Ifixit: Kunt u het niet repareren? Je bent het niet!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/11/10, 17:20

Obamot schreef:Na wat volgt, zul je dat merken "De religieuze fundamentalist" jij bent het: met "Bill Gates" als godheid


Helemaal niet, bovendien zie ik dat de pro unix / linux altijd hetzelfde en unieke basisargument hebben dat, samenvattend, bill gates is evil.
het draait rond in cirkels, het is gebaseerd op vooroordelen en het komt nergens.

Ik ben niet meer 'pro MS' dan 'tegen iets anders'
Gedurende 10 jaar heb ik Linux vele malen geprobeerd, onder verschillende distributies en ik heb een echte evolutie gezien in het voordeel van de gemiddelde gebruiker die ik ben. Ik heb zelfs maandenlang onder Bubuntu "geschoten".
Trouwens, als mijn computeractiviteiten beperkt waren tot internet, zou ik nog steeds onder deze distributie vallen.
Nu droom ik ervan MacOsX te proberen, maar aangezien ik geen pc wil kopen die twee keer zo duur is als wat ik zou kunnen hebben met iets dat ik zelf heb geassembleerd, wacht ik op Apple om zijn standpunt erop te herzien. 'verbod op het installeren van hun OS op iets anders dan een Mac (maar aangezien ze in het fundamentalistische genre ook niet slecht zijn ...)

Nu moest ik om verschillende redenen (software voor het ontwikkelen van elektronica en automatisering, games, enz.) Terug naar Windows.
Maar aangezien ik Windows niets te verwijten heb sinds versie 2000, zie ik niet in waarom ik de moeite zou moeten nemen om alternatieven te vinden (als ze bestaan) als ik al alles heb wat ik nodig heb onder Windows en het werkt perfect.

Weet je wat, het is een gevaar, maar dit weekend moest ik een oude pc opnieuw opstarten onder win3.11 omdat de software die is gekoppeld aan oude hardware (goed oud ... geproduceerd tot 2005 ... laten we zeggen dat de fabrikant nooit de opvolging van een apparaat wilde verzekeren dat het toch head-to-head verkocht. het was winstgevender om een ​​nieuwe reeks uit te brengen die niet compatibel was met de oude maar die niets meer geschiedenis bracht om iedereen te dwingen alles te veranderen, inclusief de software, in plaats van alleen hun software te porten voor een nieuwer bot)
Ja, nu ben ik het ermee eens, in die tijd waren ramen echt een naamloze mest. Gewoon om verbinding te maken met de versnelling en het diagnoseprogramma uit te voeren, crashte het ding 4 of 5 keer.

Toen er alleen win95 / 98 was, wat in de smerige soort niet beter was dan 3.11, ja, ik droomde van een alternatief en vond het verkeerd dat we zulke waardeloze dingen konden verkopen. Daarom ben ik naar Linux gaan kijken, voordat ik me realiseerde dat het onbruikbaar was voor mij, die geen honderden uren wilde besteden aan het uitzoeken hoe (en waarom) ik de kernel moest compileren :| en zonder er zelfs maar zeker van te zijn dat er echt rekening werd gehouden met de manipulatie die ik deed (behalve wanneer het ding natuurlijk volledig onbruikbaar werd omdat ik een fout had gemaakt)
Kortom, te elitair voor mij. (het is een beetje wat Linux-gebruikers destijds beweerden: een IT-elite zijn ... als dat oorspronkelijk geen integristisch discours was)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 17:23

maar als, maar als. : Mrgreen:

Je krijgt een Dell "met wie gaat het goed" met twee GROTE HDD's waarvan je er één formatteert met een pécé-partitie (als je andere ad-hoc-partities hebt gepland, als je natuurlijk een ander besturingssysteem wilt) en op de andere HD met een Mac-partitie (!), u installeert OSX dankzij de patch die overal op internet te vinden is. Vervolgens installeer je de Windows-Linux_Sun_FreeBSD die je wilt dankzij Parallels® en heb je ALLE besturingssystemen 'die je wilt ... met een enkele' klik '... van het ene venster naar het andere. ..

... enzovoorts! ^^ (maar het wordt niet ondersteund door Apple ... wie weet pkoi) ^^
Dernière édition par Obamot de 22 / 11 / 10, 17: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/11/10, 17:31

Obamot schreef:maar als, maar als. : Mrgreen:

Je krijgt een Dell "met wie gaat het goed", je installeert OSX dankzij de patch ...enzovoort! Met Parallels heb je beide ... van raam tot raam ...


Behalve dat je wettelijk geen recht hebt.
Omdat er anders (bestonden?) Eenvoudige modules zijn om op USB aan te sluiten waarmee elke pc (materieel compatibel) OSX kan draaien ("gepatcht"?) En als het legaal was, zou ik het al hebben gedaan .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 17:41

.... pffff en:
- de gebruiker de mogelijkheid ontnemen om een ​​app uit te voeren waarvoor hij de licentie heeft betaald, is dit legaal?
- En als je twee licenties hebt, verwijder / wijzig dan de broncode van de vorige versie om het gebruik van de nieuwe te forceren, is dit legaal?
- En het hebben van softs die dingen doen waar je niet om hebt gevraagd, zoals het systeem doorzoeken, is legaal?
- En voorkomen dat u uw bestanden waar u maar wilt op de harde schijf van een computer die u hebt gekocht, legaal is?
- En is het legaal om uw muziekbestanden van uw eigen artistieke creatie te vergrendelen met toegangsbeperkingen?
- En hebben toegangsbeperkingen voor muziekbestanden van legaal gekochte cd's en eindigen met toegangsbeperkingen, is dit legaal?
- De onmogelijkheid om kopieën te maken, back-up voor strikt privégebruik, is het legaal?
- Het verlies van tekstuele gegevens / schijfreferentie / Label van het productiebedrijf + auteur / componist / uitvoerders op de tag van de AIFF / WAV-bronbestanden, het is legaal ...
- De onmogelijkheid om zijn perifere stuurprogramma's bij te werken ... om ze te maken de facto veroudering, is het legaal?
- Top-down incompatibiliteit, is het legaal, zolang u de licentie BETAALT?
- Is de wijziging van de algemene voorwaarden zonder medeweten en namens de gebruiker legaal?
- De incompatibiliteit van interfaces die de facto alle apparatuur duwen die onmogelijk op het schroot kan worden aangesloten, is het legaal?
- Is het schrappen van de geldende normen met betrekking tot plug-ins en andere add-on's legaal?
- Is het systematisch vertragen van machines door middel van klokken bij het updaten van softs of OS legaal?
- Het onvermogen om toegang te krijgen tot de oude grafische modus (maar nog steeds aanwezig in de broncode), en minder hebberig in processorresources en geheugenresources, is het legaal?
- Is het legaal dat de oude modi van welke software dan ook niet worden geïmplementeerd, maar die nog steeds aanwezig zijn in de broncode?
etc. ..

Nee, maar! : Mrgreen:

En dat is nep aangezien Apple's "bootcamps" het toestaan ​​en Parallels alle vereiste licenties heeft ...

Als je je Windaube-licentie (s) of Mac-in-chiotte en de bijbehorende apps hebt betaald: persoon zal u er niet van kunnen weerhouden UW machine naar eigen inzicht te gebruiken!

Ze hebben veel meer lijken in hun kasten om mensen voor zo weinig kwaad te maken! Behalve dat het Apple niet helemaal kan schelen, ze komen niet goed uit met Macs (waarvan de tak alleen in zwarte cijfers is)

Dus stop met je boulevard-ethiek, alsjeblieft, je maakt ons aan het huilen! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 18:12

de softwarelicentiecontracten die we moeten accepteren om software te installeren verachten de koper: wanneer ik president word, zijn ze niet langer geldig! uiteindelijk zal president niet genoeg zijn, het zal nodig zijn om dictator te zijn ...

Ik begrijp het forhorse ... om microcontroller te programmeren, staan ​​de tools die door de fabrikant worden geleverd allemaal onder Windows ... we kunnen soms vinden wat nodig is onder Linux, maar wat een verspilling van tijd

linux vordert gestaag, ik heb zojuist de ervaring gehad om Windows XNUMX niet te leren op een nieuwe pc met een aantal stuurprogramma's die niet zijn gevonden voor windowsXP: ubuntu installeert zichzelf zonder problemen en alles werkt goed: het weet heel goed te partitioneren de harde schijf om de ramen zeven in een hoek te laten

voor tekstverwerking spreadsheet en internet linux + open office zijn erg goed

Het is de enige poort als je dure professionele software wilt, die nooit werkt onder linux, omdat niets in linux je toestaat om vergrendelde software te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 18:39

Mmmmwouais, maar het basisprincipe is nog steeds dat als ik een auto koop, ik naar binnen breng wie ik wil, ongeacht hun paspoort of hun "type", als ik ski's ergens anders wil plaatsen dan op het dak is MIJN probleem. Of "het is alsof ze niet bij mij thuis is". ! : Lol:
Dus nee, hij heeft het mis, het gemak van de ontwikkeling van een controller in de ene omgeving in plaats van een andere, mag de gebruiker niet bestraffen, noch zijn rechten beperken ... En dan is er de rest!

Trouwens, je hebt ons nog steeds niet de link gegeven die zou aangeven dat Microsoft Adobe heeft gekocht? : Mrgreen: 8) : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 19:17

adobe Ik zag deze informatie ergens passeren, maar ik hield het niet bij

maar google zal iets zeggen

voor het belangrijkste ben ik het ermee eens, als we iets kopen, moeten we ermee kunnen doen wat we willen ... de licentiecontracten die we moeten accepteren zijn onzin ... helaas daar heeft ezels de leiding
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 19:22

het was maar een gerucht
http://www.google.fr/search?hl=fr&sourc ... =&gs_rfai=

het is heel goed mogelijk dat Microsoft Adobe zou willen kopen: het is goed in hun stijl, en ik ben blij dat dit gerucht niet klopt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 23/11/10, 07:42

[quote = "Obamot"] Mmmmwouais, maar het basisprincipe is nog steeds dat als ik een auto koop, ik binnen krijg wie ik wil, ongeacht hun paspoort of hun "geslacht", als ik ski's ergens anders dan op het dak willen plaatsen, dat is MIJN probleem. Of "het is alsof ze niet bij mij thuis is". ! : Lol:
[Citeren]

Niet helemaal.
U hebt bijvoorbeeld niet het recht om bewust een gezochte crimineel te vervoeren, het is medeplichtigheid en het is strafrechtelijk verwerpelijk.
U mag ook geen illegale stoffen (bijvoorbeeld drugs) laden en vervoeren
Je kunt je ski's overal neerzetten zolang je de regels van de weg respecteert: je mag ze bijvoorbeeld niet langer dan een meter door een zijraam laten gaan.
Ja, u doet wat u wilt met UW auto, zolang u zich aan de wet houdt.
De wetten inzake intellectuele eigendom zijn misschien niet erg eerlijk, soms zelfs ronduit absurd, daar zijn we het over eens. Toch moeten we ze normaal gesproken respecteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/11/10, 11:01

Natuurlijk moeten we de wetten respecteren, ze moeten nog steeds een verdienste hebben, dat ze toepasbaar zijn ... en zelfs dat de jurisprudentie hen geen nieuwe richtingen geeft ... de gewoonte ook. de wet ... Als zodanig zijn de fabrikanten van software, zelfs van besturingssystemen, vaak "outlaw".

Maar de dingen zijn drastisch aan het veranderen, nogmaals, je bent je niet erg bewust van wat er aan de hand is!

De vraag is er niet met betrekking tot deze draad, het is om te weten of het feit dat we ons terugtrekken "de facto" het genot van een goed dat men al heeft verworven, correct is, en als het "kwaadwillende wil" is bewezen dat het inderdaad een misdaad is. Dus de wetten moeten voor iedereen gelden, toch.

Het probleem vanuit een juridisch perspectief aan de orde stellen was slim van je, maar het bewijst dat je ongelijk hebt.

De advocaten worden vandaag ingeschakeld om het probleem onderaan te pakken. We moeten daarom voorbeelden nemen uit andere sectoren van de industrie en kijken of er geen conflicterende rechten zijn bij gebruik en praktijken. En daar realiseren we ons dat er een afgrond is!

Omdat we het gebruik van computers moeten uitstellen tot onze praktijken in het dagelijks leven. Als je een voertuig koopt, verkopen ze mij niet de handleiding afzonderlijk, noch de computerlogica waardoor alle moderne voertuigen werken ... Hoe het zo anders zou moeten zijn met IT . Als u iets beter wist over de geschiedenis (bijv "de gewoonte") zou je je realiseren dat de filosofie van degenen die aan de oorsprong waren niet was om te beschuldigen "programma's". Omdat de programma's de basistaak zijn die het mogelijk maakt om de machine te gebruiken!

Omdat dat in hun gedachten zou neerkomen op twee keer factureren voor het werk (ik zou hier niet bij stilstaan, het lijkt zo voor de hand liggend. Er zijn zoveel andere voorbeelden: wasmachine die apart van de programmeur wordt verkocht, vliegtuig verkocht zonder zijn handleidingen, zonder automatische piloot, zonder functiecontrolelogica ... enz.). De verkoop van software is een strikt commerciële drift of zou bijna kunnen zeggen dat het juridisch gezien een inzweren. Of als u de voorkeur geeft aan dit neologisme: "legaal"! In de zin dat het een soort "voldongen feit" is dat nog niet echt voldoende is ontleed volgens de regels die in de wet gelden (maar reken er niet op dat ik je een cursus geef, er zijn veel scripties hierover op de universiteit). : Cheesy:

Om uit te leggen waarom dit alles moet worden herzien, is dat we het probleem zo eenvoudig mogelijk moeten nemen: een computer kan over het algemeen worden vergeleken met een reeks 'open of gesloten' deuren (of zelfs 'niet open' of gesloten "in bepaalde avant-garde architecturen, lijkt mij ...). Het in rekening brengen voor een programma komt dus neer op het in rekening brengen van een recht om een ​​schakelaar te gebruiken!

Maar de dingen veranderen, ook al is het niet gemakkelijk! Omdat niemand kan ontkennen dat een programma ontwikkeltijd nodig heeft die moet worden betaald. Dit betekent niet dat hij de consument moet gijzelen, meerdere keren moet worden betaald door overtolligheid van licenties, de consument in situaties moet dwingen die - als hij ze had gekend - het goed niet zou hebben verkregen. .... enzovoort. Moet deze prijs dus worden opgenomen in de aankoopprijs van de "hardware"? Het debat is nog niet afgelopen, toch is het dat de vraag verband houdt met misbruik en het doel van de oefening is om de "cursor", die nog niet is gedaan, correct te plaatsen op al het bewijs had betrekking op de genoemde misstanden die hiervan het bewijs zijn.

Er is beweging in 'objectprogrammering' en 'open source'
Le Journal du Net, 10 november 2010 schreef:Open source: de Europese Commissie wordt op de vingers getikt als ze voor Microsoft kiest

De Europese Commissie zal haar strategie voor het interne gebruik van Open Source software moeten herzien. Het staat momenteel op het punt een contract met Fujitsu ter waarde van bijna 50 miljoen euro te verlengen voor de installatie van Microsoft-software op ten minste 36 computers die worden beheerd door de Commissie en andere Europese organisaties. officieel. De leden zijn echter opgevoerd om de wettigheid en verdiensten van de keuze van de Europese Commissie aan de kaak te stellen. Het contract werd in feite ondertekend in de dagen na deMicrosoft heeft een boete van $ 640 miljoen opgelegd door de Europese Commissie wegens misbruik van machtspositie, in 2008. Sommige afgevaardigden beriepen zich op de wet en waren van mening dat deze veroordeling Microsoft had moeten uitsluiten van de aanbesteding. Onder aanhoudende druk van Europarlementariërs heeft de Commissie aangegeven haar strategie voor het interne gebruik van open source software te herzien. Dit officiële document zal opnieuw worden uitgegeven wanneer het wordt bijgewerkt.


In het tijdperk van objectprogrammering - aangezien je over de wet spreekt - als je eenmaal hebt betaald voor de licentie voor het gebruik van zo'n 'object', is het volkomen illegaal en niet te rechtvaardigen om het meerdere keren in rekening te brengen . Als voorbeeld kunnen we opmerken:
- printerstuurprogramma (algemeen PostScript, Draw, rasterprincipe, enz.);
- beheer van andere speciale randapparatuur (scherm, USB-poorten, SCSI, SATA, grafische tablet / s / s, toetsenbord / s);
- paginabeschrijvingstaal (dwz PostScript, TIFF, RTF enz.);
... en de aanpassing moet open source zijn voor de gebruiker, zodat als een product niet langer wordt ondersteund, de eigenaar zelf de koppelingen tot stand kan brengen via een eenvoudig protocolmasker, zodat zijn apparaat blijft werken!

Deze lijst is niet uitputtend, maar gezien deze rode draad is uw standpunt nauwelijks verdedigbaar! We kunnen niet redelijk accepteren dat elke keer dat de eigenaar van een voertuig verandert, de nieuwe koper een rijbewijs moet kopen om de chauffeurshandleiding te lezen ...! We bevinden ons in een totaal absurde wereld waarin we zelfs kosten in rekening brengen voor "services" die al in de broncode zijn geïmplementeerd!

We dwingen de chauffeur al vaak om opnieuw te leren autorijden ... Het zal nodig zijn dat we op een dag, bijvoorbeeld met ISO-normen, stoppen met dit "eindeloze verhaal"!

Ik denk dat u heel goed weet waar ik hiermee naar toe ga, dat u de boodschap lang geleden begreep omdat u de vorige vragen die ik stelde niet beantwoordt. We kunnen uw tussenkomst dus vergelijken met betaalde spam. : Mrgreen: Ja, ja, het kost onze "tijd" en ik geloof dat u ongeveer de enige bent die deze hoop vooropgezette ideeën en zogenaamd verfoeilijke zakelijke praktijken verdedigt. "in naam van de wet". Zo precies dat u a priori weet dat het een wereld van roofdieren is, aangezien u zelf een zeer ongepaste toespeling maakte op "zorgberen".

Ik hou van de "zorgberen" en ik zou graag willen dat de toekomstige generaties zoete dromen kunnen blijven koesteren. Onschuld, roekeloosheid, poëzie etc ... zijn essentiële ingrediënten om creativiteit te stimuleren en hoop te houden op een betere, stralende en rechtvaardigere wereld ...
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten