Indicator van maatschappelijk welzijn en het personeel in Europa

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 25/02/09, 22:45

Christophe schreef:
Elec schreef:Dit zou interessant zijn om te vergelijken met de plaats gemaakt voor vrouwen in verschillende landen en de HDI.


Uiteraard is groter dan die van ons, maar heb je de kaken van Boutin of Bachelot vergeleken Zweedse bommen gezien? Nan vertelt eerlijk gezegd alles ... en het is menselijk! : Mrgreen: : Mrgreen:

Je kunt Dominique Voynet, Arlette Laguiller en Marie-George Buffet toevoegen, om de mensen aan de rechterkant te noemen;)
(Voor onze mannelijke politieke vertegenwoordigers is het op fysiek vlak, van Besancenot tot Le Pen, niet veel beter of zelfs slechter; in de VS hebben ze een man gekozen die grote klasse heeft).

Wat Nathalie Kosciusko-Morizet betreft, zeg ik hier ook klasse, en niet alleen vanwege wat er uit haar naar voren komt, maar vooral vanwege haar ideeën.
Dernière édition par Elec de 25 / 02 / 09, 23: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/02/09, 22:57

Het was humor hè... nou ja, behalve Boudin... : Mrgreen:
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 25/02/09, 22:58

Christophe schreef:Het was humor hè... nou ja, behalve Boudin... : Mrgreen:

Zo heb ik het ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/02/09, 23:14

: Arrowu: We hebben er lang op gewacht... deze BBP-indicator (Domestic Product of Happiness)... :?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/02/09, 13:43

De vervanging van het bbp als indicator voor het welzijn van onze samenlevingen is een superbreed onderwerp en superbelangrijk. Het grote probleem is: hoe meten en kwantificeren we wat sentiment is?

Je grafieken zijn interessant, maar de vraag is: hoe wordt het gemeten?

Er is veel literatuur over, en een vriend leende me een behoorlijk goed boek dat de basis legt voor reflectie en ons eraan herinnert hoe we alleen voor het bbp hebben gekozen: "Voorbij het bbp", door Dominique MEDA.

Het is allemaal heel interessant!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/01/16, 19:54

Er is zojuist een ranglijst verschenen van vijftig landen in de wereld op basis van verschillende criteria (zelfs volgens het klimaat waar Portugal op de eerste plaats staat!): http://www.numbeo.com/quality-of-life/r ... ountry.jsp

Beeld
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten