Meer koopkracht = meer vervuilingsvermogen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/01/08, 13:36

0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 28/01/08, 16:24

HS laatst hier beloofd

jean63 schreef:Ik had "verloren" moeten schrijven ......... :?

Het is niet verkeerd :D

jean63 schreef:Wat betreft de ortho van verloren of op weg ... dus er is geen ortho? afkomst ?


???

Definitie: Larousse schreef: geleid, geleid
bijvoeglijk naamwoord
Over een plant waarvan de bladeren worden verzameld om een ​​appel te vormen, wordt gezegd: Kool.


Definitie: Larousse schreef:verloren, verloren
nom
Populair. Persoon die volledig verloren is of voelt, die niet past bij de werkelijkheid, bij de samenleving.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/02/08, 00:40

Rrrrrooooo ... Maar !!!!

Verlaat mijn vriend Jean63 die van appels houdt : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 01/02/08, 00:47

Remundo schreef:Rrrrrooooo ... Maar !!!!

Verlaat mijn vriend Jean63 die van appels houdt : Cheesy: : Cheesy:

En wat meer is, het is waar !! hoewel ik "verloren" ben : Lol:

Heb je Inra Rouge op FR2 gezien over de zeer rijken die naar België en Marokko verhuizen?

Ik ga Christophe vragen of hij Kortrijk kent (ortho?) Aan de Frans-Belgische grens niet ver van zijn huis, waar de Miljonairsmarkt plaatsvindt + de familie Mulier (Auchan) die in België woont om de ISF en andere Franse belastingen ...... en alle andere in Brussel of Luxemburg.

En degene die zijn luxe boten in Marokko vervaardigt vanwege goedkope en zeer volgzame arbeid ........ en de ander die hem koopt om het duurder tweedehands door te verkopen en een andere te kopen mooier en groter ....

Arme Frankrijk :schok:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/02/08, 12:26

Hallo Jean,

Nee, ik heb niet gekeken. Maar ik had al een vergelijkbaar rapport gezien waarin Belgen klaagden over de golf die werd veroorzaakt door de stroom Franse miljonairs die zich koste wat kost in België vestigden. De doorsnee inboorlingen konden geen huis meer vinden ...

Maar weet je, wat dit onderwerp betreft, hebben we de neiging om "de rijken" te beschamen. Met geweld vlucht de hele hoofdstad het land uit. En dit kapitaal zou normaal gesproken opnieuw IN het land moeten worden geïnvesteerd om banen te creëren voor de "minder rijken".

Ik zag vanmorgen dat TSONGA gedomicilieerd is in Zwitserland. Alle grote bazen en sporters zijn in Zwitserland. Tsonga wordt nog aanbeden, "wij" houden van hem ... nou, hij vernietigt banen, zeker een kleine druppel water, maar met geweld creëert het een stroom waarvan de bron in Frankrijk ligt ...

Het gaat niet om het liefhebben, haten of oordelen van de rijken. Sommigen, en zelfs velen, zijn dat geworden door hun werk en hun bedrijf dat veel van hun landgenoten in hun levensonderhoud voorzag. Anderen worden geërfd ... en blijven beheren, vaak door het creëren van activiteiten ... en dus een economisch leven.

Het gaat erom ze "de rijken" te laten samenwerken met de minder rijken op DEZELFDE boot, Frankrijk, die al lange tijd gevaarlijk schommelt ...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 01/02/08, 15:30

Hi Remundo,

We zijn het erover eens dat deze rijke Franse expats blijven investeren en banen creëren in Frankrijk, maar zij zijn degenen die beslissen. In de partij is er een die in België woont en die in Frankrijk is blijven investeren en banen heeft gecreëerd in plaats van het geld 20 jaar lang aan belastingen te geven, zei hij.

Wat hen mishaagt, is dat de staat hun geld "verkwist" aan ambtenaren. Natuurlijk moet er in Frankrijk wat worden schoongemaakt in de overheidsuitgaven, maar we moeten erkennen dat ons sociale systeem ook door veel landen wordt benijd.

Hoe het te doen: lagere belastingen en werkgeversaftrek op lonen? lagere bedrijfsbelastingen?

We moeten ook zien dat er in Frankrijk 7 miljoen mensen onder de armoedegrens leven.

Ajd de kassiers van de hypermarkten zijn in staking. Ik vind het nog steeds gerechtvaardigd; ze hebben heel veel uitgebuit terwijl de eigenaren (oa familie Mulier) gigantische winsten maken.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/02/08, 17:40

En ja, de uitbuiting van de mens door de mens is zo oud als de mensheid. Ik geloof dat dit alles slechts met grote moeite kan evolueren, omdat dit denkpatroon diep geworteld is in de menselijke psychologie. Alleen technische vooruitgang beperkt deze ernstige afwijking die onder meer tot slavernij leidde.

Hierover is een grap :P

Een Amerikaanse baas legt aan een Russische baas uit:

"bij ons is al het creëren van rijkdom gebaseerd op de uitbuiting van de mens door de mens"

De Rus antwoordt hem:

"Ahhh ... jullie Amerikanen, jullie doen alles ... bij ons is het het tegenovergestelde !!!"

Hier, hier :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/02/08, 17:42

Remundo schreef:En ja, de uitbuiting van de mens door de mens is zo oud als de mensheid.


Mmmm dat wordt besproken ...

Integendeel de uitbuiting van de vrouw door de man deze is zo oud als de mensheid !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/02/08, 22:03

Als Christine dit onderwerp komt modereren, pas dan op : Mrgreen:
0 x
Beeld
nightrow
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 13/11/07, 22:40




par nightrow » 01/02/08, 22:29

Naar mijn mening spinnen we sowieso een slechte katoen ...

De kwestie van "koopkracht" doet zich niet voor zoals hij zich vandaag voordoet, omdat hij de toestand van de samenleving weerspiegelt: verscheurd door consumptie en buitensporig overschot.

Over het algemeen zijn mensen die vinden dat ze niet genoeg koopkracht hebben, grotendeels degenen die al een lcd-tv hebben en klagen dat ze geen 4x4 kunnen kopen zoals de buurman ...

We moeten ons ervan bewust zijn dat we nog nooit zo'n hoog "vrijetijds-, overbodig en ander" budget hebben gehad. Nu het kopen van een tv, een telefoon, binnen handbereik is van de eerste bezoeker, volstaat het om een ​​paar decennia terug te kijken om het verschil te zien.

Mensen hebben een constant dalend voedselbudget in verhouding tot hun inkomen, "dankzij" onder andere hardiscount, en dat kan ik niet goed vinden (als ik de inhoud van hun bord zie).

We bevinden ons in ieder geval in een samenleving waar alleen het uiterlijk ertoe doet, de stof heeft lang in de prullenbak gelegen. Bied bijvoorbeeld meer koopkracht aan veel mensen, en kijk welke er baat bij hebben om bijvoorbeeld gezond te eten, en kijk welk deel ervan zal profiteren om een ​​grotere tv of iets anders te kopen (terwijl je klagen over de kwaliteit van het eten).

Ik heb heel weinig vertrouwen in het vermogen dat mensen meer burgers zouden moeten zijn en respect zouden moeten hebben voor zichzelf (wat een doel veel prijziger lijkt dan het vergroten van de koopkracht) en van de natuur met meer geld dan zonder. Het belangrijkste is om hoe dan ook CONsomateur te zijn, zoals de radio, tv, enz. Ons eraan blijven herinneren.

Kortom, ik dwaal af, maar om te zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de toekomst is klein ... (Het vermogen van de mens om te leven ten koste van zijn ecosysteem heeft altijd indruk op mij gemaakt)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten