Stevia bladeren = 100% natuurlijke zoetstof

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/10/14, 10:20

Is stevia onschadelijk omdat het een polyol zou zijn? Kan Cuicui het bewijzen?

Heeft Cuicui een link die dit zou aantonen, het zou interessant kunnen zijn... 8)

Anders stevia in poedervorm, gehydrogeneerd door een industrieel proces om de zoetheid te vergroten en er een "intense zoetstof", zeker niet!

Natuurlijke stevia, het valt te bezien... Als het echt geen insulineafgifte veroorzaakt, gewoon op basis van zijn zoete smaak (maar het lijkt erop dat het dat helaas wel doet, aangezien het geen polyol is). Er blijft xylitol over, dat is er een van, en het beste lijkt het... Maar hoe vind je het dat niet industrieel in poedervorm wordt gehydrogeneerd, behalve rechtstreeks in fruit?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/10/14, 10:39

Obamot schreef:Is stevia onschadelijk omdat het een polyol zou zijn? Kan Cuicui het bewijzen?
Wat betreft de glucosestroop, het was niet om u tegen te spreken, het was slechts een info om te delen: als u op het bericht "glucose-fructosestroop" ziet staan, neem dan een omweg! Voor stevia gebruik ik alleen de bladeren van mijn planten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 12/10/14, 11:03

Obamot schreef: Er blijft xylitol over, dat is er een van, en het beste lijkt het...


Het internet staat vol met tegenstrijdige informatie en het is vaak moeilijk om te weten wat je ervan moet denken.
xylitol wordt vermeld als absoluut kankerverwekkend door de Association for Therapeutic Anti-Cancer Research (ARTAC, Frankrijk)



http://www.additifs-alimentaires.net/E967.php
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/10/14, 11:22

Het is merkwaardig dat een natuurlijk molecuul kan worden omschreven als kankerverwekkend!

In dit geval zou het nodig zijn om te stoppen met het eten van fruit (omdat het zo veel zou zijn...)

Of ze willen praten over xylitol als "intense zoetstof", wat een punt is dat moet worden opgehelderd zolang we niet weten of het gaat om "voedingssupplement"VS"galenische bereiding"? Gehydrogeneerd of niet? Enz...

Zelfs! Als xylitol als zodanig werd beschouwd, wat moeten we dan denken van geraffineerde witte suiker die door dit feit (?) afketst in de ineenstorting van het immuunsysteem en voorloper van veel kankers (?), vraag ik me af! Wanneer is zijn schorsing...?

Wat ons alleen maar kan doen nadenken over een dilemma:
- "winst"VS"risico"
- "geraffineerde witte suiker"VS"xylitol" (of eventueel natuurlijke stevia)

PS: Cuicui, ik stel alleen maar vragen, want ik heb niet alle antwoorden op mijn eigen vragen! Ik gaf alleen elementen van wat ik had ontdekt... Maar zodra we verder gaan, moeten we links of elementen geven die ons in staat stellen een redenering te begrijpen: vandaar de vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/10/14, 11:52

Obamot schreef:Het is merkwaardig dat een natuurlijk molecuul kan worden omschreven als kankerverwekkend!.


Waarvoor ???

Omdat in de natuur alles "ideaal" zou zijn ???

Colchicine, vervat in colchicum, is een krachtige mutagene...

Zeker, niet alle mutaties geven kanker, en gelukkig maar. Over het algemeen resulteert dit in de eenvoudige dood van de cel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/10/14, 13:27

Did67 schreef:
Obamot schreef:Het is merkwaardig dat een natuurlijk molecuul kan worden omschreven als kankerverwekkend!.
Waarom???Omdat in de natuur alles "ideaal" zou zijn???.
De gifstoffen in Amanita phalloides zijn ook niet slecht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/10/14, 14:15

Het breekt de code...

Did67 schreef:
Obamot schreef:Het is merkwaardig dat een natuurlijk molecuul kan worden omschreven als kankerverwekkend!.


Waarvoor ???

Omdat in de natuur alles "ideaal" zou zijn ???

Colchicine, vervat in colchicum, is een krachtige mutagene...

Zeker, niet alle mutaties geven kanker, en gelukkig maar. Over het algemeen resulteert dit in de eenvoudige dood van de cel...

Aangezien ik een van de eersten was die zei dat we net zo op onze hoede moesten zijn voor natuurlijke moleculen als voor synthetische, voel ik me volkomen op mijn gemak bij het idee en zal ik het niet tegenspreken.

Dit lijkt echter nog steeds een misvatting te zijn. Afgezien van de specifieke kenmerken en individuele aanleg (waarover ik ook een van de eersten was om over te praten en waar we lang over konden praten over ALLES wat we eten, stevia inbegrepen, kortom...) is het punt eerder: "hoe een molecuul als xylitol - en bedoeld voor openbare consumptie - onschadelijk zou zijn in fruit en plotseling kankerverwekkend zou worden in bepaalde organismen"... Zo niet omdat het tijdens een industrieel proces zou worden gedenatureerd, toch! Aan de andere kant, als iemand een link / s heeft die de kankerverwekkende implicatie ervan bewijst "in de natuurlijke staat", ik denk dat er meer dan één geïnteresseerd zou zijn!

Als er een over was forum wie zou geen ayatollah zijn in al deze kwesties
Ik laat je graag weten wie het zou zijn Beeld
Dernière édition par Obamot de 12 / 10 / 14, 14: 58, 7 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 12/10/14, 14:22

Did67
Omdat in de natuur alles "ideaal" zou zijn ???

Colchicine, vervat in colchicum, is een krachtige mutagene...


Zeker, niet alle mutaties geven kanker, en gelukkig maar. Over het algemeen resulteert dit in de eenvoudige dood van de cel...


Het zou nooit bij iemand opkomen om colchicum te consumeren (tenzij per ongeluk door onwetendheid door het bijvoorbeeld te verwarren met saffraan)
Waarom???Omdat in de natuur alles "ideaal" zou zijn???.
Alleen omdat het in de natuur zit, wil nog niet zeggen dat het geschikt is voor menselijke consumptie.
De gifstoffen in Amanita phalloides zijn ook niet slecht.
Inderdaad, wat colchicum betreft!
Dan zijn het over het algemeen niet de producten zelf die kankerverwekkend zijn, maar de transformaties die de industrie ze laat ondergaan en waartegen het lichaam moet vechten om de iatrogene effecten te compenseren en zichzelf uit te putten bij dit kleine spel.
Zo dicht mogelijk bij het product in zijn natuurlijke vorm consumeren is een van de beste manieren om deze kankers te voorkomen (zonder rekening te houden met vervuiling door meststoffen en fytosanitaire producten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/10/14, 14:53

Cuicui schreef:
Did67 schreef:
Obamot schreef:Het is merkwaardig dat een natuurlijk molecuul kan worden omschreven als kankerverwekkend!.
Waarom???Omdat in de natuur alles "ideaal" zou zijn???.
De gifstoffen in Amanita phalloides zijn ook niet slecht.


Het gebied van toxische natuurlijke moleculen is zeer breed... Hemlock, curare, etc...

Ik wilde iets citeren dat een bekende krachtige mutageen waarschijnlijk een krachtige kankerverwekkende stof is.

PS: heb je mijn adresverzoek gelezen in onze thread over tuinieren (ik heb je tomatenzaden).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/10/14, 14:59

Janic schreef:Inderdaad, wat colchicum betreft!
Dan zijn het over het algemeen niet de producten zelf die kankerverwekkend zijn, maar de transformaties die de industrie ze laat ondergaan en waartegen het lichaam moet vechten om de iatrogene effecten te compenseren en zichzelf uit te putten bij dit kleine spel.
Zo dicht mogelijk bij het product in zijn natuurlijke vorm consumeren is een van de beste manieren om deze kankers te voorkomen (zonder rekening te houden met vervuiling door meststoffen en fytosanitaire producten).


Daarom heb ik geen "giftige", maar een krachtige natuurlijke mutagene molecule genomen!

Ook zonder enige transformatie komt het dus voor dat er zeer negatieve effecten in natuurlijke producten zitten.

[Wat niet wil zeggen dat de transformaties geen laag toevoegen, daar zijn we het mee eens. Maar ik raad af om de redenering om te draaien.]

Nog een voorbeeld, maar we komen uit de kankerverwekkende stof: ik nam enige tijd natuurlijke rode gistrijst... En ik merkte bij mezelf dezelfde negatieve effecten op als die van een bekend medicijn, de Crestor. Simpelweg omdat deze gisten van nature een statine bevatten die wordt gesynthetiseerd voor el Crestor...
Dernière édition par Did67 de 12 / 10 / 14, 15: 00, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten