Verlaag het brandstofverbruik tot het uiterste

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 14/01/08, 11:16

Andre schreef:De grote landbouwtrekkers die aan het werk zijn, 's nachts volle pot zien we de roodachtige pijp..



Ja, maar tractormotoren zijn niet de geperfectioneerde technologie die in auto's wordt gebruikt; de meeste zijn nog steeds goede oude lagedrukmotoren met directe injectie: het verschil in EGT op volgas tussen de twee typen ligt in de orde van 2°C, wat behoorlijk enorm is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/01/08, 11:28

jonule schreef:
Chatham schreef:Er is een vergissing, de verbrandingskwaliteit van een moderne diesel is redelijk vergelijkbaar met die van een hoogwaardige huishoudelijke brander ... die ook deeltjes produceert die het residu zijn van de verbranding van diesel ... De enige manier om deeltjes te vermijden: maak een diesel ... benzine (dit is heel goed mogelijk, bijvoorbeeld door pneumatische injectie te gebruiken) : Cheesy:
Merk op dat diesel, als ze een lage uitlaatgastemperatuur hebben, dat juist is omdat ze een zeer goede energie-efficiëntie hebben en juist omdat de t ° laag is dat het periodiek nodig is (cyclus gedefinieerd door de computer volgens het gebruik van de motor) injecteer een beetje (in feite heel weinig) brandstof om de temperatuur van het filter te verhogen tot een niveau dat voldoende is om de deeltjes te verbranden ...
Er wordt onderzoek gedaan naar een plasma-desintegratiesysteem, maar ik weet niet waar het is (vertrouwelijk)...

Ik zie niet in wat er vertrouwelijk is aan vervuiling door auto's ... cerumoxide kan worden gebruikt om deeltjes in de FAP te verbranden, een echte zwendel zoals de EGR-klep ?!
dit additief wordt gemengd met de dieseltank via een kleine verborgen tank die nog steeds 300 € kost om te worden gevuld elke keer dat de DPF elke 80.000 km moet worden geleegd ... weer een grote fabrikantzwendel!
om nog maar te zwijgen van wat we gemaakt zijn om in de bronchiën te ademen! wie heeft het over vervuiling?
http://www.nrjrealiste.fr/doc/EGR_FAP.htm

Ik kende het artikel over de EGR-klep, ik heb het ook aan econology verstrekt.

Na dit artikel begreep ik de problemen die mijn zoon had met zijn Jumpy Citroën Diesel 1,9 D.

1 - Ik zag een monteur die de EGR-kleppen demonteerde en het gat dichtte. Hij liet me de dikte zien van het vettige "roet" dat de gedemonteerde kleppen blokkeerde.
2 - Ik ging naar hem toe met de Jumpy en vroeg hem hetzelfde te doen. Hij liet me zien hoe ik een kleine vacuümslang loskoppelde? die de opening van de klep regelt. Nu draait hij met de klep altijd gesloten => geen verstopping meer van de inlaat. Toen ik de EGR-klep demonteerde, zat er een mooi laagje vuil in.
3 - Ondertussen bij 60000 km, de katalysator is verstopt (voordat u de klep loskoppelt). Ik heb een klacht ingediend bij Citroën omdat de garantie van 1 jaar gebruikte Citroën net was verlopen. Ik slaagde er alleen in om de kosten van de pot en de arbeid te verlagen. Ze wilden de pot niet teruggeven (zogenaamd verboden vanwege de metalen die erin zaten), ik had graag willen zien waarom en waardoor deze werd geblokkeerd. volgens zac kunnen ze worden ontkurkt met een karcher op hoge temperatuur en ondersteboven.

Voor FAP is het ongelooflijk wat we in dit artikel leren!!

Afgezien van de gezondheidsrisico's (microdeeltjes die uit de FAP komen), verbergt PSA zijn spel goed vanwege de onderhoudskosten.

Als u betaalt voor een katalysator + een DPF-vulling + een koplamplamp + een distributieriem... enz.... betaal dan mijn rekeningen!!!

DIT IS EEN OPLICHTING :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 14/01/08, 11:53

jean63 schreef:Als u betaalt voor een katalysator + een DPF-vulling + een koplamplamp + een distributieriem... enz.... betaal dan mijn rekeningen!!!

DIT IS EEN OPLICHTING :onheil:


Ik werk in dieselmotoren en ik rijd op benzine (die uiteindelijk gemiddeld maar 5.8 liter verbruikt): begin je het te begrijpen? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 14/01/08, 12:11

Boouuuuh Chatam! Je ontwikkelt een injectiepomp (euro's rechtstreeks op de rekening van je baas) en een FAP (geldfilter) voor arme automobilisten : Cheesy:

En als u ons vertelt dat u op benzine rijdt, heeft u geen gewetensprobleem : Cheesy: !

Vriendelijke groeten uiteraard...
0 x
Beeld
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 14/01/08, 13:32

de man die chnouf verkoopt, is niet noodzakelijkerwijs zelf een consument : Cheesy:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/01/08, 13:45

jean63 schreef:DIT IS EEN OPLICHTING :onheil:

en dus een beroep!
is dat niet chatam?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 14/01/08, 14:17

Als "chnouf" een verdovend product is, wat mij zeer waarschijnlijk lijkt, zou je jezelf dan vergelijken met een drugsdealer? : Mrgreen:

Erger nog, het probleem met diesel, en zelfs met benzine, is dat het in letterlijke zin gasfabrieken zijn geworden. Er is veel te veel vervuilingscontrole en verfijning (EGR-klep, zeer (te) hogedrukpomp, enz.). We gaan zo ver dat we ALLEEN brandstof inspuiten om de DPF schoon te vegen door deze in temperatuur te laten stijgen. Wij lopen op het hoofd :schok: !

Om nog maar te zwijgen van het vermogensverlies van uw motor die, naast het draaien van de wielen, zijn hypergelamineerde uitlaatgassen (dus vol met drukval) als een pomp in het DPF of de katalysator moet duwen... Dit is niet de rol van een motor!!!

Wat nodig is, is de massale hybridisatie van voertuigen, waarbij de motor slechts een actuator van een elektrische generator wordt, op zijn beste werkpunt (koppel/rpm).

Hiervoor zou een nieuwe generatie compactere en ongekunstelde motoren welkom zijn... Ook vooruitgang op het gebied van batterijen, maar aan deze kant gaat het meer vooruit dan aan de motorkant.

@+
0 x
Beeld
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/08, 16:33

Dag
Ik werk in dieselmotoren en ik rijd op benzine (die uiteindelijk gemiddeld maar 5.8 liter verbruikt): begin je het te begrijpen?


En dan maak je wind met een Rotax 912 die 15 liter per uur pompt.. met versnellingsbak : Cheesy:
hoewel de 100LL $ 1,40 per liter kost in een Lycoming, werkt hij ook... zelfs de Super loodvrij met goede kleppen

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 14/01/08, 18:20

Andre schreef:En dan maak je wind met een Rotax 912 die 15 liter per uur pompt.. met versnellingsbak : Cheesy:
hoewel de 100LL $ 1,40 per liter kost in een Lycoming, werkt hij ook... zelfs de Super loodvrij met goede kleppen

Andre


Ola, met 15 l/u ben ik bijna bij VNE met de Sky... bij snel varen is het meer 12 l/u, gemakkelijk 9-10 l/u (130 km/u).
Merk op dat de reductiekast behoorlijk wat pk's verbruikt en geluid maakt, maar je kunt er ook mee opstijgen in de helft van de baanlengte dan met een Jabiru, die nog krachtiger is maar een kleine, snelle propeller heeft...
Uh $ 1.4 Canadees per liter 100LL? goedkoop! voor ons is het ongeveer 2...€ per liter 100LL en 1.4€ per liter SP95... dus we doen het rustig aan... We gaan een 2° propeller installeren op de achterste gespierde motor om de verbruik zeker als er een passagier bij is: ga lui trappen! Wij eten te veel : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/08, 20:50

Dag
Merk op dat de reductiekast behoorlijk wat pk's verbruikt en geluid maakt, maar je kunt er ook mee opstijgen in de helft van de baanlengte dan met een Jabiru, die nog krachtiger is maar een kleine, snelle propeller heeft...

een Jaribu je zet er een propeller van 1,72 m op en je zult zien dat hij werkt
3200 tpm is niet de limiet voor deze diameter.

Een reductietandwiel op een Rotax verbiedt het gebruik van metalen propellers en als je deze bij het naderen verkleint, lijkt het bijna op luchtremmen, dat is nog een extra onderdeel dat je moet onderhouden.

Een elektronische ontstekingsmodule op een Rotax $1000 en er zijn er twee..

Bij het opstijgen met een D11 250 voet en dan klimt naar 1200 voet minuten propeller van 2,05 meter.. dit past in een 800 voet baan..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten