Ifixit: Kunt u het niet repareren? Je bent het niet!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 21/11/10, 23:13

Obamot schreef:Ja, deze besturingssystemen die met elke nieuwe generatie veranderen, het is een beetje alsof je elke keer dat je van auto verandert, zowel je rijbewijs als dat van een monteur moet halen.


Maar aangezien we u vertellen dat het aan uw behoeften voldoet!

Forhorse schreef:Het is misschien waardeloos, het is slecht voor alles wat je wilt, maar als het verkoopt, is dat omdat het in een behoefte voorziet.


Of niet ?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 22/11/10, 02:06

Jullie leven iets te veel met troetelbeertjes.
De normen, wat ze ook zijn, worden volgens u gedicteerd door wie?
Wie dicteert de normen aan de instanties die verantwoordelijk zijn voor de publicatie ervan?
Of we het nu leuk vinden of niet, er zit altijd een grote lobby achter elke standaard of elke norm, en het is altijd de grote man met veel geld die zijn weg dicteert aan de kleintjes zonder macht.
En zelfs in die tijd voor de standaardisatie van technische tekeningen, om het gegeven voorbeeld te nemen, zaten er noodzakelijkerwijs enkele grote fabrikanten achter.

We moeten ons ook niet beperken tot de huidige situatie en de volledige geschiedenis van de informatica bekijken... het is echter niet erg oud, amper 30 jaar oud.
Toen Microsoft werd opgericht, stuitten ze op grote namen als IBM, en toch waren ze in staat software aan te bieden en te verkopen (rot of niet, dat is niet de vraag) die een publiek vond en dus een markt, waar de anderen, hoe technologisch ook en commercieel geavanceerder, bood niets.
Het is nu gemakkelijk om te klagen dat MS alles domineert, waar waren de anderen toen de eerste versie van Office werd uitgebracht? Waarom boden ze niet beter aan?
Waarom bleef Unix op universiteiten en servers terwijl DOS in alle kantoren werd geïnstalleerd?
Waarom werd OS/2 verlaten?
Waarom hadden macs nooit een groter marktaandeel (en werden het uiteindelijk pc's met Unix...)?

En dan zijn de bestandsformaten niet zo ondoorzichtig en vergrendeld, je mist eerlijk gezegd objectiviteit.
MS Office-bestanden kunnen perfect worden geopend (en opgeslagen) met OpenOffice (gratis kantoorsuite) en ik denk dat als Microsoft dit soort gebruik van hun formaat niet had toegestaan, ze Sun al lang geleden hadden aangeklaagd.
We kunnen ook het voorbeeld nemen van PDF, dat momenteel het meest universele computerformaat moet zijn, dat oorspronkelijk een betaald iets was van Adobe en nu kan worden gegenereerd door tientallen en tientallen software van derden.
We kunnen ook eenvoudiger het voorbeeld nemen van bestandsformaten zoals JPEG of MP3

Om je te horen klinken als religieuze fundamentalisten die klaar zijn om op kruistocht te gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 04:11

Na wat volgt, zul je dat merken "De religieuze fundamentalist" jij bent het: met "Bill Gates" als godheid

Forhorse schreef:Jullie leven iets te veel met troetelbeertjes.
De normen, wat ze ook zijn, worden volgens u gedicteerd door wie?
Wie dicteert de normen aan de instanties die verantwoordelijk zijn voor de publicatie ervan?
Of we het nu leuk vinden of niet, er zit altijd een grote lobby achter elke standaard of elke norm, en het is altijd de grote man met veel geld die zijn weg dicteert aan de kleintjes zonder macht.
En zelfs in die tijd voor de standaardisatie van technische tekeningen, om het gegeven voorbeeld te nemen, zaten er noodzakelijkerwijs enkele grote fabrikanten achter.

Te sterk... na ons uitgelegd te hebben dat als het werkte, dat komt omdat “het beantwoordde aan een behoefte”, : Mrgreen: we gaan verder na de grote flop...

Het is niet dat we op dezelfde "toon" onszelf zouden willen uitleggen "hoe het werkt!" Hee hee...

Forhorse schreef:We moeten ons ook niet beperken tot de huidige situatie en de volledige geschiedenis van de informatica bekijken... het is echter niet erg oud, amper 30 jaar oud.
Toen Microsoft werd opgericht, kwamen ze grote IBM-achtige tegen

Heel fout!!! (En als ik mezelf niet zou inhouden, want dat is te veel, zou ik zeggen: idioot en imbeciel) Het beweert ons de les te lezen met een bijnaam "geschiedenis van microcomputing" door te durven zeggen dat Microsoft "in botsing gekomen met IBM!" Ik heb er in mijn leven van gehoord, en ik neem meestal handschoenen... maar dat is gewoon onzin!

Bill Gates kwam destijds helemaal nergens tegen aan. Hij had geen cirkel! ZONDER ZIJN CONTRACT MET IBM zou hij niemand zijn geweest. Het profiteert sinds die tijd alleen van zijn geïnstalleerde basis, meer niet: punt uit.

IBM was destijds op zoek naar een besturingssysteem voor de micro omdat ze de wind voelden aankomen. Het verhaal gaat dat Bill Gates, die altijd een grote opportunist is geweest, vaag had gehoord van een besturingssysteem (relatief slecht uitgevoerd) dat een man had ontwikkeld. Hoewel hij nog helemaal geen eigenaar was, ging hij het concept van dit product "door adem" verkopen aan IBM, die tekende om het in al hun machines te implementeren. Vervolgens gingen ze op basis van dit bedrog hun gok met de man in kwestie (Tim Paterson) beëindigen door zijn bot af te pakken voor een bedrag van ongeveer 50 dollar! Terwijl hij recht had op royalty's van de grote blauwe, waardoor hij een van de grootste fortuinen ter wereld werd. We zien daar het hele profiel van het roofdier met het meest oneerlijke en afschuwelijke gevoel voor zaken dat er is... Per slot van rekening is het geen wonder dat sommige mensen met zulke praktijken een fortuin verdienen... Ik wil er niet bij zijn hun plek met hun machiavellistische geest...

De m...e die hij kocht heette de QDOS wat betekent Snel en vies besturingssysteem, of "Quick and Dirty (Quick, Badly Done) Operating System, dat hij hernoemde tot MS-DOS. Dus als je aan de kant staat van "troetelbeertjes" het is om daartegen te vechten... ik wil daar zijn...

Het bewijst dat je op dat moment nog geen computercultuur hebt en dat je ons alleen maar eenden vertelt.

Maar des te beter als dat allemaal bij je past, vraag ons gewoon niet om je te geloven of om mee te doen...

Forhorse schreef:en toch waren ze in staat om software aan te bieden en te verkopen (rot of niet, dat is niet de vraag) die een publiek vond en dus een markt, waar de anderen, hoe technologisch en commercieel ook geavanceerder, niets aanboden.

Onverdedigbare, nutteloze pirouette om te proberen uit te komen waar je jezelf helemaal in beland hebt!

Forhorse schreef:Het is nu gemakkelijk om te klagen dat MS alles domineert, waar waren de anderen toen de eerste versie van Office werd uitgebracht? Waarom boden ze niet beter aan?

Maar als ze dat wel deden, sorry voor de gevallen ollibrius die niets zag. Bovendien wanneer er iets dreigde 'Crosoft pompte! Proces na proces aaneenschakelen en zwaar worden belast voor zijn handelspraktijken, die oneerlijk worden geacht, vooral in Europa voor misbruik van een machtspositie.

Forhorse schreef:Waarom bleef Unix op universiteiten en servers terwijl DOS in alle kantoren werd geïnstalleerd?

Makkelijk te beantwoorden: als Unix in de universiteiten zou blijven, is dat het bewijs dat dit systeem beter was, en het is niet door een zware en vervallen pseudo-unix voor te stellen dat 'Crosoft zich nog veel langer zal kunnen opdringen... voor oplossingen die "echt werken".

Trouwens, Apple is voor het eerst verder gegaan dan de "donkere kant..." (dwz obscurantist => fundamentalist...grap vanbinnen!) : Mrgreen:

Waarom hadden macs nooit een groter marktaandeel (en werden het uiteindelijk pc's met Unix...)?
Dring niet aan... Wat is Unix op pc? Je zegt zelf dat ... het Mac is (hoewel er nog steeds Unix en FreeBSD zijn, zoals je vrienden ons eraan hebben herinnerd), dus je negeert de ijdele pogingen van dikke Bill op dit gebied: betreurenswaardig!

Forhorse schreef:En dan zijn de bestandsformaten niet zo ondoorzichtig en vergrendeld, je mist eerlijk gezegd objectiviteit.

Je verkoopt borstspieren, toch? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Hoe verder uw antwoorden komen, hoe meer we de monumentale schaapachtigheid van de redenering erachter meten.

Forhorse schreef:MS Office-bestanden kunnen perfect worden geopend (en opgeslagen) met OpenOffice (gratis kantoorsuite) en ik denk dat als Microsoft dit soort gebruik van hun formaat niet had toegestaan, ze Sun al lang geleden hadden aangeklaagd.

Mwouahahahaha, wil je tegenvoorbeelden? Er zijn er genoeg! Nimportenawak!

Forhorse schreef:We kunnen ook het voorbeeld nemen van PDF, dat momenteel het meest universele computerformaat moet zijn, dat oorspronkelijk een betaald iets was van Adobe en nu kan worden gegenereerd door tientallen en tientallen software van derden.

Pfiouuuuu! Adobe het meest open formaat? Hoewel het de box is die het best en het meest vergrendeld is in zijn eigen formaat, namelijk PostScript!!! Ach, ach....

Forhorse schreef:We kunnen ook eenvoudiger het voorbeeld nemen van bestandsformaten zoals JPEG of MP3

Als we het hadden over rotte en "destructieve" bestandsformaten... Wat een grap!!! Een bestand mixen in een "perfect" computerformaat (de PostScript-vectoren) met destructieve bestandsformaten... vertrouwend op het feit dat ze "universeel" zouden zijn... we denken dat we dromen!

Forhorse schreef:Om je te horen klinken als religieuze fundamentalisten die klaar zijn om op kruistocht te gaan.
Ah ja, ik ga er nog aan toevoegen dat je beter kunt stoppen met praten over dit alles, omdat je gewoon niet weet waar je het over hebt, wat je ons vertelt is een persoonlijke interpretatie, het is volkomen onwaar en aartsfantasie.

Zie niets persoonlijks, maar het was zo groot, ik kon er niets aan doen... ik zou dit soort waanzin absoluut niet in zo'n draad moeten posten. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 14:27

Forhorse schreef:We kunnen ook het voorbeeld nemen van PDF, dat momenteel het meest universele computerformaat moet zijn, dat oorspronkelijk een betaald iets was van Adobe en nu kan worden gegenereerd door tientallen en tientallen software van derden.


de pdf is een heel speciaal geval: volledig propriëtair maar niet gesloten: goed gedocumenteerd zodat andere software een goede pdf kan maken!

gratis reader om ervoor te zorgen dat iedereen ter wereld de pdf leest die je op dezelfde manier hebt gemaakt

een pdf-basis is postscript: een zeer slim systeem dat onverslaanbaar is in printen, goed gebruikt zonder iemand in andere software te vertellen: postscript is niet alleen een bestandsindeling, het is een computertaal: de vierde, alleen met een andere notatie: een postscript-bestand is geen eenvoudig gegevensbestand, het is een programma waarvan de uitvoering de tekening maakt ... poscript zou het bestandsformaat van CAD-software kunnen zijn

pdf is niet alleen postscript: het kan allerlei andere afbeeldingsformaten bevatten

maar adope pdf is net gekocht door microsoft: het gevaar is groot dat pdf zijn kwaliteit verliest zoals alles wat microsoft koopt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 22/11/10, 14:38

Hallo,
Ik heb een boiler... die niet meer verwarmt, hoe weet ik of de thermostaat van het type COTHERM TSE werkt?
dank u
@+
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 14:45

Obamot schreef:IBM was destijds op zoek naar een besturingssysteem voor de micro omdat ze de wind voelden aankomen. Het verhaal gaat dat Bill Gates, die altijd een grote opportunist is geweest, vaag had gehoord van een besturingssysteem (relatief slecht uitgevoerd) dat een man had ontwikkeld. Hoewel hij nog helemaal geen eigenaar was, ging hij het concept van dit product "door adem" verkopen aan IBM, die tekende om het in al hun machines te implementeren. Vervolgens gingen ze op basis van dit bedrog hun gok met de man in kwestie (Tim Paterson) beëindigen door zijn bot af te pakken voor een bedrag van ongeveer 50 dollar! Terwijl hij recht had op royalty's van de grote blauwe, waardoor hij een van de grootste fortuinen ter wereld werd. We zien daar het hele profiel van het roofdier met het meest oneerlijke en afschuwelijke gevoel voor zaken dat er is... Per slot van rekening is het geen wonder dat sommige mensen met zulke praktijken een fortuin verdienen... Ik wil er niet bij zijn hun plek met hun machiavellistische geest...

De m...e die hij kocht heette de QDOS wat betekent Snel en vies besturingssysteem, of "Quick and Dirty (Quick, Badly Done) Operating System, dat hij hernoemde tot MS-DOS.


trieste periode waarin IBM aanzienlijke schade toebracht aan computers ... ten tijde van de eerste pc gebruikte ik ook andere machines die onder UNIX draaiden ... wat een verschil unix was een echt besturingssysteem dat alles deed wat nuttig was ... MS DOS was vol domme beperking

de enige truc die het succes van MS DOS heeft gemaakt, is deze pseudo-compatibiliteit die het mogelijk maakt om dezelfde software te gebruiken in elke machine die waar dan ook in Azië is vervaardigd

IBM werd volledig bedrogen, het verloor zijn positie als hardwarefabrikant.

maar unix heeft gewonnen! het werd linux: de Unix-basis was zo goed dat het constant kon worden verbeterd zonder de basis te veranderen
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 22/11/10, 14:47

hello,
Ik herhaal mezelf eerder zodat mijn bericht niet verloren gaat in de greep van DOS:


Hallo,
Ik heb een boiler... die niet meer verwarmt, hoe weet ik of de thermostaat van het type COTHERM TSE werkt?
dank u
@+ : Mrgreen:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 15:16

Ja, Chatelot, maar houd er rekening mee dat de .pdf als bestand VOORAL GEEN "open" formaat IS. Omdat het een open of gesloten keuze van de auteur kan zijn!

DE .PDF IS EEN BESTANDSFORMAAT BEDOELD VOOR AFDRUKKEN, punt uit. Het bewijs is dat het niet kan worden bewerkt met de universele software die het zou moeten lezen, namelijk Acrobat.
— Je hebt professionele software nodig om dat te doen (als de rechten het toelaten, als het zo "open" zou zijn, zou er geen mogelijkheid zijn om rechten te zetten, het belangrijkste recht is: printen).
— Het is niet noodzakelijkerwijs open omdat de auteur van een document het op verschillende niveaus kan vergrendelen.
— Het kan zelfs de basisfunctie van de meeste software vergrendelen: ingesloten tekst kopiëren/plakken!!!
— Er is geen achterwaartse compatibiliteit. Iedereen kan daarom niet ALLE .pdf-bestanden lezen (het hangt sterk af van de versie.. de rechten.. en de services die door de auteur zijn "geselecteerd" (of niet) bij het maken van het bestand).
— Het is redelijk om te zeggen dat Acrobat een platform is dat andere soorten bestanden integreert, maar weinig. Het is dus "draagbaar" maar niet "universeel".

Dit is het type bestand waar u de term kunt toepassen: "Je bezit het niet"

Nu is het voor Microsoft onmogelijk om Adobe te kopen vanwege het meedogenloze regelgevingssysteem van het Amerikaanse ministerie van Justitie op het gebied van "dominantie"-kwesties en concurrentiebeperkende regels, net als in Europa.

Dus als je een link hebt... : Mrgreen: maar ik betwijfel het ten zeerste!

Er is veel meer te vrezen aan de kant van "Clouds computing", soort oplossingen die absoluut moeten worden verboden (en verspreid deze info: NATUURLIJK!!!)
Dernière édition par Obamot de 22 / 11 / 10, 15: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 15:25

renaud67: we klagen over dingen die opzettelijk moeilijk te repareren zijn gemaakt door de fabrikant! , het is niet echt het geval van een thermostaat en een weerstand ... voedt de weerstand rechtstreeks zonder door de thermostaat te gaan ...

meet de thermostaat met de ohmmeter om te zien of de stroom passeert...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 22/11/10, 15:54

OK,
dank je wel.
Ik doe dit vanavond.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten