Nutella: binnenkort de afscheidsborrel? (pas op voor fijnproevers)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/10, 07:43

sen-no-sen schreef:Obesitas reageert op drie factoren, die ik 'zwaarlijvigheidsdriehoek' noem (naar analogie van de vuurdriehoek):

1) Gebrek aan fysieke activiteit.
2) Overconsumptie van voedsel.
3) Slechte voedselbalans.

(4) Genetische factor, die alleen bepaalde mensen treft.

Verwijder een van de drie belangrijkste factoren en je verwijdert obesitas.

Niet beledigend voor sommigen, je kunt elke dag "fastfood" eten en dun zijn (natuurlijk raad ik dit soort vervalste voeding niet aan), door jezelf fysiek in te spannen.
Er is een interessante "anti-supersize me"-documentaire te zien: het is Fat Head (niet alles is goed om in de documentaire op te nemen, maar het is nog steeds interessant).

Nee, zwaarlijvigheid ontstaat wanneer iemand om zijn eigen redenen ‘slecht metaboliseert’.

Vanwege de ‘persoonlijke componenten’, die niet noodzakelijkerwijs genetisch bepaald zijn, zijn er inderdaad mensen die de eerste drie door u genoemde aandoeningen combineren en die slank blijven. Hun metabolisme heeft de situatie onder controle kunnen houden.

Bovendien mogen genetische predisposities niet worden verward met de degeneratie die verband houdt met de verzwakking van de soort door de herhaling van slechte praktijken die zich over meerdere generaties in dezelfde familie uitstrekken.

De factoren die u beschrijft zijn veel te onvolledig om een ​​mogelijke “regel” te vormen en het is zelfs gevaarlijk om dit lichtvaardig te doen. Er zijn risico's dat uw voerbak uithongert.

Rest ons nog te definiëren wat daarmee bedoeld wordt "gebalanceerd dieet"
Naast andere preventiemiddelen zijn er het zuur-base-evenwicht, de fixatie van calcium in het lichaam (en niet alleen de opname), het tekort aan bepaalde vitamines, vooral die uit meervoudig onverzadigde vetzuren, juist degenen die ons in staat stellen te elimineren verzadigde vetzuren (inclusief transzuren)... aangezien het doel van de strijd tegen zwaarlijvigheid vooral een verhaal is van correcte eliminatie van...vetten!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 02/07/10, 10:31

Obamot schreef:
sen-no-sen schreef:Obesitas reageert op drie factoren, die ik 'zwaarlijvigheidsdriehoek' noem (naar analogie van de vuurdriehoek):

1) Gebrek aan fysieke activiteit.
2) Overconsumptie van voedsel.
3) Slechte voedselbalans.

(4) Genetische factor, die alleen bepaalde mensen treft.

Verwijder een van de drie belangrijkste factoren en je verwijdert obesitas.

Nee, zwaarlijvigheid ontstaat wanneer iemand om zijn eigen redenen ‘slecht metaboliseert’.


Bovendien mogen genetische predisposities niet worden verward met de degeneratie die verband houdt met de verzwakking van de soort door de herhaling van slechte praktijken die zich over meerdere generaties in dezelfde familie uitstrekken.



In werkelijkheid zijn degenen die slecht metaboliseren degenen die dun blijven door te puffen als varkens... Gewichtstoename is gekoppeld aan een fysiologische aanpassing die het mogelijk maakte om honger te weerstaan, het is bovendien een algemene aanleg in het dierenrijk.
Maar er zijn natuurlijk gevallen van zwaarlijvigheid die verband houden met een overdrijving van deze ‘overlevings’-functie door het energieverbruik te verminderen (deze mensen zijn van nature ‘zacht’ en apathisch) en door de geringste bijdrage op te slaan, zelfs a priori niet overdreven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/10, 10:44

Ja, als je wilt, maar dat bedoelde ik niet.

Iedereen reageert anders en zal niet noodzakelijkerwijs dezelfde effecten veroorzaken als iemand anders die aan dezelfde tekortkomingen lijdt. We zijn zeer ongelijk in het licht van de ziekte!

Aan de andere kant zijn er constanten: aangezien het zeker is dat slechte praktijken uiteindelijk de hele groep benadelen.

En om dus het maximale aan kansen aan uw kant te krijgen, zou het beter zijn om ‘effectieve prioriteiten’ te stellen. Daarvoor heb je gezond verstand en documentatie nodig. Word proactief zonder dogmatisme, vertrouw op uw smaakvermogen... Respecteer de natuur...En smeed ook "een positieve geest"...

Er zou zeker veel te zeggen zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/07/10, 12:11

De drie regels die ik gaf zijn zeker generalistisch, maar zouden voor ongeveer 3% van de bevolking gelden.

Het huidige grote probleem is het gebrek aan fysieke activiteit, zoals ik hierboven al zei, je kunt "fastfood" eten (ik herhaal, ik keur dit soort drift niet goed...) en mager zijn en zeer in goede conditie (ik heb een voormalige MS-collega uit Parijs die het mij liet zien), ouder worden is natuurlijk een ander verhaal!

In principe is de mens een machine om zichzelf uit te geven... oorspronkelijk reisden onze voorouders van jager-verzamelaars tientallen kilometers per dag om hun voedsel te vinden, en soms besteedde hij meer energie aan het zoeken ernaar dan het schamele voedsel dat ze vonden (omdat velen meer "opportunistische aaseters" dan echte jagers!).
De Raramuri-indianen kunnen dus afstanden van meer dan 100 km afleggen, afwisselend rennend en wandelend, en dat allemaal in...de bergen!

Tegenwoordig is er (in de geïndustrialiseerde landen) een overvloed aan voedsel, maar zelden de fysieke inspanning die daarmee gepaard gaat (let op de gigantische parkeerplaats van enkele tienduizenden m2 rond de ‘Tempel van de consumptie’, de hypermarkten).

Merkte ook op dat wandelen (het meest basale vervoermiddel) een "vrije tijd" is geworden.
We gaan naar het platteland, naar de bergen (met de auto uiteraard :onheil:) lopen...
Bovendien, en het is een paradox, want er zijn er zo veel in onze samenleving, zijn er nog nooit zoveel manieren geweest om te sporten: hardlopen, fietsen, klimmen, skaten, zwemmen enz...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/07/10, 16:06

birdtempete heeft zijn mening over de skinny niet veranderd !!
In werkelijkheid zijn degenen die slecht metaboliseren degenen die dun blijven door te eten als varkens.


Terwijler is een essentieel psychiatrisch probleem van de instinctieve aanpassing van wat we eten aan onze activiteit en onze werkelijke behoeften!!

Dus Ik ken magere mensen die heel weinig bewegen en niet puffen als varkens, (mijn 95-jarige schoonmoeder, die anderen zelf liet eten zonder veel te eten, altijd een duidelijk voorbeeld, dat je door caloriebeperking langer leeft, vergeleken met haar broer, die veertig jaar jonger stierf!!)

In feite is het voldoende om van nature een kleine maag te hebben (hernia), weinig eetlust te hebben en niet te veel te eten!!
het is zo waar dat het voor veel hyper-obese mensen werkt om hun maag te verkleinen!!

Ook de magere mensen vallen niet noodzakelijkerwijs in de categorie van: "degenen die slecht metaboliseren zijn degenen die dun blijven door te puffen als varkens", maar eerder degenen die een psychologische controle hebben over hun eetlust die om meerdere redenen niet uit de hand loopt: opvoeding van ouders, tussendoortjes, onbalans in de voeding, enz.. !!.

Mijn vrouw is net als haar moeder, snel verzadigd en daarom licht, en zelfs door samen met mij te sporten (elke dag 200 meter oneffenheden om volledig te klimmen, voor mij door hardlopen of fietsen), kwam ze aan door spieren te ontwikkelen zonder onevenwichtig eten (hardlopen is erg goed voor osteoporose, beter dan calcium en andere medicijnen, door trillingen op de botten breekt mijn vrouw niets, zoals ik) !!!

Haar zus, samen met haar man het slachtoffer van junkfood (Amerikaans verblijf, met Coca Cola en ander gemakkelijk koken) was in het verleden aangekomen (vloeistoffen vullen de maag niet en raken daarom nooit verzadigd!) Tot de dag dat ze zich de valstrik realiseerde en haar gevaar van junkfood, ze veranderde haar dieet en keerde terug naar het dieet dat overal wordt aanbevolen: groenten, fruit, uitgebalanceerde eiwitten, enz. om aan de andere kant zelfs te mager te worden!!
Haar man, te hebzuchtig, volgde niet en verloor daardoor niet genoeg gewicht en kon haar de heuvels niet bijhouden!!

Dus zet de misvattingen uit je hoofd zoals: "degenen die slecht metaboliseren, zijn degenen die dun blijven door te puffen als varkens.." wat slechts een excuus is om gewoonten niet te veranderen en geen zware lichamelijke inspanning te doen, in de overtuiging dat dunne mensen abnormale patiënten zijn!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/07/10, 16:23

Ieder individu heeft zijn eigen metabolisme.
Net zoals er drie hoofdtypen menselijke morfologie zijn, namelijk ectomorf: dun, mesomorf: gemiddeld, endomorf: "sterk"(met uiteraard tussengroepen), afhankelijk van het individu zijn er min of meer snelle stofwisselingen, deze zijn erfelijk.
Toch kan iemand die zelfs maar voorbestemd is om gemakkelijk ‘dik’ te worden, zijn stofwisseling veranderen door sportbeoefening en een gezond en gevarieerd dieet.
Er zijn veel methoden om je lichaam te "beeldhouwen", met enige fysieke inspanning, en vooral psychologische!

Het zou interessant zijn om een ​​onderwerp "economie en sport" te creëren waar iedereen zijn trainingsmethoden zou kunnen aanbieden!
Als de methode dedelco Bijvoorbeeld!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/07/10, 17:10

Het zou interessant zijn om een ​​onderwerp "economie en sport" te creëren waar iedereen zijn trainingsmethoden zou kunnen aanbieden!
Zoals de dedelco-methode bijvoorbeeld!


Voor deze methode het is voldoende om alle opmerkingen van dedelco over econologie in één onderwerp te verzamelen over eten en bewegen, biologisch, fruit, groenten, gevarieerd, fietsen, joggen met 200 meter per dag hoogteverschil van maximaal 80% door elke dag te rennen of trappen (zonder zelfmoord te plegen) en zwemmen aan zee!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/07/10, 18:26

Wanneer komt er een boek: mijn trainingsmethode van dedelco?

Anders heeft niet iedereen de fysieke conditie om 200 meter hoogteverschil te maken met 80% van hun VMA.
Het hangt allemaal af van de leeftijd, de fysieke conditie, de mogelijke tijd die je eraan kunt besteden, enz...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 02/07/10, 19:57

dedeleco schreef:birdtempete heeft zijn mening over de skinny niet veranderd !!
Dus Ik ken magere mensen die heel weinig bewegen en niet puffen als varkens, (mijn 95-jarige schoonmoeder, die anderen zelf liet eten zonder veel te eten, altijd een duidelijk voorbeeld, dat je door caloriebeperking langer leeft, vergeleken met haar broer, die veertig jaar jonger stierf!!)



Ook de magere mensen vallen niet noodzakelijkerwijs in de categorie van: "degenen die slecht metaboliseren zijn degenen die dun blijven door te puffen als varkens", maar eerder degenen die een psychologische controle hebben over hun eetlust die om meerdere redenen niet uit de hand loopt: opvoeding van ouders, tussendoortjes, onbalans in de voeding, enz.. !!.


Dus zet de misvattingen uit je hoofd zoals: "degenen die slecht metaboliseren, zijn degenen die dun blijven door te puffen als varkens.." wat slechts een excuus is om gewoonten niet te veranderen en geen zware lichamelijke inspanning te doen, in de overtuiging dat dunne mensen abnormale patiënten zijn!!


Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik schreef... Ik heb nergens geschreven dat ALLE magere mensen slecht metaboliseren... het is JOUW interpretatie...
Persoonlijk heb ik de neiging om bij de kleinste afwijking aan te komen en als ik op mijn vijftigste atletisch blijf op een leeftijd waarop de meeste mannen een buik hebben, komt dat doordat ik mezelf een strikte discipline opleg als het om eten gaat en ik veel loop en niet Ik neem nooit de lift en ik sleutel en tuinier met handgereedschap, maar vanwege mijn polyartritis heb ik al 50 jaar niet meer gesport, te destructief voor de verzwakte gewrichten... (om het kort te houden, de polyartritis is het gevolg van aan een aandoening van het immuunsysteem van genetische oorsprong: ik ben NOOIT ziek (al 15 jaar geen ziekteverlof...), maar mijn immuunsysteem eet het kraakbeen op...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/07/10, 07:20

Om te voorkomen dat het in dogmatisme vervalt, vindt het lichaam in veel gevallen zelf zijn weg als het wordt voorzien van wat het nodig heeft! Gebaseerd op het bekende principe van natuurlijk ‘stressmanagement’, probeert het lichaam altijd terug te keren naar een evenwichtspunt.

Het is gewoon een kwestie van helpen met een ‘passende hiërarchie’ van maatregelen.

Het betekent een goede balans tussen welzijn et metabolische behoeften het vermijden van te tegenstrijdige keuzes.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten