De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 29/12/17, 14:12

Remundo schreef:maar meer in het algemeen zijn al deze smartphones bij X00 € oplichting. Naar mijn mening komt het op 50 € in kostprijs van Chinese fabrieken. : Roll:


Ah de mythe van de handelaars zijn allemaal oplichters die opvalt ...Ca, sorry Remundo, maar dat is een tegenvaller :( we zien dat u nog nooit een handelaar of onafhankelijk bent geweest ... Ik ben 10 jaar geweest dus ik voel me een beetje doelwit!

We moeten nu al de invoerkosten en douaneheffing optellen. Vanaf "uw" 50 die de fabriek in China verlaat, bereiken we al snel 80-90 prijzen exclusief BTW in Europa of zelfs meer ... Er zijn al tussenpersonen die hun aandeel willen! Tenzij je een eigen fabriek in China hebt, wordt het interessant (ok, dit is het geval met Apple, maar hier verdedig ik "kleine handel")

En als u de 2,5 3-coëfficiënt tussen de HT- en TTC-verkoopprijs niet betaalt, gaat u niet naar buiten.

Dus in Frankrijk en West-Europa (waar bedrijven worden afgeslacht door sociale lasten, werkgevers, belastingen en heffingen ...) moet een smartphone die voor 90 € HT wordt gekocht, worden verkocht tussen 250 en 300 € TTC tegen de "normale" prijs. (exclusief promoties of verkoop) ... sommigen maken natuurlijk meer coef, maar 2,5 tot 3 is het absolute minimum om te overleven ...

Degenen die "geschokt" zijn door deze redenering (oh lelijke verkopers, allemaal oplichters! Ze verdienen veel geld) zijn vuile idioten die nooit de moed hebben gehad om zelf zaken te doen!

Sterker nog; 3 deze coëfficiënt alleen 1 / 3 ongeveer keert terug naar de baas (en nog steeds 30% is veel vaker is het nogal 10 om 15%, over het bedrijf, hoe groter de prijzen van de meeste producten zijn hoog is laag, in de bouwsector is dit een paar% zie minder dan 1%) ... ik spreek er alle kosten afgetrokken!

Dus de smartphone die in China wordt verkocht voor 50 €, hier 300 € inclusief belasting, brengt minder dan 50 € "in de zak" van de verkoper (misschien 20 tot 30 € ...) ... we begrijpen waarom de Chinezen meer gemotiveerd zijn dan ons aan het werk !!

Zo nee, wil je het hebben over RSI? Belasting op de omzet en niet op de winst in Sarkozy !! Het ondernemerschap doden is niet beter! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

ps: nu we direct in China kunnen kopen, ga naar de prijzen kijken, ze zijn niet zo laag "de onderkant" nadat ik de coef negeer die de Chinezen doen ... Het beste is om een ​​fabrikant te zoeken op alibaba door het blauw te spelen, maar dit kost tijd ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 29/12/17, 14:29

Het gebied waar deze marge "als varkens" (coef. 10 of meer, dus we kunnen het zeggen) is in de confectiekleding ...

Waarom denk je dat 3 5 op winkels in stadscentra (en dus de duurste locaties) uitlenen restaurants ... en ze kunnen% in tijden van evenwicht veroorloven of -70 -90 .. .

Ik heb nog nooit een smartphone verkocht met -70% ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Remundo » 29/12/17, 15:01

Ik heb niet speciaal op jou gericht.

Maar inderdaad, met een cascade van tussentijdse verkopers + verschillende belastingen (douane, BTW), komen we uit op 10-factoren. Persoonlijk stoor ik me om 10X de af-fabriek prijs te betalen die al de marge van de fabrikant bevat.

Bovendien vind ik deze objecten met gadgets en in het buitenland gemaakte objecten die uit de mode raken en die veel waarden verliezen ... ze geven me ... knoppen! : Mrgreen:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 29/12/17, 15:11

10x is overdreven, ik vind het ook, maar zoals ik al zei gaat het vooral om de klaar om te dragen ...

Hoewel ik nooit de prijs af fabriek van de auto's kende ... Misschien heeft je gloednieuwe Golf GTE een coëxistentie tussen 5 en 10 ... en hier koop je het rechtstreeks vanuit de fabriek via 1 alleen tussenpersoon ...

Maar u denkt niet slecht: u hoeft de prijs van de fabriek niet te kennen of terug te keren. Als eindverbruiker past de prijs bij u, of het past niet bij u ... Het is niet nodig om meer uit te stellen dan dat! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Remundo » 29/12/17, 15:20

de marges in de auto-industrie zijn veel kleiner. Zelfs de prestigieuze merken bevinden zich tussen 10 en 20%

wat betreft VW is ze op 2,5%! Misschien zijn we op mijn GTE meer op 5% omdat het een beetje ebroufe electronic precies doet. :P

http://www.caradisiac.com/Enquete-Const ... 103647.htm

ah, excuseer me voor het feit dat ik niet meer con-sot-mateur ben. : Lol:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 29/12/17, 15:34

Let op la operationele marge is helemaal niet de commerciële marge hè, de eerste is veel zwakker dan de tweede !!

Het bewijs: SEAT heeft een negatieve operationele marge, PSA van minder dan 1% ... of zit zeker niet met verlies en PSA verspilt zeker geen 40 cent voor 100 € CA!

Een bedrijf dat 20% van de operationele marge maakt, kan heel goed een commerciële coëfficiënt van 5 maken voor 10, alles hangt af van andere uitgaven en lopende kosten ...

5 tot 10 van coëfficiënt dat betekent een commerciële marge van 500 tot 1000% ... op basis van de kostprijs. Let op met het%, het is noodzakelijk om in vergelijkbare referentiesystemen te blijven ...

Als, net als de operationele marge, de commerciële marge zou worden gedeeld door de omzet, dan zou een commerciële marge van 300% (wat ik coef. 3 hierboven noem) in de "slechts" 60% liggen ...

verificatie:

Handelscoëfficiënt (schandelijk! BUHHUHUHUHU the scammers!) Of 3:

10 € excl. BTW AANKOOP
20 € excl BTW MARGE
30 € HT VERKOOP
36 € BTW INBEGREPEN VERKOOP tot 20% BTW

CA = 36 €
Brutowinst = 20 300% = € op basis van de aankoopprijs = 20 / 30 67 =% op basis van de netto-omzet of 55% op de omzetbelasting ... zoals het is minder dan 300% scammer plotseling ... het is hetzelfde! : Cheesy:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Marge_op%C3%A9rationnelle

Sorry dat ik je teleurstel, maar ik wed dat je GTE ex-fabriek minder waard was dan 2 maal de prijs die je ervoor hebt betaald :) dus 200% handelsmarge op basis van de aankoopprijs (tenminste ... oh de klootzakken !!)

ps: ik ben ook denken als con (ahahhaha) ... maar wat ik wilde zeggen is dat je niet alles kunt controleren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Remundo » 29/12/17, 16:47

Of misschien is de GTE 2 keer minder uit de fabriek waard dan de concessie ... het zou bovendien interessant zijn om dat te weten. Er is nog steeds wat merchandise in een GTE ... het is geen stuk zeep.

Ik wilde gewoon laten zien dat het maken van auto's niet zo lucratief is als het maken van elektronische gadgets.

maar mijn GTE is in ieder geval echt nuttig en economisch en meerjarig (ik hoop het voor ten minste 10-jaren te gebruiken), 3-bijvoeglijke naamwoorden die niet veel op het anion van toepassing zijn. : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Did67 » 29/12/17, 17:00

Ik denk dat zolang we de verschillende prijzen niet definiëren, we alles kunnen schrijven.

De fabriekskosten van de GTE is wat? Het kostenmateriaal + mankracht? + afschrijving van de plant? + de kosten van RetD? + promotiekosten? + de kosten van het onderhouden van een voorraad onderdelen? + transportkosten en provisie in de concessie? + aflossing van de concessie?

Moeten we de trainingskosten van mankracht, enz ...

Ter informatie, 7 of 8 jaar geleden, toen ik mijn C1 kocht, "kookte" ik de reclame. Op zijn computer verkocht hij me een C1 die nog niet was gemaakt - opties, kleuren, enz. Dit alles is net op tijd gedaan. Hij "garandeerde" mij (woord van verkoper, wat is het waard?) Dat de concessie een marge had van 300 euro. Ik veronderstel dat ik na het betalen van de fabriek, het transport, enz ... Ik hem 6 euro heb gekocht (te koop - recuperatie van een auto van meer dan X jaar, toenmalige overheidspremie). Ik geloof dat de catalogusprijs bijna 990 euro bedroeg.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 30/12/17, 01:54

Remundo schreef:Of misschien is de GTE 2 keer minder uit de fabriek waard dan de concessie ... het zou bovendien interessant zijn om dat te weten. Er is nog steeds wat merchandise in een GTE ... het is geen stuk zeep.


Toen ik je vertelde dat ik nooit wist hoe de kostprijs van een auto te vinden, is de info goed verborgen ... :) nadat we naar de balans kunnen kijken ... omdat ze voor veel bedrijven beursgenoteerd zijn, zijn ze openbaar ...

Remundo schreef:Ik wilde gewoon laten zien dat het maken van auto's niet zo lucratief is als het maken van elektronische gadgets.

maar mijn GTE is in ieder geval echt nuttig en economisch en meerjarig (ik hoop het voor ten minste 10-jaren te gebruiken), 3-bijvoeglijke naamwoorden die niet veel op het anion van toepassing zijn. : Mrgreen:


Bin je hebt niets getoond, maar voorlopig verondersteld
...

Verdien Apple en Samsung hoeveel per werknemer? Baseeren we ons bijvoorbeeld op de EBE? Als u ons hun operationele marge niet eenvoudig vindt ... is het probleem dat ze veel meer verhuizen, dus is het relevant?

Ik denk dat het verschil niet zo groot is: autofabrikanten zijn ook goede dingen ... hij hoeft alleen maar te zien hoe VW over een paar jaar belangrijke andere groepen heeft gekocht ...

Laten we ook vermelden dat een auto 2 één keer betaalt ... een keer voor aankoop en een keer voor onderhoud (voor degenen die helemaal mee gaan) ... de bouwers verdienen ook veel aan financiering. .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 30/12/17, 02:01

Did67 schreef:Ik denk dat zolang we de verschillende prijzen niet definiëren, we alles kunnen schrijven.


Om de rentabiliteit van een bedrijf te laten zien, is het belang van een balans.

Zonder op de boekhoudafdeling van een bedrijf te zijn, kan men alleen maar iets schrijven ... of brede aannames maken ...

De balansen van de fabrikanten zijn openbaar ... misschien niet de volledige gedetailleerde balans, maar in ieder geval de belangrijkste cijfers ...

Ps: 10 000 voor een C1 misschien is het een aanwijzing dat ze het toch goed doen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 160 gasten