Obesitas wint terrein

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 20/01/09, 22:33

Voor de CoKa of de MaK of water is het merk en de manier van belang.
De productie is lokaal.

erratum: voor Coka wordt alleen het geconcentreerde en uiterst geheime extract geïmporteerd.
**********

José Bové zou Roquefort gaan halen in de Verenigde Staten, maar hij wordt telkens teruggestuurd naar de grens.
Zie je, ze zijn ook hard voor de fokkers van Roquefort.
Of het is het Amerikaanse inlichtingendossier dat het bij het verkeerde eind had, omdat ze Bové in het nauw wilden drijven, vielen ze de stinkende kaas aan.

: Mrgreen:

Laatste sterke politieke daad van president Bubuche II Goat!
(Schapen was niet geschikt, om het te kwalificeren...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
benring
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 06/01/09, 19:39




par benring » 23/01/09, 22:15

Er was laatst een reportage op C+ over "junkfood".
Hoewel de impact van fastfood niet moet worden onderschat, toonden ze aan dat mensen met een laag inkomen het zwaarst getroffen werden door obesitas, diabetes type 2 (voedingsgerelateerd) en hart- en vaatziekten.
De oorzaak van dit alles: overtollig zout en suiker in goedkope voedingsmiddelen en kant-en-klaarmaaltijden.
UFC Que Choisir probeerde te reageren op de minister van Volksgezondheid en Sport, Mme Bachelot, om de vermelding van de hoeveelheid zout en suiker in elk gerecht verplicht te stellen. De minister leek overtuigd, maar het werkte niet.
Inderdaad was tegelijkertijd de minister van Landbouw en Visserij, de heer Barnier, te gast op het ANIA-congres (National Food Industries Agency). De president van ANIA aarzelde niet om de minister te herinneren aan de miljardenomzet van zijn industrieën. Hij dreigde toen om naar het buitenland te verhuizen als we de industriëlen niet rustig verder lieten "koken".
Geconfronteerd met de druk en bedreigingen op het werk van de president van ANIA, haastte de heer Barnier zich om te verklaren: "Ik zou UW minister zijn ..."
Moraal van het verhaal:
- Het is beter om de middelen te hebben om voedsel van goede kwaliteit te betalen en de tijd te hebben om het zelf te koken.
- We kunnen vertrouwen hebben in onze fabrikanten... als het gaat om het brouwen van miljarden ten koste van de gezondheid van mensen.
- Sommige ministers verbergen hun gebrek aan interesse zelfs niet langer voor de mensen die ze geacht worden te vertegenwoordigen ten voordele van allerlei soorten lobby's, zelfs als dat betekent dat ze van tijd tot tijd hun broek moeten laten zakken.

Kortom, aan het eind van het verslag was ik het leven in deze wereld nog wat zat. :onheil:
Soms betreur ik het dat we deze mensen of organisaties niet gerechtelijk kunnen aanvallen wegens "misdaad tegen de menselijkheid".
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 24/01/09, 09:11

elephant schreef:Ik was gisteren op tv aan het kijken ( : Cry: sorry, ja, het overkomt mij) een rapport over de Amish. Ik ga niet in op de sociaal-theologische discussies.

Alle kinderen en jongeren die in het rapport voorkomen (jonger dan 50 jaar). :D ) waren mager en het leervermogen van de kinderen bovengemiddeld.

Wat een contrast met McDonald's America! :onheil:

leuke les


Eerlijk gezegd zou ik liever zwaarlijvig zijn, je hebt in ieder geval een kans om eruit te komen als je het je realiseert.
Het is nog steeds een erg gesloten omgeving en als je lid bent om ermee weg te komen, is het een gevecht. Zoals de Jehova's onder ons.
Ook ik heb kritiek op de Amerikaanse manier van leven, maar ik vind dat we niet alle Amerikanen op één hoop moeten gooien. Er zijn ook goede mensen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/01/09, 12:36

elephant schreef:Alle kinderen en jongeren die in het rapport voorkomen (jonger dan 50 jaar). :D ) waren dun en bovengemiddeld leervermogen van kinderen.


Ik denk dat het vermogen om te leren niets te maken heeft met fysiologie, maar met het feit dat ze waarschijnlijk veel minder tijd hebben besteed aan activiteiten waarvoor niet veel denkwerk nodig is, zoals gameconsole, star academy (Amerikaanse versie specificeer ik)...

Met andere woorden: ze hebben vanaf hun vroege jeugd meer "vrije tijd" activiteiten (voor het weinige dat ze hebben) dan gemiddeld...

Bovendien is hun dagelijks leven veel minder gemakkelijk dan "ons" dus het vereist meer reflectie op dagelijkse basis...

Ik wed dat als we dezelfde test doen tussen gezonde Afrikanen (dus zonder lichamelijke gevolgen) en gemiddelde Amerikanen, het voordeel bij Afrika ligt!

ps: kijk naar Michael Moore, blijkbaar is hij een bovengemiddelde Amerikaan qua bouw en toch is hij geen ezel...zelfs als hij in de VS als een "komiek" wordt geclassificeerd... : Mrgreen:
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 24/01/09, 17:25

Oh hoe gaat het met jou??

Als we het over junkfood hebben, denk ik aan Roquefort.
Een paar jaar geleden gingen mijn twee jongens (lang en slank) voor twee weken naar WASHINGTON (Noord-Amerika, Zuidoost-Guinea) na een schooluitwisseling. ...
Hier is hun reflectie op de rit naar huis vanaf het vliegveld

"WAT ZIJN DE MEISJES MOOI HIER"

Hun terugkeer naar Nice was DisneyWorld à la française, de seksuele renaissance, de terugkeer naar de kunst, de grote ontsnapping, het visioen van een suggestief paar billen, het verlangen om erin te bijten...

Reizen vormt de jeugd

junkfood is een kwestie van armoede... en gemak
Open de verpakking... en eet

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Fallaiypenser54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 30/01/09, 06:14




par Fallaiypenser54 » 04/02/09, 07:28

Goedemorgen.

Het meest weerzinwekkende aan het probleem van zwaarlijvigheid is dat sommige mensen honger lijden terwijl anderen zich volproppen. Ik word misselijk als ik beelden zie van kleine kinderen die bedelen om eten. Weerzinwekkend.

Tot ziens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/04/09, 14:42

fallaiypenser54 schreef:
Wat is het meest weerzinwekkende aan het probleem van obesitas...


Het lijkt me dat je heel snel oordeelt Sommige mensen
hebben een erfelijkheid waardoor ze met veel meer slaan
efficiënter het voedsel dat ze eten dan anderen.
Ik heb voor mij de foto's van 3 generaties vrouwen die
zijn de overgrootmoeder, de grootmoeder en de moeder van mijn vrouw.
Ze hebben allemaal een meer dan royale silouette, mijn vrouw
gaat met deze voorouders mee, ondanks dat ze zichzelf berooft om zich bij aan te sluiten
huidige canons van schoonheid, zonder succes.
Ze zal zwaarlijvig voor je lijken als ze volkomen normaal is
als we verwijzen naar de oorsprong ervan.
Oordeel niet te snel en meng niet alles.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jaydi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/01/08, 16:11
Plaats: Elzas / Var




par Jaydi » 21/05/09, 16:51

Ja, we zijn hier niet om te oordelen.
Het simpele feit dat er steeds meer zwaarlijvige mensen zijn, is geen verzinsel, dus we kunnen in het algemeen zeggen dat deze groei deels te wijten is aan onze voeding, en meer in het algemeen nog aan een niet al te gezonde levensstijl.
Er is geen ontkomen aan, en we geven de zwaarlijvigen niet de schuld.

Aan de andere kant, als ze zwaarlijvig willen zijn, wat is dan het probleem?

(Sorry voor het overlijdensbericht, maar ik had dit onderwerp overgeslagen dat heel vaak ter sprake komt, dus ik had een dringend verlangen om koste wat het kost te reageren.)
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Obesitas neemt toe




par Christophe » 19/11/22, 15:43

Ik plaats dit hier:

Dikste man ter wereld in 1890 (mensen betaalden geld om hem te zien)

Vandaag zou hij de derde dikste man zijn in de lokale Walmart


vertaling:

De dikste man ter wereld in 1890 (mensen betaalden om hem te zien)

Vandaag zou hij de op twee na grootste zijn in de Walmart-winkel om de hoek.


Fh5quoxXoAAphoi.jpg
Fh5quoxXoAAphoi.jpg (163.82 KiB) 1149 keer bekeken


1 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten