Oker schilderij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher

Oker schilderij




par fthanron » 17/08/09, 16:51

Hallo,

Geïnteresseerd in het gebruik van okerverf (zie artikel http://www.maisonapart.com/edito/travau ... r-2643.php)

Om 5 kg verf te verkrijgen (de hoeveelheid die nodig is om 15 m² te bedekken), kookt u eenvoudig iets meer dan drie liter water en verdunt u 260 g tarwe- of roggemeel. Voeg een kilo kleuraarde en 100 g ijzersulfaten toe en vervolgens een vleugje lijnolie. Het enige dat overblijft is om het 15 minuten te laten koken voordat je het verdunt met een paar druppels vloeibare zeep en de verf is klaar.


Ik heb een Bordeaux-mengsel bij de hand, kunnen de experts mij vertellen of dit ijzersulfaat kan vervangen?

Aan de andere kant zijn er ook versies met kopersulfaat en ik zou graag willen weten welke verschillen (holding, kleur etc.) dit veroorzaakt.

Eindelijk weer een ander recept waarin geen zeep wordt genoemd... wat denk jij?

Bij voorbaat dank en @+
0 x
Frederic

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten