Houd groenten en fruit uit de tuin

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/07/11, 11:45

Christophe schreef:Christine vond het 4-kersenijs uit (normaal, morello-kersen, kersen die in kirch worden gemasseerd ... en kirch die ook hihihihihi-kers is)


Kirsch is de beste?

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/07/11, 17:36

Scherpstellen op het onderwerp:

1) om in te vriezen, een tip: vries het fruit vooraf goed gescheiden op een bakplaat in en doe het eenmaal ingevroren in plastic zakken. Omdat we precies kunnen nemen wat nodig is, zonder problemen (geen aankoeken).

2) verrassing: ik bestudeer de vervanging van de vriezer "die bijna mijn leeftijd heeft maar niet dood wil" (de vriezer! nou ja, ik ook niet). En het verbaast me: het verbruik, voor toestellen van dezelfde klasse (vb. A+) neemt niet zoveel toe als het formaat groter wordt... Enerzijds is het logisch, het verbruik is gekoppeld aan de oppervlakken, niet door volume. Maar ik besefte het niet.

In mijn zoektocht naar onnodige kWh was ik van plan om tot het strikte minimum te beperken. Maar in feite is het peanuts!

Dus voor informatie!
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 28/07/11, 09:15

Did67 schreef:
1) om in te vriezen, een tip: vries het fruit vooraf goed gescheiden op een bakplaat in en doe het eenmaal ingevroren in plastic zakken. Omdat we precies kunnen nemen wat nodig is, zonder problemen (geen aankoeken).


Ja, we moeten voorkomen dat vocht de vruchten aan elkaar plakt. Voor de bosbessen (die stevig en droog zijn) doe ik ze direct in bulk in kleine bakjes'. Het belangrijkste is dat ze niet worden verpletterd. Ze blijven gescheiden en ik kan zo vaak nemen als ik wil voor bijvoorbeeld een yoghurt.

Did67 schreef:2) verrassing: ik bestudeer de vervanging van de vriezer "die bijna mijn leeftijd heeft maar niet dood wil" (de vriezer! nou ja, ik ook niet). En het verbaast me: het verbruik, voor toestellen van dezelfde klasse (vb. A+) neemt niet zoveel toe als het formaat groter wordt... Enerzijds is het logisch, het verbruik is gekoppeld aan de oppervlakken, niet door volume. Maar ik besefte het niet.

In mijn zoektocht naar onnodige kWh was ik van plan om tot het strikte minimum te beperken. Maar in feite is het peanuts!
!


Ik heb onlangs ook geïnvesteerd in een nieuwe vriezer, met de "no-frost"-optie die ik ten zeerste aanbeveel. Zowel om het ontdooien te vermijden als om het verbruik door ijsophoping te beperken.

Nou, dat brengt me op het idee om een ​​campagne te doen om het verbruik van dat toestel te meten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/07/11, 09:48

Ik heb ook het kersenijs geprobeerd, maar niemand vond het lekker.
sindsdien maak ik siropen of kersencoulis om over vanille-ijs te schenken dat veel meer gewaardeerd wordt!!!
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 28/07/11, 10:03

Hallo Hasardine, leuk je te ontmoeten.

Het is dus bevestigd dat kersenijs niet de beste manier is om van deze vruchten te genieten. En je coulis, steriliseer je die?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/07/11, 11:03

Hasardine schreef:...kersencoulis!!


Ik bevestig: absoluut genot!

Ook in kwark! Zelfs mijn oudere kinderen (twintig!) houden ervan om "spiralen" te maken door te mixen!!! Gegarandeerd succes... U hoeft geen duurdere fruityoghurts te kopen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/07/11, 13:21

Did67 schreef:... Zelfs mijn volwassen kinderen (in de twintig!)...
Het is gemakkelijk om de economische inzet van te begrijpen Did67, met ongeveer twintig kinderen... : Lol:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/07/11, 13:23

fruityoghurt!

gevaarlijke industriële rotzooi om te vermijden (chemisch aroma en zelfs de natuurlijke is gemaakt door GGO-gisten!! uitgelegd op tv) stukjes fruit zonder origineel aroma!! ) zoals 90% van alles wat industrieel in supermarkten wordt verkocht!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/07/11, 13:55

Citro schreef:met ongeveer twintig kinderen... :lol:


Oh verdomme !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/07/11, 15:11

voor "fruit" yoghurts heb ik ook mijn kleine tip:

Ik maak natuurlijke yoghurts en ik bied al mijn mislukte jam aan! al die waar ik niet genoeg Agar-agar heb gedaan om stevig te zijn!

het is immers niet omdat het niet op brood past dat het niet in een pot past!

proost !
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten