LED-lamp zonder batterij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/09/05, 15:42

welkom
Voor de staart van de hond heb je niets? Wat een verspilde energie!!! :P
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 09/09/05, 18:04

Uh... ik was serieus in wat ik zei...
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/05, 10:27

Wat betreft de Pearl lamp aan 10€ voeg ik de volgende reactie toe:

"
De 5 LED lamp bij Pearl 5 uur meegaat? Vreemd. De andere lampen branden 30 minuten en met 2 of 3 leds.
Op andere sites wordt gezegd dat deze Pearl 5 LED lamp maar 20 minuten brandt. Pearl houdt ons voor de gek?
En ik voeg eraan toe dat het met de verzendkosten 27 euro is.

Het is altijd goed om eerlijk te zijn."
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/05, 10:28

jonule schreef:aan de andere kant heb ik op deze site een lamp verkregen 70 leds 12V die SLECHTS 4.2 watt verbruikt, voor ongeveer 50W... niet slecht...

Ja maar tegen welke prijs?
Op dit moment is het vrij duur (althans nieuw)... en daarom niet echt "econologisch" (een beetje zoals brandstofcellen als je begrijpt wat ik bedoel... :P )
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/09/05, 10:39

bedoel je prijs? Ik heb het over verbruik ... eindelijk!

nou luister ... ik heb het voor 21 € op e-bay op een veiling! zo helemaal eerlijk!

Ik moet zeggen dat ze veel meer oplichten dan de eerste van parelmoer! ...

Ik bestelde ook een 12V neon, nog een 18led maar met zijverstrooiing, enz...

alle led lampen bestaan ​​in 12V en 220V, in rood, groen, etc...

Ik ben niet op zoek naar iets om mezelf te verkopen, maar ik kondig aan wat ik heb gekozen, dat is alles, anderen kunnen dezelfde ervaring hebben!

:P :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/05, 11:25

jonule schreef:bedoel je prijs? Ik heb het over verbruik ... eindelijk!

nou luister ... ik heb het voor 21 € op e-bay op een veiling! zo helemaal eerlijk!

Nou, weinig mensen denken alleen in relatie tot het milieu (zelfs jij praat over consumptie en dus het financiële aspect)... Het is jammer maar zo is het... Deze site wil onder andere mensen helpen beter na te denken ...

Stel dat de levensduur van de ledlamp 100 uur is en die van de conventionele lamp 000 uur, dat de conventionele lamp van 1000 W € 50 kost en dat de kwe € 1 is.

Men heeft :

Kosten van een conventionele lamp voor H uur + kosten van lampen voor H = meerprijs + kosten van ledlamp voor H uur + kosten van lampen voor H
H*0.05*0.06 + 1*H/1000 = 20 + H*0.0042*0.06 + 20*H/100000
het komt H = 5636 uur of "0.64" continu jaar.

Bij een gemiddeld gebruik van 4 uur per dag komt het op 1409 gebruiksdagen en dus bijna 4 jaar ... in Frankrijk waar de kwh erg laag is.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 12/09/05, 18:18

MobyleX schreef:Stelt u zich eens een seconde voor toegepast op een voertuig: een superkrachtige spoel bevestigd aan elke ophanging van de auto met een Neodymium-magneet die eroverheen gaat, maar vastgemaakt aan het chassis: en hij laadt voldoende op om de koplampen aan te zetten zonder de dynamo!! Geweldig!! Naar mijn mening zouden we op die manier tot 5% brandstof kunnen besparen!! Maar hallo redactie...

Het principe toegepast op de infanterist bestaat al:
Een rugzak die elektriciteit opwekt

Een simpele rugzak op veren zou militairen, maar ook professionals die gedwongen zijn zelfstandig te opereren, een elegante oplossing kunnen bieden. Het apparaat, gepresenteerd in het tijdschrift Science door een team van de Universiteit van Pennsylvania, bestaat uit het gebruik van de verticale component van 5 tot 7 cm van de beweging veroorzaakt door lopen om een ​​elektrische generator te activeren. Het systeem weegt 5,6 kg. Als we een belasting van 38 kg toevoegen en we lopen met 6,5 km/u, kunnen we 7,4 elektrische watt produceren.

"Het is 300 keer meer dan met piëzo-elektrische systemen die in de hakken van schoenen zijn geïnstalleerd", verwelkomen Lawrence Rome en zijn collega's. Deze apparaten, die worden beperkt door de maximale elasticiteit die aan de zolen kan worden gegeven zonder lopen gevaarlijk te maken, produceren slechts 10 tot 20 mW, veel te weinig om een ​​mobiele telefoon of een gps-ontvanger van stroom te voorzien (minder dan één watt).


http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0 ... 476,0.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pouz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 13/09/05, 11:47




par Pouz » 19/09/05, 06:28

Het systeem weegt 5,6 kg. Als we een lading van 38 kg toevoegen


Voetsoldaat of muilezel?
Een rugzak van 43.6 kg en een snelheid van 6.5 km/u? Elke dag ! :ogen rollen:
Batterijen hebben een mooie toekomst voor zich...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 29/09/05, 22:52

Een rugzak die je energie geeft als je loopt

laatste nieuws van Quanthomme:

http://perso.wanadoo.fr/quanthommesuite/no...290905curiosa.htm
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Avatar de l'utilisateur
DavidHervé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 15/09/05, 17:31
Plaats: PAU




par DavidHervé » 30/09/05, 08:51

De Shakelight-lamp Ik heb hem gekocht omdat ik dit soort processen nogal economisch vind
Inderdaad de lampen met batterijen als je ze nodig hebt, de batterijen zijn over het algemeen leeg of zelfs helemaal verzonken in de doos...
Ik heb het in de loop van de tijd nog niet geprobeerd, maar hoe dan ook, zelfs als het maar 20 minuten goed oplicht
nou een klein shakertje en daar gaan we weer.... :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten