Ifixit: Kunt u het niet repareren? Je bent het niet!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/11/10, 23:40

De toner van de laserprinter is niet 100 keer minder waard dan die van de cartridge als voor inkjetprinters!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 24/11/10, 06:11

Gemiddelde prijs van een HP inkjetcartridge: € 30, capaciteit 600 pagina's, ofwel € 0.05 per pagina
Gemiddelde prijs van een HP tonercartridge: € 90, capaciteit 6000 pagina's of € 0.015 per pagina

Het is 30% goedkoper, en in tegenstelling tot inktcartridges die uitdrogen, verstopt raken en lekken, is een tonercartridge zelfs jaren later nog bruikbaar.
Op mijn printers gaan mijn tonercartridges ongeveer 3 jaar mee. Ik heb nog nooit een inkjetcartridge zo lang in een printer bewaard, heel vaak is na 6 maanden, of zelfs 1 jaar met geluk, de cartridge droog, lek of zijn de spuitmondjes verstopt. Als je heel, heel weinig print, moet je een halfvolle cartridge weggooien en 30 euro in je tanden knallen.

Nu, en om de parallel te trekken met het Windows versus Linux-debat, als je apparaten blijft kopen waarmee je wordt opgelicht, is het uiteindelijk dat het bij je past en aan je behoeften voldoet, waarom zou de fabrikant dan zijn beleid wijzigen?

Het klopt dat er een prijsverschil is tussen een inkjet en een laser. Nu kost een kleine inkjet bijna niets, zozeer zelfs dat wanneer de cartridges leeg zijn, het vaak goedkoper is om simpelweg van printer te wisselen dan om de cartridges te vervangen.
Ik heb mijn keuze gemaakt, gedurende 7 jaar dat ik naar de laser ging, heb ik er geen spijt van. Ik ben pas op mijn tweede printer, en nogmaals, niet omdat de eerste slecht was, maar gewoon omdat ik een kleur wilde.
Op mijn eerste laser (die dus 7 jaar oud is) heb ik de tonercartridge maar één keer vervangen, en als ik er vandaag mee wil printen, haal ik hem uit de doos, sluit hem aan en hij werkt als de eerste dag.
Dus probeer dat eens met een inkjet om te zien : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/11/10, 06:26

Het is niet vals. Alleen met tonercartridges van HP (bijv. de LaserJet 2605dn PS) is er nog een scam: wanneer u tekst afdrukt, gebruikt het ook de kleurencartridges zonder uw medeweten!

En geen manier om hem te vragen om alleen met zwart af te drukken. Het resultaat is dat uw kleurencartridges op hoge snelheid "V" leeg zijn. :onheil:

Er is zeer sterk, omdat het u de mogelijkheid ontnomen wordt van iets "gebruikelijke" te doen.

En ik zeg scam omdat jongens hotline bij HP, zijn drilés u aanmoedigen om drop je oude b / w uit te leggen dat je interesse hebt om dit te doen! Toen ik hen vertelde dat de dokter niet vermelden dat, het was radiostilte. Dus moest ik mijn oude laser zwart / wit PS, dus wat het werk te houden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 24/11/10, 07:22

Ik nam het voorbeeld bij HP omdat we het over HP-printers hadden. Maar gelukkig zijn er nog andere merken.
De mijne zijn van Samsung. Ik weet niet of er sprake is van zwendel over het gebruik van kleurencartridges bij het afdrukken in zwart-wit
Hoe dan ook, mijn oude zwart-wit werkt nog steeds, en ik weet hoe ik de cartridge moet bijvullen als dat nodig is (en er is geen chip of ander apparaat dat deze manipulatie voorkomt)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/11/10, 08:29

Hoi hoi! wij bewaken... : Cheesy: Nogmaals, als u toegeeft dat het moest gebeuren, betekent dit dat u impliciet op de hoogte bent van dit soort zwendel en dat u doet wat nodig is om niet "in de val te lopen". Dus hoe kun je dit systeem anders verdedigen, want dit is inderdaad een verraderlijke drift waarvan ook een persoon als jij het slachtoffer is.

Vandaag heb ik Adobe Reader X gedownload, omdat een site de installatie eiste van deze software waarvan bekend is dat deze de overdraagbaarheid van het ene platform naar het andere garandeert en die u hierboven als voorbeeld noemde (dwz het .PDF-formaat).

Niets aan te doen, het wordt niet geïnstalleerd en vereist een systeemupdate! Dit is de eerste keer dat dit gebeurt op OSX!!!

Na Adobe Creative Suite is het dus de nieuwe versie van .pdf-bewerking die niet langer zorgt voor achterwaartse compatibiliteit onder Unix!!! En dat, wat men ook zegt: het is menens, want het was absoluut niet nodig om zover te komen. En het feit dat de processor is gewijzigd, is geen excuus voor de overdraagbaarheid van het formaat zelf. Omdat het simpelweg betekent dat met de nieuwe versie de software wijzigingen teweegbrengt die onmogelijk te lezen zijn in eerdere versies. Het is dus geen kwestie van verwerker maar een vrijwillige strategie.

Eindelijk dat Adobe blijft wat het was of dat het door Microsoft is gekocht, zou niet veel hebben veranderd! Het resultaat kan niet slechter. : Mrgreen: :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/11/10, 16:42

let op met acrobat-lezer: op de oude pc windows98 waar ik op dit moment aan het schrijven ben, elke keer dat ik een nieuwe pdf open, stuurt het me een bericht met de vraag om acrobat bij te werken, anders wordt de pdf mogelijk niet correct gelezen ... en ik antwoord altijd nee, ik doe deze update nooit, en de pdf's worden nog steeds correct gelezen

soms stap ik over op een up-to-date computer om het verschil te zien: ik zie er geen

acrobat-lezer is niet essentieel ... er zijn andere gratis lezers ... maar vreemd genoeg is de definitie van de afbeeldingen vaak iets minder goed dan de echte acrobaat (zelfs de oude nooit bijgewerkt) ... nog een stomme valstrik om te begrijpen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/11/10, 17:10

...heel goed mogelijk! Het hangt allemaal af van hoe zorgvuldig degene die een back-up van zijn bestand heeft gemaakt, zijn leescompatibiliteit heeft uitgebreid!

Beeld

Zoals u hierboven kunt zien, kunt u met de V.8.0-editor niet meer opslaan in Acrobat® V.3.0... U zult er dus rekening mee moeten houden dat u een bestand niet meer kunt openen...vroeg of laat...

Overigens gelooft Adobe zichzelf niet meer, sinds hun bestand "Leesmij" is .... html :schok: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: 8) :frons: : Mrgreen:

Beeld

Ongelooflijk ! : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/11/10, 18:14

Obamot merkt op:
wanneer u tekst afdrukt, gebruikt het ook de kleurencartridges zonder uw medeweten

dit is niet voorbehouden aan HP lasers, de MP610 inkjet kleurencanons printen in zwart-wit als u grijs kiest met gewoon papier, maar als u een ander, minder gewoon papier kiest voor grijs, wordt alles in kleur afgedrukt, zelfs de zwarte tekst, die onbewust uw kleurencartridges leegt 3x2 = 6 keer duurder op hoge snelheid !!
Er wordt geen informatie gegeven in de handleiding !!!

Resultaat, ik print 1000 keer minder dan wanneer deze printers waren
eerlijk!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/11/10, 18:39

Klein detail:
Forhorse berekent;
Gemiddelde prijs van een HP inkjetcartridge: € 30, capaciteit 600 pagina's, ofwel € 0.05 per pagina
Gemiddelde prijs van een HP tonercartridge: € 90, capaciteit 6000 pagina's of € 0.015 per pagina
Het is 30% goedkoper,

slechts 5/1.5=333% 3 factor
als de 6000 pagina's exact zijn met dezelfde zwartwaarde, wat bij inkjetprinters vaak fout is!!

Tot slot, aangezien we voor minder dan € 30 1 liter inktfles van elke kleur hebben, deelt het navullen van de inkjetcartridge de prijs gemakkelijk met 50, verwaarloosbaar in vergelijking met papier van € 3 voor 500 pagina's of € 0,006 per pagina, 8 keer goedkoper dan HP-inkt.
!! !!!
Goedkopere inkjetprinters zijn met inkt 10 keer duurder en meer als cartridges niet bij een zeer laag volume worden gescheiden, nog een oplichterij!!

Is er momenteel een inkjetprinter te koop zonder chipbescherming en andere onzin, gratis om de cartridges opnieuw te vullen???
De Canon MP610 lijkt me een van de laatsten die nog een beetje vrij is, maar is onvindbaar geworden!!.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/11/10, 20:51

dedeleco schreef:Resultaat, ik print 1000 keer minder dan wanneer deze printers eerlijk waren!!

Mmmmmwouahahahah—lol—ingestort—op—de—vloer—onder—de—tafel Beeld

PS: ik kende inkjetprinters, maar het is een beetje anders. Bij offsetdruk wordt dit ook gedaan door een "steunblauw" te drukken om bepaalde gebieden te verdichten. De volgende keer dat ik naar Azië ga, zal ik je "kits" brengen om printercartridges te resetten (daar zijn ze altijd een stap vooruit: "kwestie van cultuur"... de klant is daar nog steeds koning)
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten