Het vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par GuyGadebois » 19/11/19, 19:11

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:
Janic schreef:Altijd dingen vereenvoudigen volgens je bijnaam.

Zelfs dat viel je niet op. "Als het eenvoudig was" betekent niet dat het eenvoudig is, maar eerder het tegenovergestelde. Als het eenvoudig was, zou het bekend zijn.


Uh, ja, ik wilde niet verhogen... maar hey, laten we op de bodem blijven.

Het is daar de bodem: in de details worden ze met elkaar verbonden.
En als we lezen wat we lezen, hebben we het recht om te denken wat we van de zemelen vinden! : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par GuyGadebois » 19/11/19, 19:25

Janic schreef:ik voegde toe SIC omdat deze bewering omnivoor te zijn door een meerderheid van de bevolking wordt gepraktiseerd.

Uh nee, ik was het die "sic" toevoegde... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 19/11/19, 20:33

Uh nee, ik was het die "sic" toevoegde...
toegekend! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par GuyGadebois » 19/11/19, 20:56

Janic schreef:
Uh nee, ik was het die "sic" toevoegde...
toegekend! :D

Maar nee, je bent niet mentaal in de war, maar nee...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 20/11/19, 08:57

Maar nee, je bent niet mentaal in de war, maar nee...
Alleen dwazen hebben nooit ongelijk! En als MIJ ben ik geen imbeciel, MIJ, ik heb het af en toe fout en tenminste, MIJ, ik herken het; in tegenstelling tot sommigen die hun toevlucht zoeken in hun geruststellende overtuigingen en weigeren de zaken tot op de bodem uit te zoeken om zichzelf niet in twijfel te trekken. Jammer dat je weet hoe het moet voor de BIO, mening die ik overigens met je deel als waar tegenstanders zich op bepaalde punten bij kunnen aansluiten. Zoals wat, dan is uw zaak niet helemaal hopeloos. :D : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 20/11/19, 10:28

http://www.tribunal-animal.com/consciences/passees/krishnamurti-jiddu/
wil onder meer een ethisch advies en dat zal eclectron bevallen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par izentrop » 23/11/19, 09:16

Franse consumenten zijn gevoeliger geworden voor dierenwelzijn en milieukwesties en verminderen hun vleesconsumptie en sommigen van hen lijken aandacht te besteden aan het discours van veganistische bewegingen. Indien laatstgenoemden alle vormen van "uitbuiting van dieren" willen afschaffen,
is duurzame landbouw zonder veeteelt mogelijk?

de impact van een 100% veganistisch voedingspatroon op het gebruik van landbouwgrond werd gekwantificeerd door een studie uitgevoerd door onderzoekers in Nederland en overgenomen door INRA. Daaruit blijkt dat de voeding die de minste landbouwgrond verbruikt 20 tot 25% dierlijk eiwit bevat, ofwel tussen de 9 en 20 gram per dag. Boven deze drempel concurreren de gebieden die nodig zijn voor de fokkerij met menselijke voeding. Beneden is er een verlies aan landbouwareaal door het niet exploiteren van onbebouwbare maar weiland. Bovendien bieden bepaalde culturen gelijktijdige oogsten voor menselijk en dierlijk voedsel, zoals zonnebloem waaruit de olie en cake worden gewonnen, die alleen kunnen worden gewaardeerd door te fokken (of als brandstof te verbranden).
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 23/11/19, 09:37

nog een van die artikelen die waar en onwaar combineren. Het is zeker niet slecht gedaan, maar volkomen onrealistisch want zelfs door het aandeel gekweekt vlees te verminderen, ook gezien de groeiende vraag van een groeiende wereldbevolking (theoretisch behalve gezondheidsramp) heet het een stap terug om beter te springen (booommm !)
deze kwestie van de onderdrukking van de veehouderij wordt bovendien verkeerd begrepen simpelweg omdat het niet gaat om de onderdrukking van alle vormen van dierlijk leven op de zogenaamde onbenutte hellingen (hoewel de wijnbouwers hun producten op hellingen verbouwen of dat in het oosten deze hellingen worden gebruikt in bakken) maar goed fokken voor voedseldoeleinden of liever voor handelsdoeleinden, om geld te verdienen op de rug (ah, ah, ah) van dit vee. De rest is slechts een voorwendsel om het bestaande systeem in stand te houden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Ahmed » 23/11/19, 10:32

Hieronder is er een verlies aan landbouwareaal als gevolg van het niet exploiteren van landbouwgrond maar grazbaar land.

Dat wil zeggen dat niet voor niets de mogelijkheid wordt genomen dat andere dieren dan die die daar voor de fokkerij zijn geïnstalleerd, in vrede kunnen grazen. Er is echter inderdaad een competitie tussen de ruimtes gemonopoliseerd door de fokkerij en de wilde fauna die wordt verbannen waar het zich niet teveel bemoeit of zelfs volledig wordt geëlimineerd als deze plaatsen niet bestaan.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 23/11/19, 10:58

Dat wil zeggen dat niet voor niets de mogelijkheid wordt genomen dat andere dieren dan die die daar voor de fokkerij zijn geïnstalleerd, in vrede kunnen grazen. Er is echter inderdaad een competitie tussen de ruimtes gemonopoliseerd door de fokkerij en de wilde fauna die wordt verbannen waar het zich niet teveel bemoeit of zelfs volledig wordt geëlimineerd als deze plaatsen niet bestaan.
helemaal! Het is de menselijke mentaliteit om te nemen ALLES, manier veroveringen van gebieden die toebehoren aan de vijand (degene die niet geplunderd wil worden) en om zijn goed te doen exclusief. De nare wolven, vossen, katten en andere roofdieren van hun schapen, kippen, de nare insecten die daarnaast hun ggo-gewassen opeten, de smerige schimmel die hun wijnstokken bederft, het smerige onkruid dat hun water en hun kunstmest opeet en de nare microben die hun kuddes en zichzelf verwoesten die ze ook moeten doden, ontdoen van hen zoals zoveel vijanden. En nu zien we de dramatische gevolgen: zieke bodems, zieke planten, zieke dieren, zieke mensen. Gefeliciteerd, we hebben ons werk goed gedaan! :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten