Ecologisch huis: TPE-bestand

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 19/10/08, 18:27

Met betrekking tot uw plan:

Geothermische energie.
Aarde:
Ja, als we enkele honderden meters diep heet water opvangen of injecteren. Dit vinden we onder andere in IJsland. Het gewonnen water is heet genoeg om direct te gebruiken.
Nee als je een paar meter diep werkt. We winnen daadwerkelijk zonnewarmte terug die in de grond is opgeslagen. Er is een warmtepomp voor nodig om deze warmte te onttrekken met een bespreekbaar rendement.

De zon :
Fotovoltaïsch-OK
Zonneboiler. Geeft eerder "thermische zonne-energie" aan. Thermische zonne-energie wordt gebruikt voor het maken van: Heet water (boiler), de lucht verwarmen (Trombe-muren), voedsel koken (zonne-ovens en potten), drogen (zonnedrogers), elektriciteit (zonne-ovens) gekoppeld aan een stoomgenerator of Stirlingmotor ).
Geothermische energie aan de oppervlakte - Zie hierboven.
Wind: De wind is een gevolg van de zonneschijn van onze planeet. Het benutten van deze energie bestaat uit het gebruik van een bijproduct van zonne-energie.
De getijdenturbine: of het nu gaat om de werking van dammen en watervallen die de getijdenturbines ondergedompeld hebben in zeestromingen of de energieterugwinnaars van deining, we winnen zonne-energie terug ... Dit werd gebruikt:
Ofwel om water te verdampen zodat het terug in hoogte valt, waardoor de potentiële energie kan worden hersteld (dank u de zwaartekracht van de aarde).
Ofwel om zeestromingen te veroorzaken als gevolg van verschillen in temperatuur en zoutgehalte van watermassa's.
Biomassa: Primaire producenten, autotrofen, gebruiken de zon als energiebron tijdens fotosynthese. Het verbranden van hout, biomethaan, plantaardige olie (of dierlijke olie aangezien we ons in biologische kringlopen bevinden) bestaat ook hier uit het gebruik van bijproducten van zonne-energie.
Ik durf de laatste?
Getijdenenergie. De getijden zijn te wijten aan de maan en de zon ...

Je moet de woning integreren in zijn omgeving. Het is noodzakelijk om zowel het ontwerp als de constructie (grootte, architectuur, oriëntatie, isolatie - natuurlijke bomen, terpen inbegrepen -, energieopvang) op te roepen als het gebruik ervan, of het nu gaat om kwaliteit van leven, gezondheid, energie, dan het einde van de levensduur leven met de terugwinning en recycling van materialen, zelfs het herstel van de site.

Het onderwerp is enorm, het kan zijn dat u deze punten in uw inleiding moet noemen en vervolgens een of twee specifieke aspecten moet uitwerken.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
.Marie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 16/10/08, 18:57




par .Marie » 10/11/08, 11:06

Bedankt iedereen ^^
Het vordert =)
Ik blijf op het energiegedeelte, het is vrij complex, maar hey, ik doe het ^^
Kan ik praten over de energie van het verbranden van hout? Ik las dat zelfs als bij deze verbranding koolstofdioxide (Co2) vrijkomt in de atmosfeer, het belangrijkste broeikasgas, het een hernieuwbare en ecologische energie is omdat deze CO2 door de boom tijdens zijn groei uit de omgeving werd gehaald. Een log bij verbranding maakt de CO02-balans nul, deze verbranding wordt dan ook als neutraal beschouwd vanuit klimaatoogpunt: de boom sterft uiteindelijk af en geeft dus dezelfde hoeveelheid CO2 vrij tijdens zijn natuurlijke afbraak. Ervan uitgaande natuurlijk dat het aantal gebruikte bomen wordt herplant.
Wat denk je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/11/08, 11:52

Het lijkt mij dat u het principe goed hebt begrepen.
En inderdaad, om deze bewering correct te laten zijn, moet een getal dat gelijk is aan het genomen monster opnieuw worden geplant.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/11/08, 13:42

Hoi Marie,

Ik zou niets toevoegen aan het constructiedeel zelf, maar ik zou uw aandacht willen vestigen op een zeer belangrijke vraag: is het concept van een individueel huis ecologisch? In de meeste gevallen is het antwoord nee, voornamelijk vanwege de uitgestrekte stadsplanning en de nodige auto's die dit genereert en vooral de niet-levensvatbaarheid van het openbaar vervoer in de onderverdelingen van individuele huizen.

De vraag van "deleefgebied ecologisch 'is oneindig veel relevanter dan de vraag' huis ecologisch ', want de woning is verre van het beste concept om op grote schaal groene woningen toe te passen.

Ik nodig je uit om erover na te denken en jezelf de juiste vragen te stellen over het concept van ecologische huisvesting, in plaats van in te gaan op de technische details van de bouw.

En vergeet vooral niet een kopie van uw rapport te sturen naar Christophe, onze webmaster. Het is leuk om het resultaat te zien van de duwtjes die we hierop kunnen geven forum.

Rulian
0 x
.Marie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 16/10/08, 18:57




par .Marie » 10/11/08, 14:23

Het is waar dat de ecologische habitat interessanter zou zijn, maar dat omvat zoveel dingen dat ik er de voorkeur aan geef dat we bij ons oorspronkelijke onderwerp de ecologische huizen blijven, maar dat we in de inleiding een algemeenheid maken door te spreken over de ecologische huizen die daar vandaan komen in het bijzondere geval dat het ecologische huizen zijn.
En van daaruit praten we over het concept en dan stellen we ons plan op om de vraag "Waarom zijn ecologische huizen een noodzaak voor de toekomst van onze planeet?" Te beantwoorden.

Wat me enorm verbaasde in wat ik hierboven zei, is dit: "waardoor dezelfde hoeveelheid CO2 vrijkomt tijdens zijn natuurlijke afbraak."
Ik wist niet dat een boom bij het sterven CO2 uitstootte ?! evenveel als de CO2 die het tijdens zijn leven voedde?

Ik heb een aantal goede boeken gevonden, maar ik mis er een over geothermische energie ...

En ik weet niet of ik windturbines ga bedenken, aangezien een minderheid van de mensen ze in hun tuinen installeert om zichzelf van energie te voorzien.

Dankzij jou =)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/11/08, 15:38

Ik laat u oordelen over het goede verloop van uw werk. Ik wilde alleen dit belangrijke punt benadrukken. Het kan zelfs een mooie conclusie trekken inclusief een bevraging: de grenzen van het concept eengezinswoning vanuit het perspectief van groene woningbouw, hoe verder te gaan.

Als het niet voor de windturbines in de tuin is, het is eerlijk gezegd marginaal, je kunt de economie zien te zien dat het op deze schaal daar bijna niets produceert.

Veel succes.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 10/11/08, 16:06

Marie schrijft:Ik heb gelezen dat zelfs als deze verbranding koolstofdioxide afgeeft in de atmosfeer (Co2) belangrijkste broeikasgas
Ik heb het je aangedaan volgende link. U zult kunnen zien dat CO2 verre van het meest schadelijke broeikasgas is, maar het dient als een "standaard" van waaruit de samensmelting vaak plaatsvindt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/11/08, 19:54

U zegt dat u in uw inleiding over ecologische constructies praat.
Het lijkt mij niet de beste tpe-build om te hebben.
Laat me het uitleggen, het wordt niet aanbevolen om iets te introduceren waar we niet of heel weinig over praten. In je intro moet je praten over ecologische oplossingen en dan, pas tot slot, praat je over ecologische constructies. Je kunt bijvoorbeeld besluiten door te zeggen dat alle besproken oplossingen met elkaar in verband worden gebracht voor betere prestaties en dus over ecologische huizen praten.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/11/08, 20:12

Houlà Greg, verwar hem niet!
Laten we bij het idee blijven ecologische habitat opgevoed door Rulian, dat is goed genoeg ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/11/08, 20:21

Nou, ik zeg dat alleen maar zodat lezers niet verwachten iets te lezen dat ze niet zullen zien.
Het zou dom zijn om daardoor een slecht cijfer te hebben!

Nu, wat ik bedoel, we doen ermee wat we willen ... : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten