Het schoonmaken van de kachel glas met eenvoudige houten

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 15/01/13, 19:50

Bonsoir,

wat de slijtage van de as betreft, is de capaciteit ervan rechtstreeks gekoppeld aan de steun waarin de as zich bevindt: als het een spons, een vochtige doek, kortom een ​​zachte steun is, is er geen risico. Omdat de schuurkorrels in de as, wanneer ze het harde oppervlak van het glas tegenkomen, in de zachte omgeving zullen doordringen en geen krassen op het glas zullen veroorzaken.

Dit is het principe van het polijsten van spiegels: er wordt gebruik gemaakt van een zeer schurend korundpoeder, verspreid over een vilt of fluweel. De korrel dringt het textiel binnen, waardoor de druk op het glas aanzienlijk wordt verminderd. De korrel scheert dus over het oppervlak door zeer kleine hoeveelheden materiaal te verwijderen, wat leidt tot een perfecte glans.

Als u hetzelfde schuurpoeder bijvoorbeeld op een messing drager gebruikt, krijgt u een prachtige matte afwerking omdat de korrel weinig in het messing doordringt en daardoor een sterke druk uitoefent op het glas, waardoor er krassen ontstaan.

Ik heb in een vorig leven verschillende spiegels gepolijst.

Hartelijk
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 31/01/13, 23:11

Heet water + spons lijkt goed te werken.
Persoonlijk filter ik heet water + as (het maakt frisdrank als ik geen onzin praat), het werkt ook best goed.

SixK
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 01/02/13, 12:34

slet,

frisdrank weet je zeker dat het geen fosfaat is???

Bedankt Cortejuan voor al je geweldige uitleg, bedankt :) het zal mij op een ander gebied helpen :) ...cool

Dus zoals Christophe zei: als het vuur goed werkt, zelfs als er tijdens de blusfase van de brand sprake was van kolenvorming, tijdens de nominale bedrijfsfase of bijna nominaal, moet het glas zichzelf reinigen.

Aangezien het recht op het huis dat ik wijzig, de grootste zorg is, is de eigenaar, mijn daronne :) , als ik thuiskom is het glas soms ondoorzichtig zwart :schok: ....

Maar twee uur nadat ik (maximaal) het vuur heb gemaakt, krijgt het glas zijn transparantie terug op 3/4 van het oppervlak.
En ik heb geen schoon raamsysteem geplaatst, maar alles is aanwezig voor ...
(het schone glas- of primaire luchtsysteem voor bijvoorbeeld de jotul is slechts een luchttoevoer bovenaan het raam die voor het raam naar beneden zakt om primaire lucht naar de vuurpot onderaan te voeren en een beetje in de naverbrander).

Om een ​​glas te hebben dat altijd schoon is, moet je meer dan schoon branden... en zelfs met een goede kachel!!! :)



door het vuur ondersteboven te maken bij het opstarten
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 01/02/13, 13:53

Oké, een goede blik op de wiki's, Water + as geeft eerder een soort potasloog.
Dat gezegd hebbende, werd frisdrank in de oudheid verkregen door de as van zeer specifieke planten met water te mengen...

SixK
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 01/02/13, 14:02

Re,

ha ja net zo veel voor mij potas niet fosfaat :) ...

En zachthoutas is onder andere de beste potasproducent...
heel witte as zoals katoen;) ...
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 01/02/13, 21:23

Dat gezegd hebbende, er moet ook fosfaat in de as zitten... :)
Afhankelijk van wat er verbrand wordt, vinden we het volgende, tenminste in grotere of kleinere hoeveelheden:
- Silica
- Calcium
- Potas
- Fosfor
- Magnesiumoxide
- Oxiden
- Gelast

SixK
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 13/02/13, 00:33

een beetje rondgraven forumsIk heb een ontstekingstechniek gevonden om de vervuiling van het glas te beperken.
Alles wat fout gaat op het glas, is altijd minder schoon te maken;)

De techniek wordt "top-down" genoemd:
We beginnen met het plaatsen van de grootste boomstammen (bij voorkeur niet te groot) onderaan, daarna beklimmen we een kleine toren met steeds dunner hout dat de stukken kruist. (3/4 verdiepingen werkt al redelijk goed).
Op de bovenste verdieping een kleine open haard voor een bal papier (of wat je maar wilt dat gemakkelijk brandt) en ontsteking! :)
Als alles goed gaat, zal de brand zich zonder overmatige rookontwikkeling naar de lagere verdiepingen verspreiden.
Het glas blijft schoon :)

Dan komt de herlaadtechniek, we brengen de sintels dichter bij het glas en het nieuwe houtblok wordt op de bodem gelijmd...

Laatste punt, geen langzame verbranding!
Het rookt, waardoor het glas verstopt raakt en de vorming van bister in het kanaal mogelijk is, met de gevolgen die je kent...

SixK
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/02/13, 11:50

Hallo zes,

het is iets ingewikkelder dan dat zou ik zeggen;) .... voor de top-down niets om over te klagen, aan de andere kant voor wat ru herladen en de trekking is ....

Wat het herladen betreft, hangt het allemaal af van de positie van de primaire luchtinlaat, met als doel de sintels te activeren... tanto voor tanto achter de luchtinlaat, bij de mijne breng je bijvoorbeeld niets vooraan, vooral niets vooraan eigenlijk;), het is niet gemaakt voor ...

Wat de verbrandingsmodus betreft, het hangt er allemaal vanaf.
Mijn theorie is eerder dat zolang je een evenwicht hebt tussen de verhouding tussen het aantal sintels en de grootte van de haard, je de trek dienovereenkomstig kunt aanpassen en daarom een ​​langzame trek kunt gebruiken zonder slechte verbranding...

Slowdraw is trouwens een verkeerde interpretatie van mij..

Laat me het uitleggen, het doel is om een ​​temperatuur van minimaal 580 C te hebben om de houtgassen te verbranden.
Hiervoor heb je sintels nodig, die bij activering voldoende energie geven om de kachel te "voeden" (compenseren van verliezen in de haard).
Hieraan moet het feit worden toegevoegd dat hoe meer u verwarmt, hoe meer u de trek vergroot, dus hoe meer u de hoeveelheid lucht wijzigt die wordt ingebracht bij gelijke opening van de ingang.

Als gevolg hiervan vermindert het vergroten van de massa van de sintels de trek en vermindert de verbrandingssnelheid...

Aan de andere kant mag dit niet met zomaar een kachel gespeeld worden, de kachel moet luchtdicht zijn

Anders bestaat er gevaar bij onjuiste behandeling, mogelijk weglopen van de kachel...

Dan hangt het van het hout af ;), op dit moment stook ik sparren en sparren :schok: het is verbazingwekkend hoeveel energie er zo goed verbrand wordt.... Om dit te doen moet ik de primaire lucht verminderen in vergelijking met hardhout als ik goed wil verbranden, want door het verminderen van de primaire lucht verminder ik de snelheid van de gassen en het ontgassen terwijl ik a priori over voldoende verbrandingslucht beschikt (dit moet ik nu meten met mijn verbrandingsanalysator, wat ik zojuist moest bevestigen;)), maar visueel, en bij de glastemperatuur en de verbrandingstijd lijken de niveaus consistent te zijn.

Kortom, alles is variabel, afhankelijk van het geval...


Dus ik kom toch terug naar boven ;) ...

Wanneer u uw kachel laadt, mag dit theoretisch niet willekeurig gebeuren.
Op de handleiding van de kachel staat normaal gesproken een hoeveelheid hout aangegeven met zeer precieze secties, dat is niet voor niets;) .. het is dus noodzakelijk om voor de optimale werking van de kachel de juiste hoeveelheid hout te vinden, de begin.
Niet genoeg hout de verbranding blijft "slecht" totdat de kachel heet genoeg is, wat betekent dat het afhankelijk van de uitbraak misschien nooit gebeurt, en heel laat kan gebeuren, in theorie goed geladen bij de start moet een kachel in goede staat van werking duren 30 tot 45 minuten om de optimale verbrandingsmodus te bereiken (je moet het gietijzer respecteren;) dus ook niet te snel, over het algemeen ben ik rond de 25-30 min) ...

dus hier is alles om te zeggen dat het niet zo simplistisch is als je zou denken;)...
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 13/02/13, 12:10

Ja inderdaad, ik ben algemeen genoeg gebleven om niet in details te treden die ik niet noodzakelijkerwijs beheers.

In mijn geval verminder ik, zodra al het hout gloeit, de luchttoevoer een beetje.
Eergisteren was ik verrast toen ik sintels boven de inzet zag... dat wil zeggen stukjes gloeiend bistre die vastzaten in de gietijzeren platen bovenaan de haard, vóór de uitlaat van het rookkanaal.
Daar zei ik tegen mezelf dat gezien de langzame verbranding die ik de eerste 2 à 3 weken had uitgevoerd, en dat de vorige eigenaar het vegen waarschijnlijk pas begin vorig jaar had uitgevoerd (ik heb de datum van de opruiming nog niet gecontroleerd) de ingrijpende factuur die hij mij meedeelde), was ik waarschijnlijk niet ver van de schoorsteenbrand :?
Dus verlaagde ik de tocht om de hitte van de haard te kalmeren.


Een techniek om de bistre naar beneden te brengen, wanneer de haard op de juiste snelheid is, speel ik op de luchtinlaat om 1 of 2 minuten af ​​te koelen en verwarm dan het kanaal opnieuw. Meestal moet ik een paar stukjes bister laten vallen... Ik weet niet of deze techniek goed is, maar het enige dat valt is altijd het mindere om in de leiding te kunnen verbranden...

SixK
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 23/02/13, 20:17

je kunt ook je kleisteen maken (wit of groen) die alle oppervlakken reinigt. keuken, kookplaat, badkamer, autochroom etc. Deze stenen zijn duur in de winkels, terwijl het recept eenvoudig en goedkoop is. De droge steen, maak een spons nat, wrijf over de steen en het zijn de kleikorrels die schoonmaken zonder te krassen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten