Buurtrestaurants in grote steden (enkel)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Buurtrestaurants in grote steden (enkel)




par lejustemilieu » 20/02/12, 08:07

Hallo,
In grote steden wonen veel alleenstaanden.
Koken voor één persoon is niet erg zuinig en ook niet erg ecologisch qua verpakking, energie, diverse verliezen.
Voor mij zou het interessant zijn om een ​​restaurant te vinden dat gerund wordt door mensen uit mijn omgeving, die werkloos zijn of gewoon vrij.
Het zou altijd beter zijn dan deze kant-en-klare maaltijden die in supermarkten te vinden zijn, goedkoper en ook minder energieverslindend.
Mensen zouden ook minder geïsoleerd zijn.
Ik vind het idee stom.
Goed, goed, ik geef toe dat het me zo ontglipt vanmorgen.
: Cheesy:
En tot slot, waarom zou je jezelf beperken tot singles?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/02/12, 13:13

Het is niet alleen in de steden dat er alleenstaanden zijn... en het is zelfs nog moeilijker om op het platteland te leven!

In ieder geval een goed idee, en in zijn enkele versie zou het mogelijk zijn om mensen te ontmoeten :D :D maar als de vergadering eenmaal is gemaakt, niet meer rechtstreeks naar het restaurant ... lol ...

In feite zou er economisch gezien een versie moeten zijn voor "alle" : Mrgreen:

Hoewel je de studies (of in ieder geval de cijfers) over voedselverspilling in gemeenschapsvoedsel moet zien...

Het deel van de energie dat nodig is voor de "uiteindelijke bereiding" is gering in vergelijking met de rest van de energie die "bevat" is in voedsel (productie, transformatie, transport...).

Dat wordt geschatwij (westerling) eten dus 2L olie per dag https://www.econologie.com/forums/alimentation-et-petrole-on-mange-2l-de-petrole-par-jour-t8851.html

ps: het doet me denken aan de Indiase kantine op zonne-energie met enkele duizenden maaltijden die elke dag worden geserveerd en gekookt door zonne-energie door concentratie, zoek eens, we hadden het erover op de forum: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/02/12, 12:16

Nou, hij zal binnenkort de falansterie voor ons opnieuw uitvinden...

Het idee is leuk en kan huisgenoot of eten met vrienden worden genoemd. Ik zie het, mijn dochter zit op de universiteit, ze ontmoeten elkaar regelmatig om samen te koken, elke student (ook de jongens) heeft "zijn" specialiteit.

Wat uw idee betreft, ik ben erg bang dat, eenmaal geconfronteerd met naleving (hygiëne, veiligheid, belasting, sociale wetgeving) en beheerskosten (met name de eerste aanbetaling om een ​​kamer te huren), het project zinkt of een bedrijf wordt zoals elk ander .

Zodra je de privésfeer verlaat....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/02/12, 14:10

Wat uw idee betreft, ik ben erg bang dat, eenmaal geconfronteerd met naleving (hygiëne, veiligheid, belasting, sociale wetgeving) en beheerskosten (met name de eerste aanbetaling om een ​​kamer te huren), het project zinkt of een bedrijf wordt zoals elk ander .

Dit is de realiteit... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/02/12, 18:51

Bedankt Europa! :onheil:

Het is waar, wat! Moe van alle normen die worden opgelegd door pak- en stropdas-papieropdringers die aan het einde van de maand geen probleem hebben.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten