Nieuwe coating strijd tegen vervuiling!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27

Nieuwe coating strijd tegen vervuiling!




par john33 » 29/05/07, 14:51

Wat denk jij?
Dit is een volledig transparant fotokatalytische coating op basis van titaandioxide in de anatasevorm in staat om alle zelfreinigende oppervlakken. Fotokatalyse dat deze coating veroorzaakt is niet alleen in staat om het opschonen van de lucht en maken het zelfreinigende gebouwen en structuren, maar in toenemende mate toegepast in dezelfde gebouwen, waaronder textiel (!), Het vernietigt bacteriën , virussen, bacteriën, pollen, huisstofmijt, geuren, giftige vluchtige organische stoffen ... kortom, een revolutie voor het behoud van onze gezondheid ... en kraaien, het is frans!
Referentie Link: PhotoCAL http://www.cyberbtp.com/actus&dossiers/ ... ticle=5669
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/05/07, 15:22

Het idee is aantrekkelijk, maar ...
  • Wat zijn de totale milieukosten van de vervaardiging van dit product (van de exploitatie van ruwe mineralen tot de verkoop)
  • Elke chemische reactie omvat een transformatie van de componenten. In welk geval, hoelang voordat de actieve verbindingen van het product volledig worden getransformeerd en daarom de eigenschappen ervan verminderen?
  • Dat doodt bacteriën en virussen heel goed. Maar met betrekking tot chemische verbindingen (vervuiling), hoe worden NOx en andere vluchtige verbindingen getransformeerd?
  • Als een dergelijk product op grote schaal wordt verspreid, zal het dan niet worden gebruikt als voorwendsel voor algemene onzorgvuldigheid over vervuiling?


Kortom, zoals elke keer dat iemand me een "wonder" -techniek aanbiedt, kan ik niet anders dan op zoek gaan naar de vangst. We hebben al zoveel wondermiddelen in een ramp zien veranderen dat ik mezelf liever de vragen stel voordat ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/05/07, 15:30

+ 1 met Targol ...

Het doet me denken aan een nieuws van een paar maanden (jaren ???) dat mijn ca in Japan aan het gebeuren was ...

Zou het niet beter zijn om te werken om het ontstaan ​​van deze vervuilingen te voorkomen?

ps: het was uiteindelijk niet Japan ... of het was iets anders
https://www.econologie.com/forums/un-bitume- ... t2850.html
0 x
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 29/05/07, 17:16

Volgens de informatie van het PHOTOCAL-laboratorium zou deze techniek +/- 3 € van M2 zijn, wat mij een redelijke prijs lijkt, aangezien de fotokatalytische actie enkele jaren duurt (2 tot 3 jaar).
Het voordeel lijkt mij juist het feit dat de verontreinigende stoffen worden omgezet in H2O en CO2 een beetje zoals de fotosynthese van planten die met zonlicht koolstofdioxide omzet in zuurstof en glucose. Maar het meest interessante voor mij is het gebruik binnenshuis dat kan worden gemaakt. Inderdaad, veel wetenschappelijke en medische studies waarschuwen ons tegen vervuiling binnenshuis die belangrijker zou zijn dan vervuiling buitenshuis! Dit nieuwe product vernietigt VOC's, bacteriën, virussen, microben, mijten, pollen en schimmels. En in tegenstelling tot alle andere traditionele chemicaliën die op dit moment werken, maar niet lang meegaan, duurt deze PHOTOCAL-coating enkele maanden en is kers op de taart niet giftig. Ik denk aan de voordelen die allergische personen, astmalijders, ziekenhuizen, enz. Kunnen brengen.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 29/05/07, 17:43

Ouaif, ik heb ook enige twijfels over de onmiddellijke effectiviteit (vernietiging van verontreinigende stoffen) en de lange termijn (het gedrag van mensen).

Overigens is het artikel vrijgegeven op 27 maart ... Zou het een vergissing zijn van een paar dagen? (1er April voor degenen die niet volgen :-))

Is het anders, als het virussen, bacteriën, mossen & co vernietigt, is het dan zeker dat het mensen niet "vernietigt" wanneer ze dit oppervlak aanraken?
0 x
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 29/05/07, 18:53

Meuh nee dat vernietigt de man niet! Fotokatalyse is geen nieuwe technologie, het is al lang bekend en zonder enig gevaar ... Nieuw is echter om deze reactie op te wekken met nanodeeltjes die veel actiever zijn dan qua grootte. oorsprong ... Een advies: typ "fotokatalyse van titaandioxide" op google ... U zult hallucineren over het aantal wetenschappelijke artikelen over dit onderwerp!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/05/07, 18:54

Dag

Over het gebruikte titaniumoxide wordt het gebruikt voor andere toepassingen in de industrie (bijvoorbeeld ontwikkelaar voor Penetrant-testen) of het contact komt vaak voor op de handen (poeder).

Gepensioneerde collega's zijn nog niet allemaal dood ...... ik maak een grapje : Mrgreen:
Het is nog steeds erg onaangenaam om te ademen als het poeder is.

"Titaandioxide-stof kan mechanische irritatie van de ogen en luchtwegen veroorzaken. Volgens verschillende epidemiologische onderzoeken is titaandioxide niet giftig."

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 29/05/07, 19:12

absoluut correct! Maar titaandioxide in zijn natuurlijke vorm wordt voor vele andere toepassingen gebruikt: in verven, tandpasta's, make-upproducten, zonnebrandcrèmes, enz.
Pas wanneer het wordt omgezet in nanomoleculen, blijkt het een formidabele depollutie en antibacterieel middel te zijn! Voor veel wetenschappers zou dit de beste oplossing zijn om de vervuiling effectief te verminderen. Als bijvoorbeeld alle gevels van een stad als Parijs met dit product zouden worden bedekt, zou de vervuiling met meer dan 50% afnemen! Daarom bevestig ik deze angst die veel ecologen tegen nanotechnologieën uiten, niet. De oplossing is niet om "nee" te zeggen, maar om de veiligheidsmaatregelen in overweging te nemen en in te voeren zodat deze buitengewone technologie niet wegglijdt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/05/07, 10:26

john33 schreef:Daarom valideer ik deze angst niet dat veel ecologen tegen nanotechnologieën zijn.

Hé, we hebben het over mezelf : Lol:

john33 schreef:De oplossing is niet om "nee" te zeggen, maar om de veiligheidsmaatregelen in overweging te nemen en in te voeren zodat deze buitengewone technologie niet wegglijdt.

En dat is waar het probleem ligt: ​​op wie reken je de bewakers toe?
  • Over de industriëlen? Dezelfde mensen die door intensief lobbywerk het Europese REACH-project hebben geleegd, zodat het winst kan blijven maken door niet-geteste stoffen op de markt te brengen?
  • Over het beleid? Degenen die ons vertelden dat de Tsjernobyl-wolk aan de grenzen was gestopt, tenzij je op degenen die verantwoordelijk zijn voor het vergiftigen van duizenden bloedarme bloedvaten rekenen? Of misschien, de politici die deden alsof ze niet wisten dat het vlees geïmporteerd uit Engeland was besmet met de gekkekoeienziekte? Of, denk je aan diegenen die GM-gewassen in het veld autoriseren zonder de vraag te stellen over hun gevaar?


Nee, geloof me, de enige echt effectieve controle jegens de industriëlen blijft de burgercontrole en dat is wat sommige "groene mensen" proberen te doen zoals je ze noemt als ze demonstreren.
Ze demonstreren niet om deze of gene technologie te verbieden (ze hebben allesbehalve de macht), maar hebben gewoon het recht om geïnformeerd te worden over de risico's.
Echter, op nanotechnologieën, zoals op veel geavanceerde technieken (GMO, nucleair, ...), wordt de informatie druppelsgewijs gegeven en mensen met een andere houding dan de gelukzalige bewondering zijn nauwgezet afstandelijk en bewaard in het donker.

Ik ben niet tegen nano-technologieën, ik ben voor het feit dat hun implementatie strikte testprotocollen volgt, met name wat betreft hun gevaren voor de gezondheid van de mens en voor het ecosysteem.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 30/05/07, 17:33

Denk aan de inkt die het begin van de computer deed stromen ... De angsten die het heeft opgewekt ... De angst voor allen wordt geconfronteerd met deze nieuwe technologie ...
Verder in onze geschiedenis, de auto, het vliegtuig, ... door velen destijds beschouwd als duivelse machines ...
We mogen doelen niet misleiden en nanotechnologieën niet verwarren met GGO's of nucleaire ... GGO's zijn het product van een echt monopolie (MONSANTO). Het is geen nieuwe technologie, het is een product van een nieuwe technologie. Nanotechnologie is een nieuwe wetenschap die zo groot is dat het slim zou zijn om de grenzen vandaag te definiëren ... En de overgrote meerderheid van ontdekkingen die deze nieuwe technologie de komende jaren zal toelaten, zal zeker zeer gunstig zijn voor de mens en voor onze planeet. Waar ik echter deel van uit maak, is dat zoals altijd een minderheid van gewetenloze individuen deze fantastische wetenschap zal gebruiken en gebruiken om hun zakken te vullen en minder om de gevolgen te geven. Eerlijk gezegd (ik werk in een lab), betwijfel ik of de industriëlen en de politici vandaag in staat zijn om alles als controle uit te voeren vanwege de opkomst van deze nieuwe technologie en dus het gebrek aan kennis van hoe meer velen ervoor, en vooral de ongelooflijke snelheid van de evolutie en de ontwikkeling ervan (3 4 keer sneller dan computers!). Ik ben ervan overtuigd dat het aan de wetenschappers zelf is om te redeneren en zichzelf in te kaderen, wat de grote meerderheid van hen graag doet. Het probleem is dat informatie en communicatie niet tussen de wetenschappelijke wereld en de burger passeren. Het is niet aan mij om dit te controleren, maar om te informeren en te debatteren met de burger, wat tot nu toe nog nooit is gedaan (behalve met het referendum voor Europa dat helaas geen succes)! Dit is wat we ontdekten, hier zijn de voordelen en hier zijn de nadelen ... Hoe kan onze samenleving zichzelf organiseren om de voordelen en de nadelen te plukken ... Beschouw de burger als verantwoordelijke persoon, debatteer met hem en stel samen deze beroemde veiligheidsmaatregelen! ... En hem niet in het donker achter te laten en hem voor de voldongen feiten te stellen ... en laat je dan verrassen door zijn angst in paniek door simpele onwetendheid die alleen "NEE", demonstraties en conflicten kan genereren! Ik kan u op zijn minst honderd ontdekkingen uit de nanotechnologie citeren, in geneeskunde, elektronica, natuurkunde, biologie, ... die elk ons ​​leven en onze omgeving radicaal zullen veranderen. Het eeuwige probleem is dat deze zelfde ontdekkingen elk ook voor slechte doeleinden kunnen worden gebruikt (terroristen, maffia-organisaties, monopolies, enz.). Is het nodig om ze vanaf het begin te verbieden? Om zichzelf van hun buitengewone voordelen te beroven? Of is het niet beter om burgers te informeren, te debatteren en verantwoorde politieke oplossingen te vinden om ontsporingen te voorkomen? Conclusie en ik betwijfel of je het leuk vindt, het is sowieso te laat om de machine te stoppen, de investeringen zijn enorm en staan ​​niet in verhouding met alles wat we tot nu toe hebben meegemaakt. We hebben het nu al over honderden miljoenen dollars aan verkopen en we zullen morgen in miljarden dollars praten. De hele industriële wereld heeft geïnvesteerd in deze ongekende concurrentieslag.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten