Noten: natuurlijk en biologisch afbreekbaar wasgoed

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/09/06, 20:56

welkom
En het wasmiddel is niet antibacterieel?
De septic tanks worden tot verdwijnen gebracht. In ieder geval in de regio Parijs. Nu is het allemaal in de put. En daarnaast moeten regenwater en afvalwater gescheiden worden, tot in de riolering toe. Op dit moment zijn er nog geen gescheiden hemelwater-/vuilwaterrioleringen, maar dat komt wel.
Dus ik denk dat je een biologisch product beter door de gootsteen kunt gooien dan een chemisch product.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/09/06, 22:05

PITMIX schreef:[...] Bovendien moeten regenwater en afvalwater gescheiden worden, tot in de riolering toe.
Heel, niet alleen"tot aan de riolering"

PITMIX schreef:Op dit moment zijn er nog geen gescheiden hemelwater/afvalwater rioleringen, maar dat komt wel.[...]
:schok: Wat bedoel je precies ?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 30/09/06, 00:02

Christophe schreef:Ik zou geneigd zijn te zeggen dat gezien de hoeveelheden en vooral het biologisch afbreekbare aspect van de saponine het probleem zich niet eens voordoet (vergeleken met chemische wasmiddelen...)...

Wat denk jij?


Gezien waar we naartoe gaan, zal het probleem zich misschien niet meer voordoen op de dag dat zeepnoten worden verboden, omdat ze niet zijn goedgekeurd... :onheil: (zie de post over brandnetelmest...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/09/06, 09:19

Houthakker schreef: Wat bedoel je precies ?


Ik bedoel dat het gemeentehuis mensen verplicht om hun septic tanks te verwijderen en regen- en afvalwater te scheiden, voordat ze hun huizen doorverkopen.
Parcontre het netwerk van de stad is niet gescheiden en alles gaat in dezelfde buis.
Dit zijn de woorden van mensen die gedwongen zijn hun septic tanks te verwijderen.
Ik veronderstel dat als alle huizen een dubbel netwerk hebben, het gemeentehuis de riolering zal laten vernieuwen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/09/06, 12:09

Houthakker schreef:De "chemische reinigingsmiddelen", zoals u zegt, hebben misschien geen effect op de bacteriële flora van een put, ze zullen gewoon niet worden afgebroken (of veel langer) en zullen de ontvangende omgeving overbelasten met voedingsstoffen.


Nou, niet-afgebroken wasmiddel is altijd actief wasmiddel, nietwaar? Dus a priori antibacterieel nee?

Houthakker schreef:Is het bovendien de saponine waarnaar wordt verwezen met de termen "antibacterieel" en "schadelijk voor de waterflora"?


Nou, aangezien er geen andere substantie in de noten zit, denk ik van wel, maar de hoeveelheid en concentratie moet veel hoger zijn dan wat door sommige noten wordt afgewezen...

Houthakker schreef:Ik vraag me altijd af waarom het flora heet? :schok: Ongetwijfeld door gewoonte...


Waarschijnlijk omdat we een bacterie niet als een "dier" beschouwen... maar in absolute termen heb je gelijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/10/06, 15:26

PITMIX schreef:
Houthakker schreef: Wat bedoel je precies ?
[...] Het stadsnetwerk is echter niet gescheiden en alles gaat in dezelfde buis.[...]
Heb je het over een specifiek geval dat je kent? :schok:

Omdat het absoluut niet representatief is voor de werkelijkheid.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/10/06, 15:33

Christophe schreef:[...] Nou, niet-afgebroken wasmiddel is altijd actief wasmiddel, nietwaar? Dus a priori antibacterieel, niet?
Pourquoi? :schok:
De eerste kracht van een wasmiddel is oppervlakteactieve stof te zijn, lijkt mij?

Christophe schreef:[...]Waarschijnlijk omdat we een bacterie niet als een "dier" beschouwen...maar in absolute zin heb je gelijk...
Toen ik op de universiteit zat, waren sommige van mijn evolutieprofessoren van mening dat er 5 "koninkrijken" op aarde zijn... : Wink:
(uit het geheugen: dier, plant, bacterie, schimmel en virus..)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/10/06, 23:27

Houthakker schreef:Omdat het absoluut niet representatief is voor de werkelijkheid.

Ik woon dus in een denkbeeldige stad. : Cheesy:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/10/06, 00:06

PITMIX schreef:Ik woon dus in een denkbeeldige stad. : Cheesy:


Na de "Truman show", exclusief op Econologie, de "Pitmix show" : Lol: : Lol: : Lol:
Zeg, Pitmix, heb je ooit geprobeerd je huis te verlaten? Wat als je in een grote studio woonde???? :schok: :schok: :schok:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/10/06, 07:32

Nou, je hebt niet gemerkt hoeveel videoproducties ik doe.
Het is niet voor niets!!!
Betekent de "PITMIX homevideo" iets voor u? : Cheesy:
Afgezien daarvan is de CIAO-site erg goed om de mening van meerdere mensen over een product te krijgen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten