De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 30/09/17, 18:08

Uh ja, want ik begrijp niet hoe het beslist welke stroomsterkte naar de batterij moet worden gestuurd? Ah misschien gebruikt hij de BSI-stekker?

Kunt u controleren of de BI is aangesloten op uw opladers? (= 3 connectoren op de lader en niet maar 2?)

Anders is de eindlaadspanning (via interne lader) van een Samsung-accu 4.35V...

Aan de andere kant houdt mijn Lipo-oplader niet van Li-Ion-batterijen.

Het wordt automatisch gereset tijdens het opladen en er worden weinig mAh geteld tijdens het opladen ... Ik weet niet waarom ... (misschien een ander verhaal over interne weerstand tussen Lipo en Li-ion ??), dus ik weet het niet, dus ik zou het kunnen gebruik het om de werkelijke mAh te schatten die naar de batterij wordt gestuurd. Ik ga nog wat spannings-/stroomsterktetests doen...

Aan de andere kant kan ik een mAh-teller op USB hebben ... maar het zal minder nauwkeurig zijn dan het tellen van mAh wanneer ik rechtstreeks op de batterij oplaad. :(
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par pedrodelavega » 01/10/17, 12:02

Did67 schreef:
nico239 schreef:Wat me verbaast, is dat geen enkele fabrikant deze trend op het verkeerde been zet door een eenvoudig model te presenteren, met een mahousse batterij, verwisselbaar met een simpele klik-clac. Voor al diegenen die om de twee jaar genaaid worden. Zijn we zo'n minderheid dat het niet eens een nichemarkt is???

Dit is wat je nodig hebt:
https://www.androidpit.fr/meilleurs-sma ... e-amovible
https://www.fairphone.com/fr/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 01/10/17, 23:09



Heb je er een van Fairfone?
Het is goed?



Ik voeg de mijne toe ... normaal : Mrgreen: Samsung Mega 6.3

https://www.lesnumeriques.com/telephone ... /test.html

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 02/10/17, 09:49

Grijp de kans... vanmorgen

http://www.cnetfrance.fr/news/le-fairph ... 858002.htm

Maar ach, voor deze prijs geef ik de voorkeur aan een gebruikte Mega 6.3: groen de Fairfone maar niet goedkoop : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 03/10/17, 13:53

nico239 schreef:groen de Fairfone maar niet goedkoop : Mrgreen:


Dat is het probleem met alles wat er prat op gaat groen te zijn (met goede of minder goede reden...) maar veel duurder is...

Want vergeet niet dat de minste € aan koopkracht vervuiling is...(min of meer afhankelijk van hoe je je brood verdient...)

Verder blij dat de Fairphone eindelijk bij een access provider aankomt!

Aan de andere kant lijkt de batterij mij licht (klein) voor een smartphone van dit formaat... Begrijp je niet erg duurzaam? Of is het dat het super goed geoptimaliseerd is qua hardware en software?

https://www.youtube.com/watch?v=6DW733G76BY
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 03/10/17, 13:56

Een test in het Frans... niet verschrikkelijk (maar AMHA best eervol: hoe te concurreren met de miljarden van Samsung of Apple?) en die mijn indruk bevestigt: de batterij is te licht...

https://www.youtube.com/watch?v=lEX6ROGWle8
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 03/10/17, 14:00

nico239 schreef:Heb je er een van Fairfone?


ik denk het niet : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 03/10/17, 14:05

Christophe schreef:de minste € in koopkracht is vervuiling..



Dat wil zeggen???
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Christophe » 03/10/17, 14:25

Nou, het is simpel (in theorie, in de praktijk wordt het al snel een beetje ingewikkeld om te kwantificeren): om de kost te verdienen moet iedereen werk verrichten dat min of meer vervuilend is...

Het hangt sterk af van het werkterrein maar ook van de afstand tussen werk en slaap, de energieprestatie van de fabriek(sproces) of het pand...etc etc...

Laten we ons beperken tot CO2 om het eenvoudiger te maken om een ​​voorbeeld te geven...

Voor elke verdiende euro stoot een werknemer van een staal-, olie- of autofabrikant veel meer CO2 uit dan een werknemer van een fabrikant van windenergie, zonnepanelen, isolatie of ecologische huizen...

Omdat de vervaardigde producten tijdens hun levensduur ofwel nog meer CO2 uitstoten (dan grijze CO2) ofwel grijze CO2 absorberen... geheel of gedeeltelijk


Ik weet niet of iemand deze manier van redeneren al een naam heeft gegeven, maar we zouden het hier kunnen doen : Cheesy:

Dat is stroomopwaarts, stroomafwaarts kunnen we dezelfde redenering maken: hoe meer we ervoor kiezen om "oneerlijke" producten te kopen (om in de term "Fairphone" te blijven) hoe meer we CO2 zullen uitstoten... ook daar wordt het al snel ingewikkeld om te kwantificeren, 2 voorbeelden:

Als we appels uit Zuid-Afrika of schapenvlees uit Chili kopen, zal dezelfde € die we uitgeven indirect meer CO2 uitstoten dan wanneer we lokaal en seizoensgebonden kopen...

Als u voor uw vakantie naar de eilanden gaat in plaats van in uw regio te blijven, geldt hetzelfde...

Kortom, hoe meer koopkracht we hebben, hoe meer we in het algemeen CO2 uitstoten (tenzij je Elon Musk heet... en nogmaals)... en hoe meer we aardse hulpbronnen verbruiken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog




par Adrien (voormalig nico239) » 03/10/17, 14:28

Ok : Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten