Verbeter uw dieet vanaf 0 of bijna

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/05/15, 19:15

De constante in ieders opmerkingen is dat eten een levensstijlkeuze is.

Ik ben geen uitzondering, en om professionele en sociale redenen ben ik in eetgewoonten terechtgekomen die ik betreur.
We hebben het hier over niets meer en niets minder dan een gezonde levensstijl en voeding is daar onderdeel van, zoals slaap, werk, sociaal leven en fysieke en intellectuele of ‘filosofische’ activiteiten...

Naarmate de jaren verstrijken, na de veertig, moeten we een echte strijd voeren om de effecten van het bestaan ​​op ons lichaam te vertragen.

Het is niet eenvoudig om je leven te organiseren en tegelijkertijd de nodige ruimte over te laten voor al deze essentiële dingen om het morele evenwicht en de afnemende gezondheid te behouden.

De mooie dagen die terugkomen zijn een goede gelegenheid om weer aan de slag te gaan met al de kleurrijke groenten en fruit die zonneschijn op ons hoofd en onze maag zullen brengen.

Maak van de gelegenheid gebruik om dit te delen in de vorm van buitenmaaltijden, picknicks, wandelingen...

Ik stond al te watertanden bij het lezen van de culinaire voorstellen van iedereen... En aarzel niet om de originaliteitskaart te spelen.

Gisteren kwam ik langs een bloeiende acaciaboom, ik had geen tijd om beignets te bereiden, maar dat weerhield me er niet van om meteen in de heerlijke zoete bloemen te bijten...


: Idee: : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 04/05/15, 19:49

Nu moet je kijken welke mogelijkheden je hebt.
Dit gaat van uw middelen, tot de tijd die u kunt besteden aan uw dieet in brede zin en de oppervlakte die u ter beschikking heeft.

Ik ga je laten zien hoe ik dit stroomprobleem heb opgelost.
Om te beginnen zijn mijn middelen beperkt. Ik heb vier gezinsleden en helaas ben ik mijn baan kwijtgeraakt. Ik ga dus van interim naar interim met de geneugten en salarissen die daarbij horen.

Maar ik heb nog steeds geluk, ik heb bouwland en een paar gebouwen.
Het eerste wat ik deed was een kippenhok in de schuur plaatsen en later een kleine varkensstal.
Dat is voor eiwitten.
Wat groenten betreft, niets bijzonders. een tweedehands kas en een moestuin voorzien ons van tomaten, pompoenen, komkommers, salades, rapen, aardappelen, enz.
Maar er zijn nog steeds enkele kleine details die een beetje afwijken van de norm.
Sterker nog, ik produceer natto aan het begin van de zomer. Ik droog het en meng het met het graan van de varkens en kippen.
Natto is een buitengewoon voedingsmiddel waarvan de geur en smaak een infectie zijn. Dat verklaart waarom ik het aan kippen en varkens geef om van de voordelen ervan te profiteren zonder de nadelen te ondervinden. Wetende dat kippen eieren leggen via hun snavels (expressie), bevatten hun eieren wat ze hebben gegeten.
In hun graan voeg ik ook vlasmeel, luzerne en kalksteen toe.
De varkens krijgen hetzelfde dieet als de kippen (dezelfde mengeling) behalve het afmesten, de laatste maand worden ze in water en gerst + natto gezet. en de laatste week voeg ik kruiden toe om het vlees op smaak te brengen. Deze afwerking heeft tot doel het vet te verminderen en steviger te maken voor vleeswaren.
Dit jaar is het de bedoeling dat de varkens buiten kunnen rondlopen. Het zal zeker de vitamine D in hun vet verhogen. Dat is geen slechte zaak in mijn zonloze hoekje.
Omdat ik de middelen niet heb, is mijn inbreng niet organisch. Aan verlangen geen gebrek. Maar goed, het is niet zo erg als wat je in de stad eet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 05/05/15, 08:30

Gras = 100% Omega3 biologisch voedsel
Als kers op de taart kan de stad uw grazers huren (Salers, minikoe en konijn)

En ja! konijn!
0 x
arnangu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/07/15, 22:26




par arnangu » 24/07/15, 22:36

Bonsoir,
Zonder puur vegetariër te willen worden, zijn er plantaardige eiwitten die in veel peulvruchten voorkomen, tofu, een magisch ingrediënt voor het maken van een hele reeks originele recepten, seitan, het tarwe-eiwit dat rijk is.

En als er één voedingsmiddel is dat uit onze gerechten geweerd zou moeten worden, dan zijn het wel alle producten gemaakt van koemelk... Zelfs mijn gastro is het met mij eens, we stoppen met koemelk en geitenmelk, bekend om de schadelijke effecten op de gezondheid.

Kijk maar eens naar het aantal zwaarlijvige en ongezonde Amerikanen die hun liter melk per dag drinken. Niet alleen hamburgers zijn schadelijk, maar het taboe op de voedselindustrie moet worden opgeheven. En dat is een opgave op het moment dat alle boeren demonstreren!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 24/07/15, 23:30

Zie ook:
http://www.2012un-nouveau-paradigme.com ... t-lie.html
Tandpijn is voor mij verminderd omdat ik minder zuivelproducten consumeer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/07/15, 23:48

Ik ben een vrij grote consument van zuivelproducten.
Het is cultureel verankerd in mijn eetgewoonten en ik zou er veel last van hebben als ik het zonder zou moeten doen...

De spijsverteringsongemakken waar ik soms last van heb, treden niet op na mijn melkmaaltijden maar na de andere maaltijden van de dag.

Ik ben ook van mening dat er melk en melk is en ook al zegt mijn vrouw dat melk haar veel winderigheid bezorgt, klaag ik daar niet over.
Ik geniet regelmatig van ‘orgieën’ van rauwe volle melk die ik op de ouderwetse manier kook met een ‘anti-melkrijs’.
Dit was de traditionele manier om melk op te slaan vóór het wijdverbreide gebruik van koelkasten. De gekookte melk is 2 tot 3 dagen houdbaar in de kookpan afgesloten met een deksel...
Dag na dag komt de room naar de oppervlakte en tussen melk en room is het moeilijk te zeggen welke lekkerder is...
Ook kan ik ruiken wanneer de koeien weidegras of oliekoek en ander kuilvoer krijgen waardoor de melk een onaangename geur en smaak krijgt...

Lentemelk als de koeien terugkeren naar de weiden en het gras weelderig is, is, vanuit mijn oogpunt, een gastronomisch wonder.
0 x
Hubert_CNIEL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/07/15, 14:49




par Hubert_CNIEL » 29/07/15, 14:57

Hallo. Er zijn regelmatig negatieve berichten rond melk en zuivelproducten over bepaalde pathologieën, zoals allergieën, intoleranties, spijsverteringsproblemen of zelfs kanker.

De rol van melk en zuivelproducten op de gezondheid (bot-, mond- en tandheelkunde, het spijsverteringsstelsel, diabetes, hart- en vaatziekten of bepaalde vormen van kanker, enz.) is het onderwerp van talrijke onderzoeken. Nieuwe wetenschappelijke gegevens vergroten voortdurend onze kennis en maken het mogelijk om de rol van zuivelproducten bij deze pathologieën te verduidelijken.

Ik nodig u uit om zelf de gezondheidsvoordelen van melk te onderzoeken. Er zijn op internet verschillende onderzoeken over dit onderwerp beschikbaar, maar ik weet niet of ik een link kan geven :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/07/15, 16:21

Ik heb niets tegen het uiten van tegenstrijdige ideeën, de debatten. Zolang we elkaar maar niet beledigen.

Zodat iedereen het duidelijk begrijpt: CNIEL = Nationaal Interprofessioneel Centrum voor de Zuiveleconomie [http://www.maison-du-lait.com/fr/les-organizations/cniel]
0 x
Hubert_CNIEL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/07/15, 14:49




par Hubert_CNIEL » 29/07/15, 16:51

Did67 schreef:Ik heb niets tegen het uiten van tegenstrijdige ideeën, de debatten. Zolang we elkaar maar niet beledigen.

Zodat iedereen het duidelijk begrijpt: CNIEL = Nationaal Interprofessioneel Centrum voor de Zuiveleconomie [http://www.maison-du-lait.com/fr/les-organizations/cniel]


Bedankt voor uw welkom. Dat is het inderdaad precies. We hechten veel belang aan de verschillende meningen die op internet worden gepubliceerd en aarzelen niet om deel te nemen aan gesprekken om aanvullende informatie te verstrekken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/07/15, 17:12

Ik hoop dat onze webmaster het niet erg vindt dat u uw onderzoeken en argumenten publiceert.

Ik zou benieuwd zijn of de critici van zuivelproducten zich niet voor andere belangen inzetten en vermomd oprukken.

Een goed rantsoen rauwe melk van koeien die in groene weilanden hebben gegraasd, is voor mij een onuitsprekelijk smaakplezier.

Zo'n plezier moet mij meer goed doen voor mijn lichaam en mijn moreel dan veel smakeloze tofu's die van de andere kant van de wereld komen en hierheen zijn gegroeid en gereisd met veel inputs en aardolieproducten...

In deze periode van demonstraties door Franse fokkers kan ik alleen maar denken dat zij de distributie en verwerking van hun producten in handen moeten nemen.
Ik ga naar de markt of naar de producent om kwaliteitsproducten te kopen waarvan ik de herkomst ken, dit alles is in beslag genomen door grote retailers met gezondheidsschandalen uit het verleden (gekkekoeienziekte, gesmokkelde paarden, kalveren met hormonen, besmette melk, ...) en de toekomst heeft zeker meer voor ons in petto.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten