Het maken van zijn thuis te weten: het koude verzeping

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 13:20

Obamot schreef:Kunnen we zeewater "hermaken" uit grof grijs zout? Of is het na het drogen al te veel magnesium (etc) of andere eigenschappen verloren?

er is altijd verlies, maar het is beter dan wit zout dat van alles is gezuiverd.
Ik maak een antiseptische en schimmelwerende zoutzeep: met behoud van mijn melkzeepbasis voor zachtheid en voedend effect op de huid, voeg ik Himalayazout in een goede hoeveelheid toe. we kunnen tot 1 kg gaan voor 1 liter olie. Ik ben tevreden met 400 g, en het is echt effectief. Himalayazout is een must, maar het grote grijze zou ook in orde moeten zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 13:24

De mijne komt uit Bangshen (3 € voor 20 kg, maar je moet het gaan halen : Lol: ).

Omdat nigari uit Japan – zeer rijk aan magnesium – nu helaas een iets te hoge dosis radionucliden heeft gekregen :schok:
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 13:32

Obamot schreef:De mijne komt uit Bangshen (3 € voor 20 kg, maar je moet het gaan halen : Lol: ).

Omdat nigari uit Japan – zeer rijk aan magnesium – nu helaas een iets te hoge dosis radionucliden heeft gekregen :schok:

om de stralen te doen als een preventieve maatregel voor toekomstige kankers........lol......wij, als ik zeewater nodig heb, is het etretat. Ik hou ook van deze plek. en dit is de kans. anders het zeewater in de arm die ons scheidt van de Engelsen, bla! idem voor de vijver die Marseille scheidt van de neven :D . Ik let toch op de kwaliteit van het water.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/02/13, 13:48

bidouille23 schreef:
Kleine vraag, enkele maanden is hoeveel ongeveer 3, 4 of meer?


Vier weken behandeling zijn over het algemeen voldoende


Dus mijn vraag: kunnen we de pH van de zeep controleren (door bijvoorbeeld een klein stukje te nemen dat we oplossen in gedemineraliseerd water), om te controleren of de verzeping mooi en goed afgewerkt is en of het resultaat goed overeenkomt met het gewenste product?


Door de zeep met het puntje van je tong aan te raken, weet je of het zeep is
nog steeds bijtend of niet.

Dit om hun eigen "productieschema" op te zetten om op een gegeven moment niet zonder zeep te komen...

Als je er eenmaal mee begint, kom je er al snel achter
voorraden voor enkele weken, zo niet maanden. Het is niet
dat de behandeling in het begin lang lijkt. Eenmaal 2 of 3 verzepingen
op voorraad is de remedie geen probleem meer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/02/13, 13:50

Obamot schreef:Omdat nigari uit Japan – zeer rijk aan magnesium – nu helaas een iets te hoge dosis radionucliden heeft gekregen :schok:

Ben je serieus ? :schok:
Ik gebruik er regelmatig medicijnen voor, ik zou het saai vinden om er zelf een te kopen
kanker terwijl je eraan denkt om het goede te doen.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 14:06

Re,

Zoek voor de laurier een buurman die een boom heeft ;) ... en neem een ​​kleintje uit de basis die je thuis opnieuw plant ;) , zelfs in een pot krijg je er altijd blaadjes van om je gerechten op smaak te brengen ;)...

Er moet hier iets anders gelijkwaardigs zijn ;) ... Ik zal er ook naar zoeken :) ...

En het is niet nodig om wat al heel eenvoudig is te verbeteren;) ...

Wat betreft zout, himalaya of Bretagne of verkocht, zolang het in de onbewerkte staat blijft, is het net als een jackfruit, net als voor een externe toepassing?

Als je wilt obamoteren, kan ik je een groot Bretoense zout sturen, gemaakt op een traditionele manier sinds altijd ...;) ... (grapje :) en als u geen zout hebt maar u gezouten boter heeft, werkt het ook? : p :) :) :)
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 14:19

http://foro.mendrulandia.net/viewsujet.php?f=41&t=6293
zelfgemaakte laurierboter hidalgo-stijl
het moet een goede basis zijn voor een zelfgemaakte aleppo, ook al ben ik vrij ver van Aleppo
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 14:21

ja konijn bedankt ik had je antwoord niet gezien...

met het puntje van de tong??? serieus lol zoals met batterijen, als het bitter en bijtend is, is het niet goed; dus ik moet mijn Aleppo-zeep likken om erachter te komen hoe het smaakt om te kunnen vergelijken... nou ja, er is meer :) Ik hou van nieuwe ervaringen lol ... maar toch niet te vaak ;) ...

zo niet met een ph-meter ??? door welke taal heb ik maar de ph zet ik ook :) ...


Dus heel erg bedankt iedereen, ik ga het avontuur proberen, aangezien ik alles wat ik nodig heb in huis heb;) ...

En het leuke van de veelkleurige zeep ;) met de oranje wortel, de paarse biet etc. etc. stoer en heel leuk voor kinderen (met handschoenen, bril en alle veiligheidsparafernalia en voorzorgsprincipes die uiteraard goed gaan... ..
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 24/02/13, 14:30

ph-papier om zeker te zijn, maar de tong-op-zeep-methode is wat ik ook gebruik. het prikt: het is niet goed. smaak van zeep, oké, we kunnen gaan.
aan de andere kant de kinderen en de frisdrank.......uhhhhhhhh
het beste is om je eigen zeep te maken. Als het rustig gerijpt is en goed is, kun je het raspen, au bain-marie smelten en samen met de kinderen toevoegen wat je maar wilt. het beperkt de risico's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/13, 16:33

Konijn schreef:
Obamot schreef:Omdat nigari uit Japan – zeer rijk aan magnesium – nu helaas een iets te hoge dosis radionucliden heeft gekregen :schok:

Ben je serieus ? :schok:
Ik gebruik er regelmatig medicijnen voor, ik zou het saai vinden om er zelf een te kopen
kanker terwijl je eraan denkt om het goede te doen.
kijk hier:
http://www.micheldogna.fr/radioactivite.html

Magnesiumzouten zijn radionuclidenvangers! Aangezien we in een draad zitten waarin we veel over scheikunde praten, moet ik dan geen tekening voor je maken (om de kwesties van aantrekkelijkheid uit te leggen)?

...Eerlijk gezegd zie ik niet hoe ze eraan zouden kunnen ontsnappen. Bovendien is het het principe van lage dosis bestraling (wat ik bij de bron probeer te vermijden), en vergeet niet dat de schildklier, een orgaan dat gevoelig is voor straling als dat er ooit was... op weg is om te slikken. Sorry, het is misschien overdreven (en ik ben het ermee eens dat we niet in paranoia moeten vervallen en dat de Japanners het recht hebben om te exporteren...), maar dat risico neem ik liever niet - daar. Als u het zeker wilt weten, kunt u een monster opsturen om te laten analyseren. Dit zijn gezondheidsredenen die voor alle consumenten gelden. Als u aan de juiste deur klopt, hoeft dit niets te kosten.

Aan de andere kant – als het besmet is, wat verre van zeker is: ik pas een voorzorgsbeginsel toe – heb je STRIKT GEEN ANGST als je ermee in contact bent geweest, het zullen kleine doses zijn. Er is geen sprake van dat de Japanners besmette producten uit hun land zouden halen (ik neem aan), het zou economische zelfmoord zijn.
Dus stel jezelf bij lage doses in de toekomst niet te veel bloot, pittig.

Aan de statistische kant is het minder geruststellend:

De ramp bij de kerncentrale van Fukushima Daiichi leidde tot het vrijkomen van radioactieve isotopen in de lucht (voornamelijk cesium-137 en jodium-131, en een deel van cesium-134). De exacte hoeveelheid radioactiviteit die de lucht in wordt gestuurd is onbekend, maar wordt geschat op 770,000 biljoen Becquerel (een maateenheid - Bq) aan radioactieve deeltjes. Dit vormde een grote pluim die over het algemeen de belangrijkste windpatronen volgde en het grootste deel van de straling naar het oosten verplaatste, over de Stille Oceaan. Een deel van de radioactieve besmetting heeft zich echter naar andere delen van Japan verplaatst, omdat atmosferische gebeurtenissen zoals regen, lagedruksystemen, windveranderingen en de hoogte van de pluim de beweging beïnvloeden. Cesium-137 is meer een probleem op de lange termijn dan jodium-131, omdat de halfwaardetijd van de cesiumisotoop (de tijd die nodig is om de hoeveelheid van de stof met de helft te verminderen) ongeveer 30 jaar bedraagt ​​vergeleken met die van jodium-131. jodium-8's halfwaardetijd van XNUMX dagen. Er bestaat op korte termijn een risico op schildklierschade als radioactief jodium in voedsel door het lichaam wordt opgenomen en zich ophoopt.

http://www.teamuse.com/article_110701.html

culbuto schreef:
Obamot schreef:De mijne komt uit Bangshen (3 € voor 20 kg, maar je moet het gaan halen : Lol: ).

Omdat nigari uit Japan – zeer rijk aan magnesium – nu helaas een iets te hoge dosis radionucliden heeft gekregen :schok:

om de stralen te doen als een preventieve maatregel voor toekomstige kankers........lol......wij, als ik zeewater nodig heb, is het etretat. Ik hou ook van deze plek. en dit is de kans. anders het zeewater in de arm die ons scheidt van de Engelsen, bla! idem voor de vijver die Marseille scheidt van de neven :D . Ik let toch op de kwaliteit van het water.
Ik bedacht gewoon een simpel trucje om "opnieuw activeren"Zeezout wordt eenvoudigweg verdund met water en zachtjes verdampt onder de zon (dit werkt met reeds gebruikte groene klei, die kan worden gerecycled.) Denk je? Ik twijfel echter in welke container ik dit moet doen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten