IWOP

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

IWOP




par schaduw » 29/06/14, 21:37

Mooie lampen
http://www.express.be/business/fr/techn ... 205964.htm

Als ik toevallig op de verkeerde plek sta, zal een helpende hand het weer op de juiste plek zetten
BJ
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:




par izentrop » 29/06/14, 23:36

Hallo,
Ze lijkt niet zo recent met dit nieuws http://www.mondialisation.ca/ampoule-et ... le/5336898
De zwendel hoefde niet te duren;)
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 30/06/14, 10:56

Pu.... de hoax in zijn beste vorm, een moderator zou deze fout van mijn kant kunnen verwijderen en IZENTROP bedanken voor zijn efficiëntie
Sorry voor het lawaai :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/06/14, 16:56

Het artikel dat Izentrop voorstelt te lezen is zeer interessant.

Elektronica duurzaam maken is niet zo moeilijk: vooral een kwestie van ontwerp (demontage), dimensionering van componenten, keuze van componenten. En natuurlijk zijn grote componenten duur.

Vorig jaar heb ik een alarmcentrale vervangen waarvan de stroomvoorziening uitviel na 31 jaar 24 uurs werking (ruim 24 uur). Eigenlijk had ik het kunnen repareren, maar vervangen was sneller (tijd) en de klant wilde profiteren van bepaalde verbeteringen. Ik heb detectoren die sinds 270.000 (1986 uur) stabiel zijn gebleven en ik ben een fan van "vintage" Hi Fi. Bij apparaten van vóór 245000 zijn problemen eenvoudig op te lossen.

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van kosten: het spreekt voor zich dat ter plaatse de keuze snel gemaakt is: geconfronteerd met de prijs van een reparatie (reiskosten, verzendkosten, behoefte aan stabiliteit), vervangen wij.

Mijn vader, een pionier op het gebied van TL-buizen eind jaren veertig, had een paar protobuizen in het huis geplaatst waarvoor hij de opdracht had gegeven: "Mevrouw Rolland, zou u er voor mij een paar willen maken met een halve draai meer aan de filamenten ", om te zien. 40 jaar later waren ze er nog steeds.

We moeten de zaken ook in perspectief plaatsen: ja, de Admiral-koelkast van mijn moeder uit 1952 werkte nog in 2005, maar het kostte ons de prijs van twee andere aan elektriciteit....

En soms komen we voor leuke verrassingen te staan: in 1989 zette ik mijn eerste microprocessorcontrole-eenheden (DSC) op. Toen ik ze zag, zei ik tegen mezelf: wauw, hij gaat niet zo lang mee als de Tecnoalarme, met zijn weelderige constructie. En hoewel ze opwarmen zoals niet is toegestaan, hebben velen van hen de 18 dienstjaren overschreden. En dat zeg ik elke keer tegen mezelf als iemand me een nieuw model laat zien.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/06/14, 18:16

Ik ben het met u, olifant over de potentiële duurzaamheid van elektronica; Ik heb een buurman die aan oude buizen-TSF-sets en versterkers van hetzelfde type sleutelt en alles werkt ondanks hun bepaalde leeftijd (en uiteraard met wat reparaties) wonderwel. Dit blijft gelden voor modernere elektronica, zolang de componenten de juiste afmetingen hebben.

Wat het artikel aan het begin van de draad betreft, ik heb de tekst aandachtig gelezen: het bevat alle gebruikelijke "slordige" marketingingrediënten... het is verontrustend.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 30/06/14, 22:20

Ahmed schreef:Ik ben het met u, olifant over de potentiële duurzaamheid van elektronica; Ik heb een buurman die aan oude buizen-TSF-sets en versterkers van hetzelfde type sleutelt en alles werkt ondanks hun bepaalde leeftijd (en uiteraard met wat reparaties) wonderwel. Dit blijft gelden voor modernere elektronica, zolang de componenten de juiste afmetingen hebben.

Wat het artikel aan het begin van de draad betreft, ik heb de tekst aandachtig gelezen: het bevat alle gebruikelijke "slordige" marketingingrediënten... het is verontrustend.

de werking is totaal. Zeker hoge energiekosten met lampen die een Cmos
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 30/06/14, 22:20

Ahmed schreef:Ik ben het met u, olifant over de potentiële duurzaamheid van elektronica; Ik heb een buurman die aan oude buizen-TSF-sets en versterkers van hetzelfde type sleutelt en alles werkt ondanks hun bepaalde leeftijd (en uiteraard met wat reparaties) wonderwel. Dit blijft gelden voor modernere elektronica, zolang de componenten de juiste afmetingen hebben.

Wat het artikel aan het begin van de draad betreft, ik heb de tekst aandachtig gelezen: het bevat alle gebruikelijke "slordige" marketingingrediënten... het is verontrustend.

de werking is totaal. Zeker hoge energiekosten met lampen die een Cmos
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/07/14, 09:51

schaduw schreef:

het werkt totaal Zeker de energiekosten zijn erg hoog bij lampen die een Cmos hebben


en ik moet bekennen dat ik niet alles begreep : Cry: . Wilt u "vertalen"?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:




par izentrop » 01/07/14, 09:51

Hallo,
Volgens zijn nieuwe website http://www.iwop.es/iwop.php De zaken van Benito Muros doen het goed. Hij geeft nu 10 jaar garantie op zijn lampen. Het is niet voor altijd, maar bijna.

De beste LED's zijn gegarandeerd 50000 werkuren met een rendement van 100 lm / W

Hij is 100000 uur en 214 lm/w http://www.iwop.es/productos.php
is dit mogelijk of is dit een leugen?
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 01/07/14, 11:31

elephant schreef:schaduw schreef:

het werkt totaal Zeker de energiekosten zijn erg hoog bij lampen die een Cmos hebben


en ik moet bekennen dat ik niet alles begreep : Cry: . Wilt u "vertalen"?


de realisatie van de lamp is gemaakt met componenten een zeer laag verbruik : Cheesy:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten