Hoe maak je een nog te maken? Plannen en advies

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 19/08/08, 16:10

Hallo,
Als we bij de condensoruitlaat een overloopvat plaatsen en er een alcoholweegschaal in plaatsen, hebben we bijna realtime controle over de kwaliteit van de alcohol. (de uitlaat van het overloopvat die natuurlijk naar de container gaat die de alcohol opvangt, mag niet worden "weggegooid" zoals we zeggen!)

Dit zijn de meetinstrumenten, thermometers (top van de kolom) en weegt alcohol die het mogelijk maken om de controle over de kwaliteit van wat we produceren.

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Baldagadou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/07/08, 10:54




par Baldagadou » 20/08/08, 09:37

Ok, maar op wikipedia en andere sites die ik herinner me niet de bron mij zegt:
"je moet de kop en de staart van de distillatie afsnijden" met andere woorden de eerste en laatste druppels want de eerste druppels zijn geen ethanol maar methanol en de laatste zijn minder geurig en minder alcoholisch.

Waar kan ik een hydrometer om de mate te krijgen?
0 x
Ik vraag om te leren;)
Baldagadou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/07/08, 10:54




par Baldagadou » 20/08/08, 09:39

excuus voor de zondvloed, maar ik vergeet om de bron van de informatie te zetten

http://fr.wikipedia.org/wiki/Bouilleur_de_cru

hier wat ik weet is Wikipedia, maar zelfs als iedereen de dingen die men niet ziet kunt u er rekening mee haar zeggen is onbetrouwbaar.
0 x
Ik vraag om te leren;)
EnolaGay
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/08/08, 17:33




par EnolaGay » 28/08/08, 18:00

Hallo, ik heb alle berichten aandachtig gelezen en pauzeer voor een paar vragen: Methanol! AAAH! Zoals chatelot16 zo duidelijk aangaf in een vorige post, citeer ik: "goede fermentatie zou alleen ethanol moeten opleveren". Vraag: Hoe maak je een goede gisting!
Een andere vraag: Hoe wordt gemaakt om te weten dat we het einde van de distillatie te bereiken. Want als ik begrijp, niet exéder de 78 °, of in elk geval niet hoger zijn dan 90 ° (Indien niet heeft water dat wordt geoogst) Is moet wachten tot ° (ongeveer) 80 totdat er is niets dat zo?
Een andere vraag: Ik lees een beetje hoger, voegen we gewoon gist. Welke?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/08/08, 18:28

Christophe schreef::pijl: Maak niet uw drank zelf, het is illegaal! : Arrowl:


Who cares, we dorst ... : Lol:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/08/08, 09:47

EnolaGay schreef:Hallo,
... Hoe doen we om te weten dat we het einde van de distillatie te bereiken. Want als ik begrijp, niet exéder de 78 °, of in elk geval niet hoger zijn dan 90 ° (Indien niet heeft water dat wordt geoogst) Is moet wachten tot ° (ongeveer) 80 totdat er is niets dat zo?
Een andere vraag: Ik lees een beetje hoger, voegen we gewoon gist. Welke?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.


Hallo,
Naarmate de opmars van de destillatie, het alcoholgehalte wordt verlaagd, wordt de temperatuur van de dampen de kolomuitlaat verhogen, zodat de thermometer eind destillatie waarschuwen.

Gist is voor distillatie in het zoete sap moet worden gebracht, biergist werkt erg goed.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Boblamouche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/09/08, 11:29
Plaats: Ardeche




par Boblamouche » 24/01/09, 18:04

Hallo wereld!
voila, ik begon aan de realisatie van een still, vandaar het "opgraven" van dit bericht ... ik nam de plannen op www.fairesagnole.eu .

Alles was prima totdat vanmiddag nadat ik op zoek gegaan naar de koperen elementen Fatche ... het is duur !!

En als onmogelijk om dergelijke diameters in bouwmarkten vinden ... Ik heb geconstateerd dat de meter 22mm me 16euros die verdiend. Ik moet gaan in de profs winkel, het is goed dat is geen probleem.

Het probleem 56mm buis die mijn rug zal maken ... Ik geloof in vele 40euros m als ik extrapoleren de gevallen 22mm.
- Wetende dat ik "slechts" 150 euro aan budget heb en dat ik de ketel, de flensaansluiting en alle aansluitingen nog moet vinden ... zal ik die snel overschrijden!

Toen al zijn gevraagd voor het volgende: kan ik gebruik maken van een aluminium of roestvrij stalen buis in plaats daarvan? of gevonden en hoe soda-tone (of gesoldeerd-tone) deze materialen?

Hier zijn mijn machine plannen:

Beeld

dank u voor uw antwoorden, begon ik op zoek naar! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/09, 21:52

koper is geen goed materiaal voor een kleine kolom te goede warmtegeleider

het doel van de gepakte kolom is te laten het geluk waterdamp condenseert en neer, zonder ooit ateindre de top naar beneden de colone is heter dan de bovenste

kolommen een chemie te destilleren zijn glas, en zelfs een dubbele wand verbetert de thermische isolatie

niet de moeite waard tijd te verspillen is om een ​​kleine koperen zuil ineficace maken: zo tevreden zijn met een directe verbinding met de minuut odds om spoel

koperen beetje een goed materiaal voor een zeer grote kolom

het huis van de kolom zijn gemaakt met TL-buizen (neon) gesneden en gewassen om het AC fluorescentiepoeder buis gemaakt van glas vrij te verwijderen: Ik maak de verbinding met het einde van de siliconen slang

voor garnering op de binnenkant van de kolom is de chip inworp roestvrij staal om de pannen schoon
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 24/01/09, 22:26

Een neon buis als distilat !! :)
Er Voorwaar belang van goed strip de buis. : Mrgreen:

Wanneer distilez herinner me de geur van alcohol wordt gevoeld door de hele wijk als je in de stad ....

Anders voorkomen dat je direct drinken van uw dranken aan de uitgang van de stilstaande ... Een goede alcohol dient enkele jaren Voorwaar drinkbaar is. Tenzij je wilt je buik een kick esters en andere onzin verbranden.

SixK
0 x
Boblamouche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/09/08, 11:29
Plaats: Ardeche




par Boblamouche » 25/01/09, 17:45

chatelot16 schreef:koper is geen goed materiaal voor een kleine kolom te goede warmtegeleider

het doel van de gepakte kolom is te laten het geluk waterdamp condenseert en neer, zonder ooit ateindre de top naar beneden de colone is heter dan de bovenste

kolommen een chemie te destilleren zijn glas, en zelfs een dubbele wand verbetert de thermische isolatie

niet de moeite waard tijd te verspillen is om een ​​kleine koperen zuil ineficace maken: zo tevreden zijn met een directe verbinding met de minuut odds om spoel

koperen beetje een goed materiaal voor een zeer grote kolom

het huis van de kolom zijn gemaakt met TL-buizen (neon) gesneden en gewassen om het AC fluorescentiepoeder buis gemaakt van glas vrij te verwijderen: Ik maak de verbinding met het einde van de siliconen slang

voor garnering op de binnenkant van de kolom is de chip inworp roestvrij staal om de pannen schoon


Oké, ik zie! maar de TL-buis ... niet gemakkelijk te hanteren en te dragen! ... wat dacht u van een aluminium buis koelt door een opgerolde PVC-buis spiraal rond? Ik zou onder meer in dat heeft het koelsysteem van mijn koeler!
PVC hij zou de hitte te houden ??
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten