Gifts (kerst): ca vervult me! bruikbare en duurzame ideeën?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/12/09, 10:23

Over spar gesproken, heb je de prijzen dit jaar gezien?

Le pt'it van 1.20m voor 30 € !! ??

waar zijn de bomen bij 50Francs?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 09/12/09, 10:32

Geen zorgen : Mrgreen: Ik geef toe dat ik door de winkel ben gegaan zonder iets te kopen (mijn geschenken zijn een paar dagen gemaakt) en ik heb niet gekeken naar de oorsprong van de producten.
Het was mijn eerste bezoek aan Clermont en ik kende deze winkel niet, dus maakte ik de gemiddelde blondine : Mrgreen:

Voor Elephant heb ik mijn barbies altijd in goede staat, die van mijn dochter ook die 20 jaar oud is en we hebben ze net aan het kleine meisje van 3 jaar oud gegeven. Bij mijn ouders zijn er altijd onze 35-jarige Lego-dozen, maar deze dingen zijn ook onuitputtelijk en ze amuseren kinderen zelfs als ze uit aardolie komen.
Onze dozen Monopoly, Cluedo en Scrabble zijn nog steeds intact en worden nog steeds gebruikt.

Nu om terug te keren naar de draad van het onderwerp, geef ik toe dat ik geen andere ideeën heb gevonden sorry Christophe ....... kan een dikke kus in een mooi pakket worden verpakt : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/12/09, 10:34

Aumicron schreef:
Wat vind je van een Kerstmis zonder cadeau?

.


Met ons gaan we daar een beetje naartoe ... In ieder geval een zeer sterke daling, misschien wel iets symbolisch: een boek, een Tillandsia (een "epifytische" plant genaamd "dochter van de lucht"), een legale download van een goede oude Bashung (ter ere van deze Métis opgegroeid in de Elzas die dit jaar stierf).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/12/09, 10:59

lejustemilieu schreef:Hallo,
Op een dag klaagde de zoon van mijn eerste vrouw over zijn gaven die hij niet leuk vond.
(dit verhaal is waar)
Dus nam ik dit kind mee naar een vriend die in een caravan woonde.
De man leefde zonder verwarming, midden in een weiland.
Ter plaatse vonden we een gekookte kippenkop.
De jongen vroeg waar het voor was; antwoordde de oude man, ik zuig aan de nek van deze kip als ik honger heb.
De jongen, genomen in een voorlopig bewustzijn, vroeg me wat er voor deze arme oude man kon worden gedaan.
Ik bood aan om naar de plaatselijke supermarkt te gaan en wat lekker eten te kopen, met wijn, bestek, handdoeken, enz.
Zodra gezegd, zodra gedaan; het kind begreep sommige dingen in het leven.
Het drama :?
De oude man werd door een vriend in elkaar geslagen toen hij de resten van de maaltijd zag, omdat hij geld wilde en geloofde dat de oude man geld had verborgen.
De oude man stierf 10 dagen na zijn pak slaag, alleen in zijn caravan.
Dit verhaal is waar, ik leefde het ... het is gek, het leven ...


De rechtvaardigen ... Je moet je kind zoveel mogelijk schuldig laten voelen ... Zo vertel je hem dat geschenken gevaarlijk zijn en zou voor Kerstmis een sinaasappel en wat chocolaatjes zijn : Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/12/09, 11:27

Ja, macro,
Ik denk dat het probleem niet het kind is, het zijn de commercials en de commerciële technieken waardoor mensen, kinderen geloven dat ze veel gekke geschenken moeten kopen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

geschenken geen geschenken




par tigrou_838 » 09/12/09, 11:49

hallo allemaal

de laatste keer dat ik in Clermont was, deed ik hetzelfde als jij Helene

Ik geef toe dat ik de winkel rondging zonder iets te kopen ......... en ik keek niet naar de bron van de producten



maar aan de andere kant kijk ik nog steeds naar de bron van de producten, bijna allemaal afkomstig van de EST.

dus dit jaar weet ik nog niet wat ik moet doen.

misschien een geweldig boek over ecologisch tuinieren of zoiets in de hoop het na 5 minuten niet op het figuur te krijgen.

tigrou : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/12/09, 12:04

Capt Maloche zei:

Wat betreft geschenken, bug, het is elk jaar een budget, ten slotte spreid ik mijn uitgaven het hele jaar door op basis van de "vondsten" die zijn gedaan op de markten, winkels, winkelcentra


Jean Claude Brialy deed hetzelfde en legde ze in een kast (in cadeauverpakking). Wanneer de dag komt: cata! hij schreef de naam van de ontvanger niet op de pakketten : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/12/09, 12:05

Did67 schreef:Zoek op internet, vaak vind je dezelfde generieke gadgets, niet gelabeld als Natuur en Ontdekking, veel goedkoper. (maar ze hebben een aantal exclusieve, lijkt mij)


Ik bevestig en het is niet nodig om "heel ver" te zoeken: deze USB-zaklamp is verkocht 19.90 € bij N&D ... en 9.90 € bij "ons" (en we hebben niet de koopkracht van N&D).

https://www.econologie.com/shop/lampe-5- ... p-138.html

Onze marge op dit product is "normaal" (dwz niet meer of minder dan op onze andere producten, gemiddeld wat):

Aumicron, voor Kerstmis zonder een geschenk, ik dacht erover na, maar ik durfde het niet voor te stellen uit angst voor een extremist te slagen ... :|

Maloche en sparren, neem geen boom (waardoor je er een moet kopen?), eerlijk gezegd zijn er nogal wat alternatieven: een paar takken, flessen ...!

Je hebt geluk dat je een tuin, plant in een (of meer) in de grond hebt (ingemaakte bomen het werkt niet goed mijn ouders hadden een jaar gekocht en het duurde 2 of 3 jaar denk ik ... .) voor autoproductie / -verbruik ...

Weet je nog?

Beeld

https://www.econologie.com/forums/recyclage- ... t4117.html

LEJUSTE : we zijn allemaal te verwend en bovendien klagen we ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/12/09, 14:04

Goed gedaan voor de kinderen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/12/09, 17:18

Me friend lejuste, ik ben blij een attent geschenk te ontvangen :D

En wat betreft je arme man, door een einde te maken aan zijn dagen, gaf deze schurk hem ook (misschien) een kostbaar geschenk, het andere leven ...

Ik denk dat je ware verhaal het verdient om verteld te worden door een getalenteerde Pierre Bellemare ... met zijn accenten van waarheid en zijn scherts, het zou niet triest zijn!

Uiteraard om u te lezen, kunnen we begrijpen dat het u een ernstige schok heeft gemaakt, maar vertel uzelf dat u een week van geluk hebt aangeboden aan een mens die aan een menselijke warmte ontbrak .... lage hoed voor de les voor het kind!

Herinnert me eraan dat hij gisteravond in de YAB-documentaire sprak over mensen in India (de eerste 'klimatologische' vluchtelingen) die kippenvel kopen voor voedsel :schok: :onheil:



Meowuuuuuuuuuuuuuuu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten