Hoe maak je een nog te maken? Plannen en advies

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
max216
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/06/08, 19:16

slt




par max216 » 03/06/08, 10:58

Ik zal een gat in het deksel van mijn snelkookpan en ik zal de thermometer hier plaatsen omdat ik in mijn eerste ervaring die ik had de thermometer op koper te zetten, maar de destillatie temperatuur niet hoger zijn dan 60 ° C, dus ik zie de ca de volgende keer. Door nadelen bent u goed op dat een te snelle condensatie niet het destillaat bederven?
merci
max
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 03/06/08, 14:05

Hallo,
Uit mijn ervaring, wat maakt dat het destillaat van goede kwaliteit is of niet, het is ook de snelheid van de gassen, als we als een gek verwarmen, veroorzaakt de alcoholdamp er waterdruppels mee en de "titer" van de distilleerderij neemt af.

Distilleren zonder kolom is echt "DIY".
Beeld

Hier kunnen we de positie van de thermometer zien, omdat dit het mogelijk maakt om de distillatie te "regelen". (het is het temperatuurverschil dat het mogelijk maakt om de bestanddelen van de "must" te scheiden)

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Baldagadou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/07/08, 10:54




par Baldagadou » 21/07/08, 11:01

Hallo wereld

Ik heb aandachtig te lezen van de berichten en niemand praat over de druk ... of zo ik gezapt te lezen kort

Ik heb elk element, een snelkookpan maakt een serpentine koperen huis dat gezegd hoe de stoom te sluiten échapement de pan koperen buis (een slang ze zou doen ??)?

Is er explosiegevaar omdat mijn collega die helpen om de buis vertelde me dat ik blaas mijn pouver : Cry: Ik wil weten of het gevaar echt is of alor wordt dit alleen maar om me te ontmoedigen?

Dank u voor uw aandacht :D
0 x
Ik vraag om te leren;)
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 21/07/08, 23:11

De dange is meer dan reëel en kon ca. ontmoedigen
:|
0 x
Baldagadou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/07/08, 10:54




par Baldagadou » 22/07/08, 09:16

Maar ik weet niet goed begrepen, want hoe dan ook u soft draagt ​​ongeveer 80 ° C plotseling het water niet verdampt meer aan deze temperatuur laag vuur wordt gebracht ...

de druk die wordt gecreëerd in het interieur is zo laag dat er stoom ontsnapt Desuite door de klep van het fornuis en vervolgens de spoel te condenseren ...

door het invullen van meer las ik me een stuk fruit kan de klomp bereiken en hun advies is om een ​​achtergrond dat is logisch niet invullen, maar dat een stuk fruit gaan in het ventiel dat het faudrai bedragen en naar mijn mening het is te groot om make-up van de stoom.

in mijn mening dit gevaar is belangrijker bij het maken van essentiële olie, want er verdampt moet water ...

Wat is uw mening ?? :|
0 x
Ik vraag om te leren;)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 08/08/08, 10:43

Hallo,
sorry voor de late antwoord,
In feite is de destillatie veroorzaakt nog wat water, zelfs minder dan 100 ° (dat is een dampdruk van de vraag), wordt alleen een veelvoud daarvan kan benaderen het proces te herhalen zuivere alcohol (en in dit geval, alle systhème strak, moeilijk te ammateur)

Voor etherische oliën is het de waterdamp die ze "mechanisch" meesleurt in de kolom, waardoor het mogelijk wordt ze te scheiden van de planten.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/08/08, 13:14

een beetje zoals de waterdamp van een pantone-bubbler die mechanisch de "essentiële" koolwaterstofoliën meevoert ;-)
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 08/08/08, 13:26

Hallo,
Juist voor de zwaardere fracties : Mrgreen:

(Wat betreft een "pantone" -distilleerder! : Mrgreen: )

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 13/08/08, 16:27

Ik heb een vraag, hoe vinden we de geur en smaak van fruit in de distilat?

Want hier zijn we praten over alcohol, maar geen stoffen die de smaak te bieden.


In principe wil ik iets goed om boir en niet die van de Boliviaanse alcohol 96 ° : Cheesy:

Als iemand kan mij uitleggen
0 x
Baldagadou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/07/08, 10:54




par Baldagadou » 19/08/08, 16:00

welkom

Excuseer terug bij het onderwerp nu tijd voor het water dat ik mezelf getwijfeld een collega had me om water te horen, en de gesloten systeem dat ik denk dat het niet moeilijk om te doen.

Omdat ik denk dat zelfs de nog steeds strak mogelijk kunnen exploderen (tenzij je nimporte wat er is gebeurd en verstoppen de stoom)

eigenlijk mijn spoel is verbonden met de klep van het fornuis een soort slang waar ik de ring aan elk einde plaatst (de koperlassen aluminium is dat het moeilijk lijkt gerealiseerd)

ik plotseling SPOEL een risico op te blazen mijn hoofd als er geen gat is aangesloten.

Om uw vraag van alcohol heeft 96 ° u moet nemen uw wort heeft 78 ° C laag vuur de eerste druppel moet je ze gooien en je zorg ervoor dat uw temperatuur te houden uw alcohol niveau dalen meer dan destillatie tijd voordat het beëindigen van uw distillatie verwijdert u ook de laatste druppels. voor mijn part als uw ° alcohol is hoog als dit is dat u uw fruit maceratie met gisten moet stimuleren :P

anders wat je enkele voorbeelden voor apple alcohol u appelsap dat uw ° alcohol zal dalen en geeft de smaak (althans dat is wat ik nu zal doen, is dit de juiste oplossing toe te voegen te maken? )

tot binnenkort
0 x
Ik vraag om te leren;)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten