Hoe maak je een nog te maken? Plannen en advies

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 25/01/09, 22:56

Hallo distillateurs,

Ik besteed van tijd tot tijd, met veel plezier, aan de verschillende onderwerpen van de forummaar ik laat zelden berichten achter omdat ik nog steeds niet genoeg tijd heb om DIY te gaan doen. (het zal komen ...)

Ik wilde u enkele details mee over uw distillaten:

Wanneer u eenvoudige single-pass destillatie (- distillatie van gegist fruit - pot nog Recycling van alcohol) gemaakt: je eigenlijk te herstellen van alcohol.

Niet te veel moeite om de temperatuur te controleren. Ga gemakkelijk met de kachel. De veiligste zit in een waterbad te verwarmen. Hier krijg je een verbinding die alcohol is vaak wit.
Op dit moment proberen om alle alcohol in je nog steeds terug te krijgen. Om dit te controleren, gewoon pak een lepel uitgang condensor swing op de nog warm en zet een vlam, verder te distilleren, terwijl het brandt.

Deze eerste pas is niet erg veilig om te drinken en heeft een beetje de smaak van de vrucht.

De ketels en geven al hun voorraad van een vlucht en voldoet aan de eerste doorgang

Nu is wanneer het wordt interessant want je moet de alcohol weer destilleren om het te zuiveren. Ik weet dat noch de temperatuur, noch de druk, maar het moet in feite de koppen en staarten te verwijderen

De headers bevatten dingen zoals aceton (heel, heel hard en onverteerbaar) zijn de vrucht van alcoholen die nauwelijks voelt de vrucht, maar die de e gu tranen --- en geeft maagzuur.

De staarten zijn ook zeer eenvoudig te verwijderen! Of je hebt een hydrometer om het alcoholgehalte dat verandert niet veel te meten. In het begin is het moeilijk, en vervolgens te dalen tot een punt of een daling in de buurt wordt het ronduit walgelijk (een zoete geur van fruit dat de geur van mest gaat)
Zoals ik al zei alcoholen die je lastig maag die zijn gemakkelijk te vinden van de geur. Kijk uit voor het elimineren van de slechte geur zal de destillatie te starten.
Zet het herstel van een glas dat je legen van de Net als in de voorraad.

Je kunt ook een vergiet output met een zakdoek met een aantal houtskool stukken van klassieke houten spoelen met water (dit elimineert ook enkele ongewenste)

Zodra dit goede alcohol te extraheren moet je nu het alcoholgehalte met schoon water te passen (altijd laat staan ​​'s nachts voor het aanpassen) te verdund dat wit wordt, dus ga gemakkelijk en druppelen elke keer.

Ik zal uitgenodigd te laten vallen ...

Succes
0 x
Boblamouche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/09/08, 11:29
Plaats: Ardeche




par Boblamouche » 30/01/09, 18:53

diablotruc schreef: In het begin is het moeilijk, en vervolgens te dalen tot een punt of een daling in de buurt wordt het ronduit walgelijk

Tenminste, zijn verdienste om precies te zijn : Mrgreen:

Voor mij, ik vooruit in mijn bedoeling ... Ik ving genoeg om de koeler te maken, maar de kolom blijft een probleem: ik wilde een buis van aluminium 60 maar de jongen die ik gedetailleerd de minimale door 3m kopen ... zijn eigenlijk zou zelfs voor een kolom!

Anders zal ik voor het probleem van "kolom te heet" een spoel van twee windingen van 15 koperen buis van boven in de kolom laten lopen. het zal de dampen direct koelen, ik zou een soort dubbele destillatie hebben.

Edit: Ik vond een stuk van verzinkte buis voor mijn column, maar ik weet niet of ik het kan gebruiken. Ik zag dat fesait zink aanrecht, maar verzinkt, ik weet niet of het eten ... zou je mijn lantaarn verlicht?
0 x
ARC ET SENANS
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/02/09, 08:06
Plaats: Arc et Senans




par ARC ET SENANS » 01/02/09, 08:38

J hebben zich snel over gelezen, en er zijn enkele kleine dingen die me stoort een beetje. Ik distilleert de afgelopen jaren legaal in de Doubs, en ik ben geïnteresseerd in de theoretische manier van destillatie. Op het gevaar af van zijn off-putting, ik me in staat stelt om een ​​aantal verduidelijkingen te brengen en bliksem (en uitbreiding) ten opzichte van de wetgeving inzake de destillatie in Frankrijk.

De vervaardiging, het bezit en het gebruik van een nog steeds verboden, tenzij daartoe in Frankrijk (het geval van professionele distillateurs, gemeenten ...). Iedereen hier kan vertellen over zijn ervaringen en is verantwoordelijk voor zijn daden. J echter uw aandacht vestigen op de verschillende ambachten nog: cerains montages nauwelijks lijkt in overeenstemming met de eenvoudigste regels van veiligheid ...

UITBREIDING TEST OP DE FRANSE WETGEVING(Deze tekst heeft betrekking op Frankrijk). De wetgeving kan verschillen afhankelijk van het land
De wetgeving distillatie is niet goed bekend in Frankrijk, en er is een hoop vooroordelen en verwarring: Hier zijn een aantal antwoorden (topo dit geldt niet voor professionele distilleerderijen, omdat ze verschillende regelingen).

Boiler verschil tussen professionele en vintage distilleerder privilege:
De ketel van de professionele gedachte heeft een nog (uiteraard vertelde douane) en distilleert mensen fruit. Het is zijn beroep. Mensen betalen belastingen en betalen ook zijn kennis. De nog steeds reist van dorp tot dorp. Dit wordt vaak gedaan in de Auvergne, in het Pays de Savoie, een beetje in de Jura.

De distilleerder privilege : Het is een voorrecht dat sommige mensen bezitten. Ze hebben niet de eerste 1000 graden alcohol per jaar geproduceerd (degenen die niet het voorrecht om deze eerste 1000 graad aan halve prijs te betalen hebben) te betalen. Het is niet noodzakelijk om het voorrecht te kunnen destilleren in Frankrijk. Dit recht wordt niet overgedragen van vader op zoon.
De oorsprong van deze wet gaat terug tot Napoleon en de laatste om te beschikken over de vaak met pensioen en de landbouw. Verschillende privilege deleties projecten werden besproken in de Nationale Vergadering, maar dit onderwerp is gevoelig en werd de beslissing uitgesteld 2012 (het is al meerdere keren uitgesteld): Echter, de afschaffing van de privilege n geen signaal het einde destillatie omdat elke eigenaar kan uitgeschakeld worden gedestilleerd door het betalen van belastingen.

Wetgeving stills:
In Frankrijk is het verboden om te vervaardigen, bezitten en gebruiken van een nog steeds zonder voorafgaande toestemming. Elk nog steeds is geregistreerd met de Douane en Accijnzen. Gemeenschappelijk foto's worden ook geregistreerd en afgesloten destillatie periode.

Die kan worden gedistilleerd in Frankrijk:
In Frankrijk ingedeeld het pakket eigenaren boomgaard en wijngaard op het kadaster kan het product van hun percelen te destilleren. De eigenaren van bergweiden en weilanden in hoogten kan de gentiaanwortel daarin destilleren.

Distillatie moeten legaal in een openbare workshop of met een professionele ketel geloofde zijn. Vele steden een Comtoises destillatie workshop, is het echter mogelijk om in een andere destilleren van het kanton of zelfs de naburige kanton. U moet het nog steeds te boeken. Voor beginners is het raadzaam tijdens het eerste gebruik van het nog steeds te laten bijstaan.

Er is ook mogelijkheid om een ​​proxy te distilleren hebben. Laat het me uitleggen: je buurman (of je oom, collega) heeft een boomgaard. U de vruchten plukken en maakte gisting (thuis, in het slechtste geval u). Hij maakte de aangifte bij de Douane voor het destilleren en geeft u volmacht om te presteren de destillatie (party vul de doc). Hij loonbelasting.

Dus je hebt legaal gedistilleerd. Dan verhindert niets dat voor het werk, je buurman geeft u een deel van het water des levens, bekijk alle (de vergoeding kosten), maar het is een regeling die iedereen zal doen in zijn vrije wil. Persoonlijk, dit is wat ik doe, omdat de boomgaard behoort tot mijn moeder. Het geeft me een volmacht. Alles is volkomen legaal.

Ranking van de boomgaard land:
U dient zelf een boomgaard of een wijngaard te distilleren. Het terrein dient te worden opgemerkt op het kadaster. Er is mogelijkheid om het terrein te veranderen door contact op het kadaster. Een formulier moet worden ingevuld. Het zal alleen planten fruitbomen op het. U heeft dan het plezier van het distilleren en drink je brandy (met mate).

distillatieaangifte
Het is verplicht om een ​​distillatieaangifte voeren voordat destilleren. Een document wordt aangevraagd bij de douane of gemeentehuis van uw woonplaats.

Op dit document, moeten we het perceel nummer waar de fruitbomen is, de gemeenschappelijke grond en de gemeente waar de distillatie zal zijn, de aard van fruit destillatie en volume (bijv 100 kg gedroogde pruimen te vermelden 180 liter cider), de datum en de geplande uren van destillatie (van maandag tot en met zaterdag, behalve op zondag en feestdagen, van 06h00 tot 19h00 van 1er 31 oktober-april, het wordt weergegeven in het stadhuis). We moeten dit document naar de douane.

Douane vervolgens een document dat me te distilleren terugkeren, circuleren met alcohol en fruit op de dag van destillatie. Op dit document, moeten we de begintijd, eindtijd van elke pas te vermelden in de stille, de hoeveelheden die in de nog steeds en het aantal liters en het alcoholgehalte product.

Er is geen vaste return (behalve Alsace Moselle of de betaling van belastingen wordt verwacht). Dit vak is aanwezig op het document, maar de douane geen vinkje. Er moet echter logisch zijn en niet te verklaren niet één liter cognac te hebben gemaakt met 45 100 ° kilo kwaliteit vertrek fruit. Dit is uiteraard ook flagrante.

De betaling van de vergoedingen:
-Mensen met het voorrecht niet betalen van de eerste duizend graden (of 20 liter cognac 50 °). Ze betalen van 1001ème graden 14 50 € per liter zuivere alcohol. Ze besparen tot € 72,50 (Een blik op het geld dat elk jaar wordt in sigaretten, onnodig reizen in auto's, een aantal onnodige of frivole aankopen, wat alcohol handel die soms van slechte kwaliteit ... het voorrecht soms hangt bij beetje .... Deze woorden n zijn van mij)

-Mensen die niet het voorrecht hebben (In mijn geval) betalen € 1000 7 25 eerste graden per liter zuivere alcohol. Vervolgens uit de 1001ème graden 14 50 € per liter zuivere alcohol. Er 10% korting als binnen drie dagen betaald na de distillatie.

-Verhuur van de nog steeds Elke gemeente stelt een huurprijs op de dag van het nog steeds: het rekening houdt met het gebruik van water, elektriciteit, het onderhoud ...

douanecontrole :
Douane kan controleren op verschillende niveaus:
-Controleer Dat het perceel in kwestie in het kadaster is geregistreerd in boomgaarden, wijngaarden. Het controleren van de eigenaar.

-Controleer Veld dat goede vruchten gemeld uit een boom in het perceel (als je pruimen destilleren, terwijl uw boomgaard niet pruimen hebben .....). Als u nodig hebt om te bezuinigen fruitbomen, maken de volgende distillatie van fruit.

-De Dag van de distillatie: Douane controleer de hoeveelheid en het type van de gebruikte vrucht, de hoeveelheid water van het leven en de alcoholische graad verkregen. Zij controleren ook de veerkracht van de verklaring blad (de tijden van het vullen en legen van een nog steeds volledig met de hoeveelheid geproduceerde alcohol)

Mijn kosten:
Ik berekend ongeveer kostprijs van een liter cognac ik produceren (in 45 °). Ik in deze berekening meegenomen huur van de gemeentelijke nog, de alcohol belasting, afschrijving van mijn apparatuur (vaten, jerrycans, flessen ...), de snacks, brandhout. Het is waar dat ik niet mijn verleden uren tellen, maar dit is voor de lol (vergeet niet de).

Tot slot, het gaat om me over 10 12 € per liter cognac naar ° 45. Het is een korte, misschien, maar de prijzen in de handel zijn niet lager. FYI, is het nutteloos niet te verklaren bij de douane een of twee liter alcohol, omdat het risico is erg hoog voor dit gebaar dat nogal misplaatst gierigheid onthult

Dit een schot, maar het is binnen de wet, kunnen we praten over en proeven van ons product met iedereen, we wonen en onderhouden om het behoud van een erfgoed dat is aan het verdwijnen.

landelijk erfgoed begrip te houden
Destillatie indirect laat het onderhoud is behoud boomgaarden, vaak vergeten landelijke erfgoed. Veel soorten appels, peren, kersen, pruimen ... waren hoog en hebben een eigen gespecificeerd in onze regio.

We moeten ook het behoud van de know-how, in het bijzonder bij de voorbereiding van fruit in het verloop van de distillatie.

Voor ons om deze tradities te behouden.

Gilbert
0 x
Mijn nieuwe site: www.arcetsenans.com
Mijn passie: www.cloches.org - Mijn video's: http://fr.youtube.com/user/gpainblanc - Mijn support: www.smam.info

"Het is slechts een echte luxe, en het is die van menselijke relaties" St. Exupéry
ARC ET SENANS
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/02/09, 08:06
Plaats: Arc et Senans




par ARC ET SENANS » 01/02/09, 08:42

Hier zijn twee artikelen van de Vooruitgang (editie van Jura), erg saai in mijn mening. Met inbegrip van de notie van privilege

Veel leesplezier

THE PROGRESS verzendingen
http://www.leprogres.fr

Artikel maandag januari 21 2008

distilleerders: het voorrecht sterft harde

Kleine geschenk van de wet van 2008 financiën, het voorrecht van de distilleerders, die zou eindigen in januari 1 2008er, wordt geduwd vijf jaar terug. Hoe dan ook, heeft de productie van pure alcohol niet veel in de Jura te vertegenwoordigen. Het voorrecht is 54 hectoliter in de Jura.


We hebben geen idee waarom dat feit is in de wet van financiën -votée 2008 in de herfst dernier- een wijziging gleed af te weren vijf jaar te laat distilleerders privilege. schenkingsrechten? Niet echt, zuivere alcohol gedistilleerd uit deze ketels "historische" is pinda's, met name in de Jura. Sommige mensen liever electorale bijbedoelingen. In kleine steden, het nog steeds, het telt en afstoten inachtneming van zo weinig mensen, ik heb geen brood eten

In feite, wat is het? In werkelijkheid, de dingen zijn heel complex. Er is een beroemd artikel 315 van de CGI die de houders het recht op een privilege toegekend om volledig vrij te stellen belasting voor 1 000 eerst graden (of als alcohol flessen 20 50 titel °) destilleren verleent. Dan moeten ze betalen net als de anderen, dat wil 14,5 euro per liter zeggen. Deze "historische bevoorrecht" kunnen distilleren fruit (appel, pruim), maar marc en wijn. En dan zijn er ook het artikel 316 waarmee boomgaard eigenaars -en alleen hen- destilleren van vers fruit uit hun boomgaard -en alleen de leur- betaalt helft van de prijs (dat wil zeggen 7,25 euro) voor hun eerste duizend graden, maar pas op, sommigen als anderen mogen in geen geval worden gedistilleerd voor commerciële doeleinden. Het is hun eigen productie überhaupt in theorie. Met andere woorden, voor de korte, zullen er in dezelfde stad in de oude ketels die niet belastingplichtig zijn door schenking en anderen die hetzelfde werk met dezelfde fruit zal doen, maar betalen de halve prijs. Een vreselijke discriminatie, onaanvaardbaar
Stoppen met lachen, afdeling weegt de beroemde privilege "peanuts". Vrijgesteld gezegend geproduceerd voor de campagne 2006 / 2007 54 paar hectoliter, de andere zogenaamde "geassimileerd" door de administratie geproduceerd 92

Beter, de totale hoeveelheid zuivere alcohol in de Jura door professionele hetzelfde jaar gestegen tot 839 hectoliter. Een drop-als men kan zeggen- vergeleken met 7 384 hectoliter gedistilleerd in de Haute-Saône! (Ik moet zeggen dat er de Laffe distilleerderij die veel produceert, in het bijzonder voor de export).

Dus waar we zijn. Het moet ook worden gezegd vrij compleet is, is dat historische ketels binnenkort rekenen op de vingers van een enkele hand. In de wijndorpen, zijn ze al opgenomen relikwieën. Het moet gezegd worden dat hun leeftijd is er voor iets!
Armand Spicher
aspicher@leprogres.fr



-------------------------------------------------- ------------------------------
Émile Bourguignon: "We waren twee ketels thuis"
Niet meer dan dat verstoord, Émile Dat voorrecht is bewaard gebleven vijf jaar ouder, het werkt echt niet: "In het verleden, dit recht belangrijker was dan nu omdat de mensen attent op alle kleine besparingen waren dat ze konden doen. Het vertegenwoordigt 20 liter druppel 50 ° waarop u betaalt niets. Dit is belangrijk en tegelijkertijd is het niet! Vandaag de dag, als een teler heeft dit voor de kost, is het beter dat hij stopt haar activiteiten. Het voorrecht ongemak degenen die niet hebben, want we zijn allemaal een beetje "portemonnee", maar dit is niet belangrijk, degenen die klagen doen door gewoonte, want het is in de mode. U moet weten dat het was Napoleon die zo uitgevonden dat mensen genieten van enkele van hun werk. 20 liter, ik heb niet een ziekte te maken. "
In 81 jaar, Émile Bourguignon herinnert het behalen van zijn recht -zijn voorrecht als dit- tot 18 jaar: "Mijn ouders hadden me kocht een kleine wijngaard, 18 acres, ik zou een fiets hebben de voorkeur. Het had bisquer in de stad twee ketels in dezelfde familie, 40 liter, passeerden we hen dat ze worden geserveerd aan vrienden. "In zijn tijd, zoals hij zegt, Emile herinnert zich dat ze waren bijna dertig tot het voorrecht hebben, maar voor hem Vincelles werd nooit echt" connected "jicht" Het dorp heeft de mooiste nog, dit is de stad die binnen de openbare workshop werd gebouwd, maar toen hij klaar was, hebben de belangrijkste betrokkenen niet willen, ze de voorkeur aan de kook thuis. Het is 30 jaar, heeft hij nooit. Mensen van Vincelles zijn niet Rabid jicht! "
Emile heeft officieel met pensioen drie jaar geleden. Tussen delen van pony's bij de club en het toezicht op de wijnvaten, het zachtjes stroomt de voorraad: "Ik ben de oudste wijngaard in het bedrijfsleven, ik niet langer mijn 6,5 hectare wijngaarden werken, maar ik ben nog steeds in mijn kelder .
Gout, voorheen vroegen we bij fraude, maar niet nu. Hoe dan ook, heb ik altijd geweigerd! "

ALS

om na te denken
0 x
Mijn nieuwe site: www.arcetsenans.com

Mijn passie: www.cloches.org - Mijn video's: http://fr.youtube.com/user/gpainblanc - Mijn support: www.smam.info



"Het is slechts een echte luxe, en het is die van menselijke relaties" St. Exupéry
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/02/09, 13:28

Dit zijn pdf-versies van deze items 2:

a) 2 items in Progres

b) Herinneringen aan het Franse recht distillatie


ps: Ik verwijderde de directe link naar de e-mail om spam te voorkomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/02/09, 16:41

Het is niet noodzakelijk om de temperatuur te meten

Het is vooral noodzakelijk het verwarmingsvermogen voor de scheiding van het product maximaal

Het praktische probleem is om precies te weten te elimineren aan het begin of einde

een goede oplossing is het receuillir distilat in flesje genummerd orde ca of het lot, ca helpt de beslissing wat we later houden, afhankelijk van de mate van geur, smaak wat is duidelijk en wat is troebel zien ...

proeven van de eerste fles heeft een zeer sterke mate is zinloos: het is te sterk en je voelt niets, en kan worden gevuld voordat begrip

is het leerzaam om een ​​klein deel van elke fles terug naar 10% alcohol te brengen dilluer: men kan zien dat de kop en de staart echt andere smaak: breng al hetzelfde monster% alcohol helpt vergelijk completezment smaak zonder te worden misleid door de alcohol niveau

het verdunde monster niet verloren gaan, zij kunnen worden gedestilleerd met de volgende destillatie
0 x
Surrend
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/12/13, 19:18

Nog steeds met een snelkookpan




par Surrend » 13/12/13, 19:30

jonule schreef:er is ook uitgerust cocotte minuut methode van een treintje en een overdrukventiel (bijna verplicht als een peer-end slager komt het treintje), een pijp steken van het recht van een aantal treintje cm, een hoek van 135 ° geloof ik, dan redencente op een spoel, gekoelde lucht of water ...
koeling (voorzichtig, ook niet brandstof, maar het water VIE) dampen condenseren en vallen druppelen.
prachtige illustraties op oude dicos.

je moet klimmen ZEER progrssevement t ° C als je wilt kwaliteit, met een goede vruchten, om 88 ° C ik denk om de alcohol te scheiden van de rest (van het water), een thermometer in directe output dampen moet u .
laat de eerste druppels pis het is gevaarlijk methanol ongeveer 50ml 10kg van frutis?
dan scheiden de druppels vallen met geslacht lenzen No. 1, 2 No. etc, op volgorde van de sterke + in + een laag alcoholgehalte, druipend in de As of alcoolmètre (20 €?). en was anders inhoud alccol, brandy naar het water, niet om ofwel het doel van de distillatie te houden.
we kunnen opnieuw destilleren Lots tijden.

Wat wordt afgedestilleerd?
neem goede, onbeschadigde peren, snijd de stelen en stapel ze in een WATERDICHTE trommel (pas op voor de deksels die kleine gaatjes hebben zoals de gebruikte plantaardige olie trommel schoongemaakt, koop nieuwe "maceratievaten" 50 of 60L), plet de alles en laat macereren. Roer elke dag alles met een geschikt accessoire gemaakt voor de gelegenheid, totdat het niet meer fermenteert, vorming van een zwarte laag op het oppervlak: het is tijd om te distilleren, anders WATERDICHT houden.

voila, ik heb hem een ​​grootvader als dat die 2 of 3 spullen legde doen!
het beste is om een ​​pro te zien, degenen die het legaal te doen en te laten zien u graag!
Ik weet niet of "vintage boiler" in de directory staat ;-)


Een plan voor een dergelijke prestatie? Ik ben in de stokken, ik tot mijn beschikking heb een vrij grote snelkookpan die ik een gasleiding hebben aangepast, de fitting is perfect, ik gehackt een bubbler met een kleine plastic fles, ik heb een probeer dan het maken van een hydrometer, ik denk dat het gebruik van twee injectiespuiten dat ik de snavels zou schrappen, ik blijf bij elkaar (met een lijmpistool), waarin ik enprisonerais wat vloeistof (als u advies over dit, ze zijn van harte welkom)
Bij voorbaat dank en wens me succes : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/12/13, 21:51

maak een hydrometer is niet eenvoudig: als het niet een stuk glas is gelast het volume of het gewicht verandert, ongeacht hoe

originele oplossing: een duik gewicht alcohol maatregel opgehangen aan een dunne draad en utilser een kleine elektronische weegschaal voor het meten van het schijnbare gewicht: archimede dankzij de vermindering van het gewicht wanneer het wordt ondergedompeld om de dichtheid te berekenen

met een vrij gevoelige elektronische weegschaal het gewicht kan iets gemakkelijker om kleine hoeveelheid te meten

de geschorste gewicht moet perfect glad en niet-poreus zijn: een roestvrij stalen stukje eenvoudige vorm

het moet ook in staat zijn om gemakkelijk te vegen meten van de niet ondergedompeld gewicht zonder te worden vertekend door een druppel die er hangt

het is ook mogelijk de balans in de lucht niet tarreren, maar in zuiver water: dus meet het gewichtsverschil tussen water en alcohol te meten: geen behoefte afvegen
0 x
Surrend
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/12/13, 19:18




par Surrend » 14/12/13, 12:04

chatelot16 schreef:maak een hydrometer is niet eenvoudig: als het niet een stuk glas is gelast het volume of het gewicht verandert, ongeacht hoe

originele oplossing: een duik gewicht alcohol maatregel opgehangen aan een dunne draad en utilser een kleine elektronische weegschaal voor het meten van het schijnbare gewicht: archimede dankzij de vermindering van het gewicht wanneer het wordt ondergedompeld om de dichtheid te berekenen

met een vrij gevoelige elektronische weegschaal het gewicht kan iets gemakkelijker om kleine hoeveelheid te meten

de geschorste gewicht moet perfect glad en niet-poreus zijn: een roestvrij stalen stukje eenvoudige vorm

het moet ook in staat zijn om gemakkelijk te vegen meten van de niet ondergedompeld gewicht zonder te worden vertekend door een druppel die er hangt

het is ook mogelijk de balans in de lucht niet tarreren, maar in zuiver water: dus meet het gewichtsverschil tussen water en alcohol te meten: geen behoefte afvegen


Hartelijk dank voor deze waardevolle adviezen, zou iemand het een gedetailleerd plan om eventuele nog steeds te maken met een snelkookpan?

Dank u bij voorbaat : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/01/14, 14:35

Nieuw bij de winkel!

Een kleine koperen nog steeds gehamerd voor essentiële oliën, ontdek de distillatie of het doen van verschillende experimenten ...

Beeld

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten