Recycling of het gebruik van kleine stukjes zeep!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 23/02/13, 22:12

Welkom salto!
EN ja JA JA! Ik wil ook graag een onderwerp over tumbling verzeping!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 23/02/13, 22:19

Ik maak ook mijn eigen zeep,
Niets is makkelijker. In ieder geval niet meer dan een 4 kwartier.
Naar mijn mening is reuzel het beste vet, behalve voor
allergisch 8) , talg is zeer geschikt.

Zelfgemaakte zeep is veel goedkoper, is zachter voor de huid.
huid . Na het drogen trekt de huid van het gezicht niet, wat niet zo is
altijd het geval van gekochte zeep.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 23/02/13, 22:30

het is goed dat je een speciaal onderwerp moet maken eh konijn;)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 23/02/13, 22:39

culbuto schreef:Ik lees je al een hele tijd, maar hier zou ik je wat dingen kunnen brengen: zeep opnieuw maken met de kleine stukjes is gemakkelijk, maar het is nog steeds industriële zeep (aardoliebasis, zonder plantaardige glycerine) ook op palmbasis.


Niet als we, zoals ik, (nog steeds) wassen met handgemaakte zeep... en eventueel gerecycled afval beter is dan weggegooid te worden...

Dan kan je ook een afkooksel maken...om de vloer of de was te wassen (met de vaatwasser durfde ik niet)...

culbuto schreef:Maar u kunt uw eigen zeep maken zonder verhitting, met lokale oliën. Zeep is slechts een olie (of vet) natronloogreactie. Er zijn voorzorgsmaatregelen die je moet nemen, je moet goed doseren, de zeep de tijd geven om op zichzelf te werken, maar uiteindelijk heb je een product:
geen rotzooi zoals EDTA, natriumlaurethsulfaat, op petroleum gebaseerde glycerine, enz.
zonder palmolie omdat u uw oliën kiest
een overschot van 5% zorgt voor een gehydrateerde huid die niet trekt. deze zeep is een complete behandeling op zich.
Persoonlijk los ik soda op in melk (merrie, streekproduct of geit) of zeewater voor minerale zouten. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je mijn "tips" geven.


Ja, wij zijn geïnteresseerd! Geweldig, net als de anderen ben ik voor een speciaal onderwerp!

Dus zou je ons alsjeblieft een nieuw geïllustreerd onderwerp kunnen geven met foto's van de verschillende stappen bij het maken van zelfgemaakte zeep?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 23/02/13, 22:58

Ik laat het plezier om een ​​speciaal onderwerp voor ons te maken aan een salto over. En ik zal toevoegen
wat weinig ervaring heb ik.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 23/02/13, 23:11

dat bedoelde ik ;)...

Om bij het onderwerp te blijven, ik hou echt van het idee van de bodem of de zeer zachte tas, het is ook radicaal eenvoudig...
Als we de zeep vanaf het begin in een zakje doen en we het zakje altijd gebruiken, is het zelfs nog eenvoudiger, als de zeep klein wordt, vullen we alleen bij...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 00:16

+1 Ik wil ook mijn Marseille...

Ik heb zeepplanken ^^

PS: Konijn, we zeggen de snuit. niet "gezicht" : Mrgreen:

Konijn schreef:Na het drogen wordt de huid van de gezicht trekt niet, wat bij gekochte zeep niet altijd het geval is.

Ja maar jij, gebruik je shampoo voor de haren, of heb je je helemaal geschoren? ^^
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 24/02/13, 10:50

Voila Culboto maakte het onderwerp: https://www.econologie.com/forums/fabriquer- ... 12306.html

dank u :)
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 11:52

Einde
Het spijt Obama om je droom over Marseille-zeep te breken...

http://www.sauvonslasavonnerie.com/sav/

geen gecontroleerde benaming dus geen verplichting om een ​​bepaald product te gebruiken, alles mag....

dus dierlijk vet in plaats van plantaardig vet, mmmm, er is goede overvette zeep als je begrijpt wat ik bedoel.....
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 12:02

bidouille23 schreef:Einde
Het spijt Obama om je droom over Marseille-zeep te breken...

http://www.sauvonslasavonnerie.com/sav/

geen gecontroleerde benaming dus geen verplichting om een ​​bepaald product te gebruiken, alles mag....

dus dierlijk vet in plaats van plantaardig vet, mmmm, er is goede overvette zeep als je begrijpt wat ik bedoel.....

absoluut ! je moet zien hoe ze het vet uit de karkassen van vee halen om het in zeep af te werken.......uiteindelijk heb ik er minder last van omdat het afval is dat wie weet waar terecht zou komen. Behalve dat het vet de pesticiden concentreert van het goede voedsel dat aan het vee wordt gegeven, en ik ben er helemaal niet zeker van dat de soda-olie-reactie ervoor zorgt dat ze verdwijnen.
voor moslims is het ook een manier om hen op een verborgen manier varkensvlees te geven!
als u "tallowaat" in uw productingrediënten ziet, won .........
advies: doe zoals bij uw verzekering, lees de kleine letters. in dit geval is het de samenstelling van de producten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten