Dieren in de muren, alternatieven voor vergif?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Dieren in de muren, alternatieven voor vergif?




par Pierre-Yves » 24/06/12, 12:18

Oude huizen hebben hun charme ... maar ook enkele nadelen! Vooral onze muren zijn bezaaid met verschillende beestjes. Er zouden alleen kleine muizen zijn, het zou nog steeds passeren, maar er zijn ook grote niet-geïdentificeerde exemplaren: ik ontdekte uitwerpselen die meer dan het volume zijn van die van muizen.

Is er naast gif een manier om te zeggen dat ze ergens anders moeten hurken?

Merci !!
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/06/12, 19:00

Voor ratten zijn er vallen die gevangenen nemen.

Appat: Ik heb met succes donkere (Belgische!) Chocolade geprobeerd: mijn veldmuizen waren er dol op.

Omdat de kinderen nooit zouden hebben gesteund dat we deze schattige beestjes zouden doden, hadden we samen met de zoon de elektronische val "Mickey 2000" gemaakt.

recept:

een wijnkist
een vallende deur veroorzaakt door een elektromagneet
een infrarood alarmsysteem detector

wanneer het beest de bodem bereikt, wordt het gedetecteerd, de stroom in de EM wordt onderbroken, de deur valt.

Het is allemaal een sport om het dier in een ad-hockooi te bergen en het vervolgens heel ver te deponeren.

gebruik geen latwerk: een jonge veldmuis passeert gemakkelijk 10 mm mesh.

leg de draden buiten, anders eet ze ze op!

donkere chocolade is blijkbaar giftig: als theobromine gunstig is voor een dier zo groot als een mens, is het duidelijk minder voor een beest van 20 gram.

Maar ..... het kan ons niet schelen : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: beesten in de muren




par Flytox » 24/06/12, 19:23

Pierre-Yves schreef:Oude huizen hebben hun charme ... maar ook enkele nadelen! Vooral onze muren zijn bezaaid met verschillende beestjes. Er zouden alleen kleine muizen zijn, het zou nog steeds passeren, maar er zijn ook grote niet-geïdentificeerde exemplaren: ik ontdekte uitwerpselen die meer dan het volume zijn van die van muizen.

Is er naast gif een manier om te zeggen dat ze ergens anders moeten hurken?

Merci !!


Als het huis een beetje geïsoleerd is, kun je de beestjes storen door de hele dag luide muziek te spelen (transistor). Ze nemen ons 's nachts mee en slapen overdag, dus terwijl we aan het werk zijn, geven we ze een hel! Als ze de behandeling beu zijn, gaan ze ergens anders spelen ... : Mrgreen:

Als Chérie FM niet genoeg is, raad ik een afwisseling van Mireille Mathieu / een toespraak van Sarko aan ..... Radical! Arme beesten, dit is echt mishandeling : Mrgreen: Hier nemen we een groot risico met de SPA.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 24/06/12, 19:42

Ik heb ultrasone zenders op 220v.
Niet erg effectief bij glimlachen.
De kat is het beste wapen.
Behalve dat deze idioot ze terugbrengt naar de hond.
Wie maakt ze af.
"Mein kampf" in een lus draaien zou tot aan de versterker radicaal moeten zijn.
: Mrgreen:
Zelfs bij de buren : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 24/06/12, 21:46

Het is allemaal een sport om het dier in een ad-hockooi te bergen en het vervolgens heel ver te deponeren.


Het achterlaten van dieren wordt bij wet streng gestraft ....... hi, hi, hi
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/06/12, 15:14

dit is het grote probleem van isolatie binnenin: snelwegmuis overal!

en ik zie grote problemen met het inlijsten van hout

het bevestigt mijn voorkeur voor buitenisolatie met goede metselwerkmuren goed gecementeerd binnen
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 25/06/12, 15:28

Ik hoorde van mannen dat ze achter de placo een kleine bak met bloem vermengd met gipspoeder op slot deden.
Zodra het voedsel glimlacht, stolt het bij de eerste druppel dronken en droogt het in de partitie zonder te stinken.

Ik heb ooit een chalet gezien waar de glimlach in de scheidingswanden was gestorven.
Hallo geur.

Ik gebruik graag lijm (rond een cake of een stukje aardappel), het is reukloos en effectiever dan de swatter die weinig werkt bij kleine muisjes.
En zodra de swatter de dode glimlach voelt, werkt het minder goed.
Vooral niet vergiftigen met de hond die lacht voor kauwgom.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 25/06/12, 15:36

Ik werkte in een slachthuis ... Om te voorkomen dat de rat (Noorse rat) binnenkomt waar hij wil binnenkomen, kan ik je garanderen dat het een gigantische strijd is ... Ze komen aan het einde van alles. We moeten alles maken wat nodig is om rattentanden te doorboren, snijden, snijden, breken ... De bron is onuitputtelijk en de kwaliteit is onberispelijk ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 25/06/12, 16:59

chatelot16 schreef:dit is het grote probleem van isolatie binnenin: snelwegmuis overal!

en ik zie grote problemen met het inlijsten van hout

het bevestigt mijn voorkeur voor buitenisolatie met goede metselwerkmuren goed gecementeerd binnen


Ik deel deze mening niet.
Huizen met houten kozijnen (en kleine collectieven) zullen om vele redenen ongetwijfeld de toekomst van de bouw zijn.

Wat muizen betreft, hebben MOB's steeds stijvere kappen en ventilatieopeningen (en dat wordt heel snel de "norm") waardoor het voor de beestjes onmogelijk wordt om erdoor te gaan.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten