De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Ahmed » 25/11/17, 11:33

Op een veel nuchterder niveau heb ik zojuist het blad (Jonsered) van mijn kettingzaag vervangen en ik merk dat het einde van het blad nu verstoken is van de smeergaten van de voorste rol*, wat de levensduur alleen maar kan beperken aangezien het rollager niet voldoende gesmeerd wordt door de kettingolie (door centrifugatie** aan het einde van het blad).
Helaas is het voor mij onmogelijk om dit te verhelpen, omdat het te maken gat absoluut naar het niveau van de rollen moet leiden, wat alleen mogelijk is vóór de montage van het wiel.

* Er zijn twee ontwerpsystemen voor geleideneuzen:
- de stellietneus, die een extra rand is in een zeer harde legering, vormt een zeer robuust geheel (perfect voor insteekzagen), maar is eerder gereserveerd voor velmachines, omdat het een vrij dure oplossing is en de werkwrijving groter is dan die van het "rondsel" type montage sluit het uit van kleine verplaatsingen.
- het sterrondsel, hierboven vermeld, komt steeds vaker voor, zelfs op professionele machines om kostenredenen en ondanks zijn grotere intrinsieke kwetsbaarheid (bewegende delen van zeer beperkte dikte).
** Door deze centrifugatie werd de smering verzekerd door vet, minder vloeibaar dan olie).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par izentrop » 25/11/17, 15:56

Ahmed schreef: Ik heb zojuist de geleider (Jonsered) van mijn kettingzaag vervangen en ik merk dat het uiteinde van de geleider nu verstoken is van de smeergaten van de voorste rol*, wat de levensduur alleen maar kan beperken aangezien het rollager niet voldoende wordt gesmeerd door de kettingolie (door centrifugatie** aan het uiteinde van de geleider).
De ketting zuigt ook olie aan in de achterkant van de groef van het zaagblad. Natuurlijk wordt olie door middelpuntvliedende kracht uitgeworpen, maar dat belet niet dat wat onder in de keel volgt dit tandwiel smeert :!: :?

Ik heb het gat waar je het over hebt nooit opgemerkt : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Ahmed » 25/11/17, 19:00

Als de fabrikanten de moeite hebben genomen om deze smeergaten te integreren in de fabricage van de geleiders, dan is dat omdat de kettingolie die in de bodem van de geleidegroef wordt gezogen geen correcte smering mogelijk maakt, niet van de tanden van het wiel, maar van het axiale lager. Als het boren van deze twee gaten eenmaal is opgenomen in het bewerkingsproces, is hun kostprijs bijna nihil en ik concludeer dan ook dat deze wijziging tot doel heeft de vernieuwing van dit slijtdeel te versnellen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 28/12/17, 13:50

Apple is zojuist betrapt op het plegen van geplande veroudering... eindelijk een bekentenis: https://lexpansion.lexpress.fr/high-tec ... 72107.html

Dus wie dacht hierboven dat het allemaal een mythe was?

Een Franse vereniging heeft een klacht ingediend tegen Apple wegens de "geplande veroudering" van zijn iPhones. nadat de Amerikaanse reus onlangs toegaf zijn oudere smartphonemodellen vrijwillig te vertragen, zo blijkt uit een verklaring die woensdag is vrijgegeven.

De zaak van iPhones die vrijwillig door Apple worden tegengehouden, wint aan kracht in Frankrijk. Een vereniging heeft een klacht ingediend tegen de Amerikaanse reus.

Deze klacht is woensdag ingediend bij het parket in Parijs door de vereniging Halte à l'obsolescence programmed (Hop). Het richt zich op Apple en de "geplande veroudering" van zijn iPhones, nadat de Amerikaanse reus onlangs toegaf vrijwillig zijn oudere smartphonemodellen te vertragen.

In zijn aan de pers gestuurde klacht gelooft Hop, die ook de chef van "misleiding" oproept, dat Apple door de updates van de iPhones vrijwillig de prestaties en de levensduur vermindert om de vervanging te versnellen. "Apple heeft een wereldwijde strategie van geplande veroudering ingevoerd om zijn verkoop te verhogen", betoogt de vereniging in een persbericht.

Het is daarom van mening dat Apple waarschijnlijk zal worden vervolgd voor alle iPhones die in Frankrijk zijn verkocht sinds de afkondiging van de wet van 17 augustus 2015, die het misdrijf van geplande veroudering in de Franse wet heeft ingevoerd.

Een class action in de Verenigde Staten

(...)


Eindelijk, opgezwollen zijn door Apple is niet echt nieuw... alleen de lobotomie van Appel kan het niet zien... : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 28/12/17, 15:48

Christophe schreef:Alleen degenen die door Appel zijn gelobotomiseerd, kunnen het niet zien... : Cheesy:


Ik heb niets tegen Apple in het bijzonder, maar ik haat het om niet de KEUZE te hebben die gepaard gaat met een bepaalde vorm van vrijheid

En aan deze kant is het waar dat Apple sterk is

Reeds Apple of Tartempion om gevangene te zijn van een batterij die niet kan worden vervangen, is voor mij ontoelaatbaar.

Nadat Apple technisch rechtvaardigt dat het technisch verplicht is (ervan uitgaande dat het technisch waar is wat nog moet worden bewezen) om zijn iphones te vertragen om hun levensduur te verlengen (wat in dit geval het TEGENOVERGESTELDE zou zijn van geplande veroudering) begint met een goed gevoel.

Wat ontoelaatbaar is, is om het voor consumenten te verbergen.

Bovendien kunnen we ook denken dat het geplande veroudering is door "weglating"....: mijn iphone roeit dus ik verwissel hem voor een nieuwe....

In ieder geval voorlopig niets beters dan mijn oude mega 6.3 (Samsung): groot scherm, lange batterijduur, vervangbare batterij in 30 seconden (waardoor ik in mijn geval 2 back-ups heb), eerlijke tweedehandsprijs en uitstekende werking.

Wat kun je nog meer vragen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 28/12/17, 16:12

We zijn het erover eens, maar ik denk dat we in het tijdperk van internet een minimum aan informatie kunnen krijgen voordat we tot aankoop overgaan... Maar veel AppelMen (AppleWomen) denken niet: het is "de mode" (of de show ) dat ze willen... ok, het is hun keuze :)

Anders zit Epson ook in het vizier: http://www.lemonde.fr/entreprises/artic ... 56994.html

Maar ik denk dat dit alles hen meer laat glimlachen dan huilen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 28/12/17, 23:44

Christophe schreef:We zijn het erover eens, maar ik denk dat we in het tijdperk van internet een minimum aan informatie kunnen krijgen voordat we tot aankoop overgaan... Maar veel AppelMen (AppleWomen) denken niet: het is "de mode" (of de show ) dat ze willen... ok, het is hun keuze :)

Anders zit Epson ook in het vizier: http://www.lemonde.fr/entreprises/artic ... 56994.html

Maar ik denk dat dit alles hen meer laat glimlachen dan huilen...


Ja, ik ben nauwelijks optimistisch over het niveau van technische kennis van de meeste ..... en nog erger van de minste interesse in deze overwegingen ....
De meeste mensen geven er niet om

Sommigen kopen voor de "show off", wat niet langer is wat de aangerekende prijzen kregen.
Steeds minder mensen kunnen zich een telefoon van 1000€ veroorloven

Ik denk dat velen nog steeds kopen voor de eenvoud (echt of ingebeeld van IOS

Wat niet betekent dat Android ingewikkeld is, maar alleen dat IOS dat niet is of dat mensen denken dat het dat niet is...

Dat gezegd hebbende, Apple is als de Titanic, zelfs als het water naar binnen begint te stromen, realiseren we ons nog niet dat het aan het zinken is.
De oorlogskas is nog steeds te groot.
Wordt vervolgd in 5 jaar...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 29/12/17, 00:09

nico239 schreef:De meeste mensen geven er niet om


Het is niet vals (hoewel ik enkele vrienden ken, zeer goede technici, die zweren bij Apple...) maar als het je niet kan schelen, klaag dan niet te veel over genaaid worden : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

nico239 schreef:Wordt vervolgd in 5 jaar...


Het uiteindelijke einde van Apple (of in ieder geval van zijn dominantie) zou niet het einde betekenen van de technomarketinghype... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Remundo » 29/12/17, 10:00

maar meer in het algemeen zijn al deze smartphones bij X00 € oplichting. Naar mijn mening komt het op 50 € in kostprijs van Chinese fabrieken. : Roll:

en net als bij informatica raken de besturingssystemen en/of het beschikbare vermogen na een paar jaar achterhaald, hetzij door incompatibiliteit van de software, hetzij omdat nieuwe applicaties buitensporig veel hardwarebronnen verbruiken (RAM + processorberekening).
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par izentrop » 29/12/17, 12:39

Praten over oplichterij is een groot woord om de wetten van de wereldmarkt van vraag/aanbodbalans te beschrijven.
Als sommigen een fortuin in de nieuwste telefoon kunnen stoppen, profiteren ook de kleintjes van de technologische evolutie, het is een kwestie van tijd.

Er zijn nu smartphones voor minder dan 100 E, vrij eerlijk qua prestaties en zonder abonnementscontract met een operator. Vreemd genoeg, als je kleiner dan 5 inch wilt, of een camera die de naam waardig is, moet je de spaarpot breken. http://www.frandroid.com/guide-dachat/s ... -100-euros.
Ik heb dit jaar gewacht om er een te kopen en ik ben niet teleurgesteld. Voor de prijs van een gps-navigator heb ik een offline gps-app geïnstalleerd en ik sta versteld van hoe snel die is. Ik hield mijn abonnement op 1 E, ga alleen op internet met een wifi verbinding.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten