Maak gezuurd brood

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Maak gezuurd brood




par Janic » 26/05/18, 09:01

Het simpele feit om geraffineerde granen te vervangen door volkoren granen geeft tastbare resultaten voor de gezondheid, met een effect op gewicht en ontsteking, volgens Deens onderzoek. https://www.foodinaction.com/cereales-p ... om gewicht te verliezen /

Groot wetenschappelijk consortium publiceert consensus op basis van volle granen
Het is des te leuker ( :( ) dat een halve eeuw geleden er een brede wetenschappelijke consensus tegen bestond. Zoals welke consensus ok is en het komt met de wind.
Aan de andere kant is het opmerkelijk, door observatie in het veld, dat er een soort onverenigbaarheid bestaat tussen de consumptie van volle granen en vleesvoer.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak gezuurd brood




par izentrop » 26/05/18, 14:20

Janic schreef:Het is des te leuker ( :( ) dat een halve eeuw geleden er een brede wetenschappelijke consensus tegen bestond. Zoals welke consensus ok is en het komt met de wind.
Nogmaals, u verwart de smaak van de consument voor verfijnde granen en wetenschappelijke kennis over hun voedingswaarde die al langer dan een halve eeuw bekend is.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Maak gezuurd brood




par Janic » 26/05/18, 17:20

Dit is des te grappiger () dat een halve eeuw geleden er een brede wetenschappelijke consensus tegen bestond. Zoals welke consensus ok is en het komt met de wind.

Nogmaals, u verwart de smaak van de consument voor verfijnde granen

Wat je verwart is de cultuur en zijn omstandigheden. De beroemde smaak voor geraffineerde granen in kwestie is slechts een reactie op de oorlog van brood dat je niet oud genoeg te hebben geweten en die werd gemaakt met wat kwam bij de hand en daarom in het algemeen walgelijk, maar wanneer Er is niets anders te eten, het slechte is beter dan helemaal niets.
In reactie daarop heeft de industrialisatie van de molens geproduceerd, in grote hoeveelheden, dit ten zeerste gezeefde bloem die verscheen aan het broodje in vergelijking, dan werd het standaard product met de staf hoofdzakelijk baret en roken. (Welke symboliseren de gemiddelde Fransen voor komieken)
Nu gebeurt het dat ik had een bedrijf waar ik was de verkoop van volledige echte brood en het was een groot succes dus het was goed, maar kwam slechts zelden, bij wijze van uitzondering, mensen die hebben ervaren oorlog en zijn beperkingen. Trauma die niet verdwijnen als dat en wittebrood generaties na de oorlog, hebben nooit iets anders gekend. Dit is niet een kwestie van smaak als geen ander product komt in bakkerij ... die langzaam verandert, hopelijk!
en wetenschappelijke kennis over hun voedingswaarde bekend voor veel langer dan een halve eeuw.
Je mengt alles opnieuw. Ik noem met betrekking volkorenbrood, deze 50 jaar de consensus was tegen het, niet dat andere wetenschappers en lang voordat de industriële molens had, integendeel, bevordert het hele brood deugden ongeraffineerd.
Alles hangt dus af van wat bekend staat als wetenschappelijke kennis, omdat het afhankelijk is van de technologische analysemiddelen die op elk moment beschikbaar zijn. De voedingswaarde, voor de gemiddelde persoon, is wat hij eet en het verschil voelde tussen twee producten, zelfs als er een relatieve waarde is, maar die het enige criterium is geweest voor millennia.
Scheurbuik en beriberi werden niet verminderd door wetenschappelijke kennis, maar door de observatie dat verschillende ontbrekende of geraffineerde voedingsmiddelen deze pathologieën veroorzaakten en de verandering werd aangebracht zonder de huidige wetenschap. Kortom, wetenschap heeft altijd een metafoor achter de realiteit.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
KaazR59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 01/03/18, 18:53
Plaats: noorden
x 1

Re: Maak gezuurd brood




par KaazR59 » 21/06/18, 19:53

Bonjour à tous,

Heb jij tips voor het maken van zuurdesem? Na 2 mislukte pogingen vraag ik me af wat er mis is met mijn procedure. Ik heb altijd de indruk dat het zuurdeeg niet genoeg "borrelt".

Merci pour vos réponses : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak gezuurd brood




par izentrop » 21/06/18, 20:57

Hallo,
Het probleem is dat het moet groeien als het niet wordt gecontroleerd en vervolgens weer naar beneden. Gooi het niet weg totdat het rot voelt.
Als de geur zuur is, is alles in orde. Over het algemeen geldt dat als je hem elke dag een beetje voedt, hij in 4 tot 5 dagen dichtbij is.

Ik ververs het op hetzelfde moment dat ik het brood maak en 2-uren staan ​​op zijn maximum, keer dan terug naar de koelkast voor 3-dagen tot een week zonder te moeten verversen voordat je brood maakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Maak gezuurd brood




par Adrien (voormalig nico239) » 21/06/18, 22:37

Hey, het is grappig dat ik het jaren deed na het herstel van een broodmachine ... die kapot ging ... toen kocht ik een andere die kapot ging en toen ik Ik besefte dat we hetzelfde resultaat bereikten zonder veel te kneden maar het te laten rusten ...

Kortom vanaf dat moment deed ik het met de hand en het was super goed met goede biologische bloem.
Maar sinds de zet geef ik toe dat ik gevallen ben ..

Aan de ene kant geen tijd
Aan de andere kant een nieuwe oven (op zijn plaats) modern voor de c ..... en ik heb niet geprobeerd het te begrijpen.

In het kort zal ik er nog eens op terugkomen als alle verschillende werken in een jaar voltooid zijn of 2 ...

Maar in werkelijkheid is het supereenvoudig: ik heb meel met gist erin genomen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
KaazR59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 01/03/18, 18:53
Plaats: noorden
x 1

Re: Maak gezuurd brood




par KaazR59 » 22/06/18, 18:54

Bedankt voor je antwoorden, kun je me beschrijven zoals jij het doet? Op sommige blogs kun je lezen dat je wat zuurdesem moet gooien terwijl je op anderen nee bent. Ik ben een beetje verdwaald : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak gezuurd brood




par izentrop » 22/06/18, 20:00

Hallo,
Ik gooi nooit zuurdesem.
Het moet worden begrepen dat het levend is en dat het, om het in vorm te houden, regelmatig moet worden gevoed, zodat het zichzelf verdedigt tegen ziekteverwekkers. Dit zijn gisten en wilde bacteriën die van nature aanwezig zijn op de schelp.
Wanneer hij sterft, voelt men het met de slechte geur van verrotting of met het zicht, schimmel.
Het kan lange tijd 15 dagen in de koelkast worden bewaard. Daarna wordt het vernieuwd om een ​​nieuw zuurdesem te starten.
In de vriezer of gedehydrateerde, hetzelfde.
Anders kan het lange tijd onder druk blijven staan https://nicrunicuit.com/faire/fermenter ... longtemps/

Mine, zoals ik fee 150 of 200 gr alle 2 tot dagen 3 om brood te maken, heb ik aangevuld met dezelfde hoeveelheid / 2 (1 aandeel T65 bloem en een deel water opgewarmd in de magnetron) en heet (30 °) voor ongeveer 2 uur en ga dan terug naar de koelkast.

Het kan worden gestart met 30 gr volle bloem of rogge en 30 gr water en wacht 1 2 dagen zijn er enkele bubbels en geven dan terug om minstens één keer per dag te eten. Hoe hongeriger hij is, hoe sterker hij een sterke zure geur heeft en zich zonder gevolgen kan bedekken met water.
0 x
Avatar de l'utilisateur
KaazR59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 01/03/18, 18:53
Plaats: noorden
x 1

Re: Maak gezuurd brood




par KaazR59 » 23/06/18, 09:46

Bedankt voor je antwoord! Eigenlijk tijdens mijn tweede poging was er veel water op de top dus gooide ik het denkend dat het werd gemist .. Voor zuurdesem, voeg je altijd dezelfde hoeveelheid bloem en water toe ( 30g)?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak gezuurd brood




par izentrop » 23/06/18, 22:53

Nee, het zijn de eerste dagen om het eerste zuurdesem te vormen zonder het weg te doen. Vervolgens maakt de in de koelkast opgeslagen gist 300 gr, het dubbele van de hoeveelheid die wordt gebruikt om het brood te maken. het wordt vloeibaar zuurdeeg, half water, half meel, van consistentie een beetje dikker dan het pannekoekbeslag genoemd.

Als ik 150 Gr gebruik om brood te maken, vul ik het opnieuw aan met 75 gr water en 75 gr bloem. : Wink:

Je zou kunnen zien dat Marie-Claire van noch rauw noch gekookt anders kunt u uw methode ook hebben als de routine is geïnstalleerd.

Er is een zuurdesemgroep op de billen https://www.facebook.com/groups/1652526138322260/
En a forum of Marie-Claire grijpt ook in http://www.forum.votrepain.com/index.php
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten