Nieuwe coating strijd tegen vervuiling!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 30/05/07, 17:36

U ziet dat ik schreef zonder u opnieuw te lezen en ik realiseer me dat we het uiteindelijk op verschillende punten eens zijn ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/05/07, 17:51

john33 schreef:U ziet dat ik schreef zonder u opnieuw te lezen en ik realiseer me dat we het uiteindelijk op verschillende punten eens zijn ...


Dat is wat ik ook ging beantwoorden. Aan de andere kant, als ik mag, zal het luchten van je tekst een beetje leesbaarder maken.

Samengevat zou ik zeggen dat we het eens zijn over de meerderheid. Het probleem komt voort uit het feit dat vanwege de enorme geïnvesteerde bedragen de grotere ondoorzichtigheid over deze technologieën heerst (industriële spionage verplicht).

Bovendien zijn dergelijke investeringen alleen al door hun enorme omvang een gevaar.

:pijl: Stel je voor dat een laboratoriumtechnicus op een dag beseft dat het 'wonderproduct' dat na grote investeringen op de markt komt, zeer kankerverwekkend is (of een ander risico voor de gezondheid of het milieu). Gelooft u echt dat investeerders alles zullen stoppen (en dus al hun investeringen zullen verliezen)?
Naar mijn mening zal de laboratoriumassistent er behoorlijk aan worden betaald om het af te maken (zelfs als het te toevallig is en het een ongeluk krijgt) en het product goed te koop wordt aangeboden ...

Wat denk je?
Dat maakt me vooral bang. :(
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 31/05/07, 09:05

Laten we een concreet voorbeeld nemen ...
PHOTOCAL, het nieuwe product reageert door fotokatalyse op de zelfreinigende en antibacteriële eigenschappen die ik in deze blog presenteerde ... Het valt niet te ontkennen dat het een kleine revolutie is ...

Je beeldt je in, gebouwen die zelfhulp bieden, uitgaven voor onderhoud en onderhoud aanzienlijk verminderd, een architecturaal erfgoed schoon, bewaard, dat niet langer degradeert en de uitstraling van het nieuwe behoudt, de lucht van steden depolluted ...

Binnen in deze gebouwen, geen bacteriën meer, geen virussen, geen ziektekiemen, geen mijten, geen VOS ... gebouwen, ziekenhuizen, winkelcentra, volledig ontsmet ... Een vrijlating voor de miljoenen allergische en astmapatiënten uitgeschakeld wegens gebrek aan effectieve oplossingen ... SARS en vogelgriep verslagen ... En zo verder ...

Laten we nu eens kijken naar het andere facet van het product: het is geformuleerd op basis van nanodeeltjes ... Er zijn momenteel twijfels over de mogelijkheid dat nanodeeltjes ons lichaam binnenkomen, voornamelijk onze longen ...

En alleen bij gebrek aan informatie zien we momenteel een uitroep die zich positioneert als formele en categorische tegenstanders van het gebruik van nanodeeltjes ...

De belangrijkste risico's liggen echter bij het personeel dat dagelijks het poeder met nanodeeltjes hanteert en daarom sterk wordt blootgesteld en onderhevig aan ademhaling en opname in verhoudingen die inderdaad gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken.

Idem voor professionals die deze producten dagelijks op en in gebouwen gaan gebruiken en toepassen ... Hoewel in deze fase de nanodeeltjes niet langer in poeder zitten, maar in een kleine hoeveelheid in vloeibare bindmiddelen zijn geïntegreerd en daarom al aanzienlijk minder bieden risico's ...

Maar voor jou en mij, wil je me vertellen welke gevaren we zullen lopen? De hoeveelheden van de nanodeeltjes in deze producten en gemaakt om M2 verdrag zijn belachelijk laag en veel lager dan wat we de hele dag ademen lang in ons dagelijks leven ... Nanodeeltjes van dieselmotoren en verbrandingsinstallaties, giftige en VOC kankerverwekkende stoffen die we inademen op onze werkplek, in ons leefgebied, in onze auto ...

Of gewoon een product zoals PHOTOCAL vernietigt al deze vervuilende stoffen!

Moeten we daarom in het algemeen puur en eenvoudig de vervaardiging en het gebruik van dit product als voorzorgsmaatregel verbieden vanwege een gebrek aan informatie en dus tot angsten en onszelf beroven van de aanzienlijke voordelen die het oplevert? kunnen we brengen in termen van zuivering en gezondheid?

Of zou het niet voldoende zijn om het personeel dat is blootgesteld aan deze poeders en producten, zoals in een groot aantal andere toepassingen wordt gedaan, te verplichten om te worden voorzien van geschikte beschermende kleding (wetsuit, handschoenen en masker)? en het probleem oplossen?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/05/07, 09:46

john33 schreef:Moeten we daarom in het algemeen puur en eenvoudig de vervaardiging en het gebruik van dit product als voorzorgsmaatregel verbieden vanwege een gebrek aan informatie en dus tot angsten en onszelf beroven van de aanzienlijke voordelen die het oplevert? kunnen we brengen in termen van zuivering en gezondheid?

Of zou het niet voldoende zijn om het personeel dat is blootgesteld aan deze poeders en producten, zoals in een groot aantal andere toepassingen wordt gedaan, te verplichten om te worden voorzien van geschikte beschermende kleding (wetsuit, handschoenen en masker)? en het probleem oplossen?


Allereerst, bedankt voor het uitzenden van een kleine tekst, het is veel aangenamer om te lezen.

Anders ben ik het met je eens, het is niet een kwestie van verbieden maar vanINFORM.
Epidermale afstotingsreacties zijn meestal te wijten aan de angst voor het onbekende.

De beste manier om met deze angst om te gaan, is door een laboratorium een ​​veiligheidstest laten uitvoeren ONAFHANKELIJKE (GM-testen door MontSanto hebben de tests van de fabrikanten volledig onduidelijk gemaakt.

Zodoende zouden mensen de echte risico's kennen en, willens en wetens, beoordelen of de voordelen opwegen tegen de risico's (indien aanwezig).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 31/05/07, 23:03

Het probleem is dat we de tests laten zeggen wat we willen ...

Voorbeeld: Tests werden uitgevoerd door een onafhankelijk Amerikaans (academisch) laboratorium op ratten. Het doel was om te analyseren of koolstofnanodeeltjes die door deze ratten werden geademd al dan niet op natuurlijke wijze konden worden geëlimineerd door hun longen ...

Resultaat: 3-ratten op 10 (30%) toonden na een paar weken aan dat een bepaald niveau van nanodeeltjes aanwezig was in hun longen en zelfs in hun hersenen!

Alert, alert !!!, koolstof nanodeeltjes zijn daarom schadelijk voor de menselijke gezondheid !!! Algemeen schudt de publicatie van deze resultaten, de wetenschappelijke pers grijpt de informatie, de milieubewegingen volgen tegelijkertijd en versterken het ... Kortom, "een echte anti-nanotechnologie kruistocht" begint, sabels en gags vooruit ...

En dan leren we ... dat het laboratorium in kwestie werd gemandateerd door de grootste Amerikaanse milieubeweging (volledig gepolitiseerd bovendien ... wat ik de naam niet zal noemen), dat de hoeveelheden nanodeeltjes die we maakten ademen deze arme dieren waren ongelooflijk overdreven (in feite, als u en ik samen in een kamer te plaatsen, ze ademde het equivalent enkele maaltijd ademde van wat een van deze ratten koolstof nanodeeltjes, sterft in de 1 / 4 uur ...) ... Kortom, een enorme propaganda tegen nanotechnologie of eerder tegen kapitalisten ...

Aan de andere kant kreeg ik een bestand dat zeer officiële Franse analyses rapporteert, gemaakt om verschillende ademhalingsmaskerfilters te testen, ook met nanodeeltjes koolstof ... En gedraag je jezelf, om deze analyses te geloven , alle maskers van de markt kunnen zonder moeite deze beroemde nanodeeltjes filteren ...! En daar, gebrek aan geluk, in ons laboratorium, hebben we ook deze beroemde filters getest ... En we komen helemaal niet tot dezelfde conclusies! Alleen klasse III-filters (dus filters die al echt goed zijn ...) kunnen deze nanodeeltjes efficiënt filteren ...!

Dit alles eindigt met de opmerking dat alleen dialogen (zoals deze) mensen echt kunnen verlichten en informeren. En juist daarvoor, lang leve internet ...

Als je het ermee eens bent, zal ik morgen de tijd nemen om te beginnen met het vertellen van een 'zaak', een grote 'zaak', nog een, die aan het rijpen is, zich langzaam voorbereidt, in de donkere boezem van een consortium van 4 of 5 grote bekende Europese bedrijven, met als enige doel het monopoliseren van een technologie, een markt en er geen moer om geven ... Ten nadele van wie? Nou van de arme kruiken van burgers die we zijn ...

Banaal, je zult het me vertellen ... Ja, banaal ... Maar het gaat erom de strategie te begrijpen, de middelen die door deze groepen worden gebruikt, de radertjes, de invloeden, de politieke "vriendschappen", enz.

En deze rotte soapopera (soap omdat het verhaal lang zal vertellen ...), ik ben klaar om te verspreiden (zoniet braak ...) op deze blog ... als je natuurlijk geïnteresseerd bent en dat de deelnemers aan deze blog ...

En misschien te veel, leuren de blog info blog, naar forum en forumwe kunnen er zeker van zijn dat deze toekomstige bom verandert in een eenvoudige natte pêtard ...

En het is het echt waard!

Goedenavond,

John
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 01/06/07, 09:38

john33 schreef:Als je het ermee eens bent, zal ik morgen de tijd nemen om een ​​"zaak" te vertellen (...)


Natuurlijk interesseert het me.
Door nadelen, is het beter dat je een ander onderwerp van discussie creëert om te voorkomen dat we vervuild worden met degene waar we al 2 al een beetje buiten hebben geplaatst ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27

fotokatalyse FOTOCAL




par john33 » 11/06/07, 07:25

Voor diegenen die mogelijk geïnteresseerd zijn, hier is een link voor meer informatie over deze beroemde PHOTOCAL-coating die werkt op basis van fotokatalyse en is afgeleid van nanotechnologie, in staat om alle oppervlakken zelfreinigend te maken en om de omgevingslucht op te ruimen: http://photocal.over-blog.com/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten