Stevia bladeren = 100% natuurlijke zoetstof

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Stevia bladeren = 100% natuurlijke zoetstof




par Christophe » 18/09/09, 10:05

Ik kende Stevia niet voordat ik het gisteren ontdekte op FR2 News gisteren om XNUMX uur!

Het is een plant waarvan de bladeren een "zoetstof" synthetiseren die 3 keer zoeter is dan traditionele suiker.

Fabrikanten beginnen er belangstelling voor te krijgen.

Vraag: groeit het thuis in een kas?

Meer informatie: http://fr.wikipedia.org/wiki/Stevia (beginnen)

Dun zeggen ze:

De bladeren van deze soort hebben een gemiddelde zoetkracht die 45 keer groter is dan die van tafelsuiker.


Ik heb misschien de 3 keer van het rapport verkeerd begrepen ...

In 2008 ontvingen The Coca-Cola Company / Cargill en PepsiCo / Whole Earth Sweetener van de Food and Drug Administration de toestemming om het in hun producten te gebruiken, evenals de toestemming om respectievelijk poedervormige stevia-extracten op de markt te brengen. : Truvia® en PureVia®.


Aan de andere kant is pkoi eerder verboden ???

Goed zou zaden moeten vinden !! Ik heb een kas om te testen :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/09/09, 10:32

Ik heb een site gevonden die zaden verkoopt: www.lamaisondustevia.com/index.php?cPath=21

Ik wil heel graag testen (planten in februari).

Ik hoop alleen dat ze geen "terminators" zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/09, 10:35

Verboden, waarschijnlijk niet, maar gewoon nog niet toegestaan. Het is alsof je een nieuw medicijn op de markt brengt.
Niet voor de hand liggend: ik herinner u eraan dat aspartaam ​​strikt niet wordt aanbevolen voor bepaalde patiënten. (sorry, de naam van de ziekte is zo ingewikkeld ... acetyl ...)
Zelfs de aanwezigheid van noten of hazelnoten - een natuurlijk product - wordt nu op bepaalde producten geadverteerd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 18/09/09, 10:36

Hallo christophe,
als je op zoek bent naar informatie over stevia vanuit een "probleem" oogpunt, ik vond het in feite in het kokopelli-boek, maar een directe link naar de case of kijk op de site: guayapi.com/stevia. pdf

a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/09, 10:40

het andere artikel is completer:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Stevia_rebaudiana
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/09/09, 10:42

clasou er staat niets in je link behalve een advertentie voor stevia poeder ... niets over de problemen ...

elephant schreef:Verboden, waarschijnlijk niet, maar gewoon nog niet toegestaan. Het is alsof je een nieuw medicijn op de markt brengt.


Rah olifant speel je met woorden: alles wat niet mag in eten is verboden ...

Op de wiki is het duidelijk gemarkeerd als "verboden in de VS" en er is een van de voorgestelde redenen:

Echter, politieke en medische controverses (het was gebruikt als een mislukte plant door bepaalde Zuid-Amerikaanse etniciteiten) beperkte de beschikbaarheid ervan in veel landen, waaronder de Verenigde Staten die het voor het eerst in de jaren negentig verbood, totdat het werd gepresenteerd als voedingssupplement.


Alles wat natuurlijk is, is niet zonder gevaar, hoe vaak zal het moeten worden herhaald ... (mislukt = wat een abortus veroorzaakt voor degenen die het niet wisten zoals ik :))

Grappig tijdens het zoeken naar sites van leveranciers, ontdekte ik dat we COCA (cocaïnebasis) vermalen of gedroogd konden kopen ... hier zal ik zien of ze zaden hebben : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/09/09, 10:43

elephant schreef:het andere artikel is completer:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Stevia_rebaudiana


Ik zal het inderdaad lezen!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 18/09/09, 10:43

Het is degene die ik niet kan vinden
http://www.tela-botanica.org/actu/article2785.html
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/09/09, 10:52

AH bedankt!

Zeg dat het geen grapje is in het eten, dus zeg ... 6000 € is erg zwaar als boete voor een klein bedrijf ...

Als we weten dat Lidl maar een boete van € 10 heeft gekregen voor misleidende reclame ...

Belangrijke iteminformatie:

Bovendien is de onschadelijkheid van de plant, die lange tijd een belangrijk obstakel was voor het op de markt brengen ervan in Europa, uitgebreid bewezen door tal van wetenschappelijke studies, naast de wereldwijde consumptie ervan. In juni 2008 keurde het JECFA (WHO-deskundigencomité) definitief een aanvaardbare dagelijkse inname goed, wat de weg vrijmaakte voor nieuwe toelatingen.


ps: hey, er zouden de suikerlobby's zijn in deze affaire die me niet zouden verbazen ...

:x
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 18/09/09, 11:07

Nee, het zijn niet de suikermakers, maar de zaadbedrijven en ... de autoriteit.
Ik had al links gezet, maar hey.
a + claude
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten