Hoe maak je een nog te maken? Plannen en advies

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/06/07, 15:26

kanosensei schreef:Ik vroeg me af wat.

Hoe kunnen we doen om de temperatuur lorqu'on gekookt in de snelkookpan te meten?

Want als we willen de methanol te verwijderen, aanpassen aan ° 65
Hoe weet ik dat is te weten hoe 65 ° en voorbij de barrière van 78 ° ethanol.

Zou u een oplossing of iets? Omdat het vereist dat het fornuis is gesloten, of hoe je een thermometer in te voeren in het?

dank u


We hebben op dit moment niet vragen metafysische vragen methanol / ethanol.
De leiding is verbonden met het fornuis bij het vuur hieronder gestart.
Voor nu, niemand overleden : Mrgreen:
Bovendien, hoewel een akkoord over de giftigheid van methanol, ik zou de laatste in aanmerking komen door het feit dat sommige consumenten alcoholen bevatten een aanzienlijk deel (40% van de alcohol in de brandewijn is methanol, bijvoorbeeld) .
Bovendien, dit soort distillatie is om essentiële oliën en bloemen water die zelden interfereert te maken.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
kanosensei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/07, 12:59




par kanosensei » 21/06/07, 16:01

Ik bedoelde de distillatie van alcohol voor het drinken.
Inderdaad, ik geoogst kersen I gefermenteerd en wil een kers brandy te maken.

Zoals voor methanol, lees ik dat het was genoeg om de thermometer uit de stoomleiding te zetten en meet de temperatuur van stoom.
es dat een goede informatie?

of, indien niet, zei ik tegen mezelf dat het noodzakelijk was om de eerste cl (die waarschijnlijk methanol als het is het product met een kookpunt lager) te gooien.

Wat denk jij?

merci
0 x
Een tof +
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/03/07, 21:39




par Een tof + » 30/09/07, 10:50

Hallo,
moeten we de thermometer plaatsen in de kokende vloeistof, zoals de damp heter dan de kokende vloeistof kan zijn.
Normaal gesproken bij atmosferische druk, als uw mengsel methanol bevat, moet het koken alvorens ethanol kookpunt 78 ° C. Bijvoorbeeld 70 °. In 80 100 kan ° ° men zeggen dat je vooral ethanol stillsuits.
Voila, ik hoop dat ik heb geholpen.
0 x
kanosensei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/07, 12:59




par kanosensei » 30/09/07, 20:39

Dank u adviseren!

Ik krijg tot Allerheiligen, dus ik laat het je weten!
0 x
kanosensei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/06/07, 12:59




par kanosensei » 09/11/07, 20:29

dus ik gedestilleerd, slaagde ik. Het heeft de geur van alcohol, het heeft de smaak.
Ik heb geprobeerd om de temperatuur op 78 ° houden van die van ethanol.

Maar qquchose stoort me. Wat ik krijg is niet duidelijk. Het is bewolkt en witachtig.
Het heeft de smaak van fruit, maar een zeer sterke geur en een zeer vreemde kleur ...

Hoe het probleem op te lossen? Laat staan? Filter?
Dit kan komen in kunststof leidingsystemen u? Toch is er eten, ik gebruikte het omdat ik al doen met bier.


Dank u voor uw antwoorden.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/11/07, 11:09

kanosensei hello en felicitaties voor wat je hebt weten te doen,

want het zal u vertellen om deze ervaring met ontwerp, recept te delen, gebruiken?

Ik deed dat doen fermenteren, maar de ketel werd alles toch mengen, nu zou ik liever het zelf doen later ... +

ja, het is nodig om het begin en het einde van de productie (kop en staart) te verwijderen en verschillende kleine tanks te vullen "van de sterkste tot de zwakste". er zijn alcoholmeters om de graad te meten, 20 € denk ik ...

zo ja voor de thermometer in de évacuatiuon dampen moet worden geplaatst! Meem als er een klein verschil, dit is een typisch en dat is wat telt.
je werkt met een gasbrander eigenlijk?

voor het mengen van je probeert om gewoon te laten staan, decanteren moet de rest doen!

Ik weet dat we niet te T ° C voor kwaliteit moet gaan, en het veranderen van graden heel langzaam, zelfde ...

Heb je ooit in water gekookt om alles te "spoelen"?

in feite, het is goed, dat u?

goed geluk,
ah het is jammer dat we niet kunnen proeven op internet! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/07, 15:41

Ik ben student in de chemie en ja de thermometer dient Men moet weten dat methanol een hoge toxiciteit


Arretez om domheid zeggen met methanol: het afgescheiden zeer slecht destillatie methanol en ethanol: goede gisting dient die van ethanol: als er methanol in het ding heeft gedistilleerd this is shit en we moeten de alcohol burn maken

op dezelfde manier als met de alcohol watermengsel alcohol komt niet uit pure jusquà ateindre de 100 ° C van kokend water: ca lot vermengd maar ie hoog percentage alcohol in de vroege en hoge aandeel van water aan het einde

voor de scheiding methanol ethanol is nog erger, omdat de kokende temperaturen zijn vergelijkbaar: als het product bevatte 10% methanol zou tien distilation opeenvolgende vereisen voordat toernooi om te slagen om iets drinkbaar te maken

er zijn veel meer volatiel product stapel zoals methanol coming out in het begin van de distilation weg te gooien (of om de alcohol te branden te houden), dat is de reden waarom we voorzichtig anders moeten kook het zou komen goede alcohol met wat we gooien

alles wat kan de distilation goed gooien maken het begin is iets lager methanol tarief van iets dat ook iets heeft: passeren tarief 0.4 0.2% a%

er is geen noodzaak 36 meetinstrument: alles wat de geur we voelen dat wat er uit in het begin niet goed heeft: hoe beter je het gevoel dat druipt, maar het is een klap niet het werk afmaken in alle veiligheid
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/11/07, 10:10

dank u voor opheldering 8)
0 x
max216
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/06/08, 19:16

bonjour tout le monde




par max216 » 03/06/08, 09:43

Ik kwam een ​​beetje na het gevecht, maar ik heb een kleine vraag dat één van je kunt beantwoorden.
Hier zou ik graag willen weten wat de lengte van koper is om op te zetten om het koelmiddel te bereiken, omdat ik 2 m en een lichte plastic connector in contact met de lucht heb.
Ik vraag dit omdat de kwaliteit van het destillaat is afhankelijk van de condensatie vittesse.
Een ander ding, toen ik besefte dat mijn ervaring koelwater was niet warm of op zijn minst légrement top. Zou TCE van het feit dat het water dat ik stuurde een grote stroom TROS? (Ik overgeheveld rivier! 15 met een slang, maar er was een Robine ik fermpé een half)
en tenslotte het destillaat was niet warm. Daarom komt het? mijn kachel niet voldoende warmte, hij was niet warm genoeg om tijdens de realisatie van de exp, mijn koper is te kort, het water koelvloeistof te koud is (rivierwater 10 ° C)

merci,
Ik hoop dat je hebt begrepen
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 03/06/08, 10:43

Hallo,
Ah! destillatie, oude herinneringen ...

Dat uw distillaat koud is, toont aan dat uw systeem goed presteert, in feite is uw koudwateropname groter dan "gewoon nodig", het is beter dan het tegenovergestelde.

In het ideale geval voor een goede scheiding bij de destillatie, is om een ​​Collone (vigreu) boven de ketel, en de ideale positie van de thermometer, het is gewoon om het gas afvoer naar de condensor.

@ + Hic! : Mrgreen:
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten