Recycling of het gebruik van kleine stukjes zeep!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Recycling of het gebruik van kleine stukjes zeep!




par Christophe » 03/07/12, 10:48

Voor degenen die "harde" zeep gebruiken om zich te wassen, is hier een kleine tip over wat te doen met die "onbruikbare" kleine stukjes onder de douche.

a) Week ze een paar uur in (koud) water
b) Zodra ze goed zacht zijn, comprimeert u ze met de hand of met behulp van een mal (voor “professionals”).
c) Enkele uren laten drogen (in de zon gaat dit sneller). Hier heb je een nieuwe zeep :)
d) Gebruik het verkregen afkooksel voor het schoonmaken of wassen (het is behoorlijk plakkerig)

Alternatief: je kunt ze in kleine stukjes hakken en direct in de wasmachine gebruiken.

Foto's volgen!

Als je nog andere ideeën hebt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/07/12, 10:59

na de kaarseconomieën volgen de zeepeconomieën : Mrgreen:

maar er is geen kleine besparing

Ik heb het altijd zien gebeuren: als het resterende stuk zeep heel klein is en een beetje verzacht door water, blijf je niet aan een groot stuk nieuwe zeep plakken... en wordt het zonder verlies gebruikt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/07/12, 11:12

Ja voor de plaktechniek op nieuwe zeep, ik heb het ook geprobeerd maar het blijft niet altijd goed zitten!

Er zijn geen kleine besparingen :D

Ik was uitsluitend met vaste zepen, dus...uiteindelijk scheelt dit ongeveer 1 op 10...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Recyclen of kleine stukjes zeep gebruiken!




par Hic » 03/07/12, 14:03

Christophe schreef:Voor degenen die "harde" zeep gebruiken om zich te wassen, is hier een kleine tip over wat te doen met die "onbruikbare" kleine stukjes onder de douche.
a) Week ze een paar uur in (koud) water
b) Zodra ze goed zacht zijn, comprimeert u ze met de hand of met behulp van een mal (voor “professionals”).
c) Enkele uren laten drogen (in de zon gaat dit sneller). Hier heb je een nieuwe zeep :)
d) Gebruik het verkregen afkooksel voor het schoonmaken of wassen (het is behoorlijk plakkerig)
Alternatief: je kunt ze in kleine stukjes hakken en direct in de wasmachine gebruiken.
Foto's volgen!
Als je nog andere ideeën hebt...

hi Christophe
Het is veel gemakkelijker om:

Verklein de stukjes zeeppoeder, vlokken.
Gebruik volgens.
Voor alle doeleinden!

waardoor u tijd bespaart bij het inzepen

Tot ziens
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/07/12, 15:41

Ik gebruik de Chatelot-methode al tijden en het werkt goed!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27




par Giul » 03/07/12, 17:10

Plaats de kleine stukjes zeep anders in een geknoopt fijnmazig net, zoals dat rond uien of citroenen;
eventueel in een stukje kousen of panty.
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 23/02/13, 20:09

Ik lees je al een hele tijd, maar hier zou ik je wat dingen kunnen brengen: zeep opnieuw maken met de kleine stukjes is gemakkelijk, maar het is nog steeds industriële zeep (aardoliebasis, zonder plantaardige glycerine) ook op palmbasis.
Maar u kunt uw eigen zeep maken zonder verhitting, met lokale oliën. Zeep is slechts een olie (of vet) natronloogreactie. Er zijn voorzorgsmaatregelen die je moet nemen, je moet goed doseren, de zeep de tijd geven om op zichzelf te werken, maar uiteindelijk heb je een product:
geen rotzooi zoals EDTA, natriumlaurethsulfaat, op petroleum gebaseerde glycerine, enz.
zonder palmolie omdat u uw oliën kiest
een overschot van 5% zorgt voor een gehydrateerde huid die niet trekt. deze zeep is een complete behandeling op zich.
Persoonlijk los ik soda op in melk (merrie, streekproduct of geit) of zeewater voor minerale zouten. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je mijn "tips" geven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/02/13, 20:27

Lijkt het een beetje op het maken van Aleppo-zeep? Neen?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Savon_d%27Alep
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 23/02/13, 20:40

Obamot schreef:Lijkt het een beetje op het maken van Aleppo-zeep? Neen?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Savon_d%27Alep

ja en nee
Aleppozeep is een gecontroleerde benaming, met olijfolie en laurier. het percentage laurierbes (erg duur trouwens) zal de prijs bepalen. het gaat soms van 15 tot 70%. De productie in hete vaten verschilt van koude verzeping.
als het koud is, is het de exotherme vloeibare soda-reactie die de energie zal leveren. verwarmen is niet nodig. En als het koud is, blijft de door de reactie geproduceerde glycerine in de zeep achter. ongeveer 8%. Dit is wat de huid hydrateert en wat industriële zeep mist: het “verstevigt” de huid, het droogt deze uit.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 23/02/13, 21:58

Hallo,

Culbuto, je wilt er geen onderwerp van maken met jouw methode :) .
het zal eenvoudiger en gemakkelijker te vinden zijn...
Ik denk dat het heel interessant is...
Ik probeer al een tijdje aan de slag te gaan, jij bent mijn helpende hand ;) "verzepingsmiddel"...

:)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten