Gifts (kerst): ca vervult me! bruikbare en duurzame ideeën?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 08/12/09, 20:45

...die je dankbaar zal zijn voor de HELE EEUWIGHEID), gaat het tussen 20 jaar en 10 eeuwen mee.

10 eeuwen is niet slecht, maar het is nog steeds bescheiden vergeleken met het idee dat ik had van de eeuwigheid...

Ondanks deze overweging is het een goed idee om een ​​boek aan te bieden, vooral omdat het mogelijk is om het cadeau tot in het oneindige te personaliseren. Zo kun je bijvoorbeeld zoete wraak nemen op een plaag door hem "Memoirs of Edgar Faure"* cadeau te doen...

*Over het algemeen komen autobiografieën heel vaak overeen met dit criterium.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/12/09, 21:04

Laten we niet verwarren:

het gebruik dat van een bijbel op aarde kan worden gemaakt: na 10 eeuwen wordt het boek, als het niet tot stof is vergaan, gedegradeerd, gerestaureerd en tentoongesteld in een museum, wat het gebruik ervan beperkt (altijd dezelfde pagina :onheil: )

et

het voordeel dat kan worden behaald: over het algemeen voegt de eigenaar van het boek zich na 50 tot 100 jaar gebruik bij de maker, maar anderen kunnen er daarna van genieten...

:D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 08/12/09, 21:09

Ik had verkeerd gelezen, bedankt voor deze precisie. :?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 08/12/09, 21:54

Nou dit jaar voor kinderen kocht ik niet nieuw maar gebruikt.

Speelgoedruil, le boncoin.fr, ebay en amazon voor boeken en dvd's.

Kortom, er zijn genoeg goede deals voor bcp bcp goedkoper dan nieuw.

Itunes-kaart tjs voor muziek.

Ik ontdekte dit weekend de Nature et Découvertes-winkel in Clermont Ferrand en eerlijk gezegd is er een schat aan ecologische, nuttige en vriendelijke cadeau-ideeën.
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/12/09, 08:30

Ik heb nog steeds in een hoek van de zolder de doos met kubussen (in beukenhout) uit mijn jeugd (meer dan een halve eeuw geleden), die ik van mijn ouders kreeg. Ik kan je net zo goed vertellen dat wat we nu doen in vergelijking daarmee klein is!

Welnu, wie is er nu verantwoordelijk voor de "démodage"?
(veroudering) Ik heb een paar dagen geleden de centrale eenheid van de computer van mijn zus veranderd: een oude computer van de Europese gemeenschappen, gerecycleerd door Oxfam: hij was simpelweg te klein geworden voor zijn nieuwe toepassingen (video) en nieuwsonderdelen niet gevonden in vergelijking met de nieuwprijs (200 euro). Nieuwe wijn doe je niet in oude zakken...
Daarentegen is het aantal manieren om informatie op te slaan afgenomen (meer cassettes). En ik gebruik altijd een oud Olivetti-toetsenbord uit de PC286-dagen om de nieuwe machines te starten...

einde uitweiding verlaten we het debat.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/12/09, 08:44

Peer Belle Helene schreef:
Ik ontdekte dit weekend de Nature et Découvertes-winkel in Clermont Ferrand en eerlijk gezegd is er een schat aan ecologische, nuttige en vriendelijke cadeau-ideeën.


De mooie Hélène, vind je het niet erg dat ik je een keertje krab???

Nature et Découvertes is voor mij de essentie van uitbuiting, gebaseerd op producten die vaak in China worden gemaakt (maar ach, wat niet?), die tegen zeer hoge prijzen worden doorverkocht, in de "ecologische - esoterische - gadget". Kortom, wat Christophe aan het begin van deze thread probeerde te ontsnappen, lijkt mij???

Zoek op internet, vaak vind je dezelfde generieke gadgets, niet gelabeld als Natuur en Ontdekking, veel goedkoper. (maar ze hebben een aantal exclusieve, lijkt mij)

Nu heb ik er niets op tegen. Ik respecteer degenen die daar een "ding" kopen (inclusief mijn vrouw, die daar mijn "Crocodil Dundee" -hoed kocht). Ik vind alleen dat het niet reageert op Christophe's bestelling...
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 09/12/09, 09:24

+1 met Did67 voor Natuur en Ontdekkingen.

Het lijkt mij dat de basis van de huidige ecologische benadering gedragsverandering is.

Wat vind je van een Kerstmis zonder cadeau?

Ik weet zeker dat de planeet je enorm zou bedanken.
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/12/09, 09:46

Aumicron durfde te schrijven:

Wat dacht je van een kerst zonder cadeau?


YEIIIIIIIIIIIIIIIIII! : Cry: : Cry: : Cry:

Zelfs baby Jezus had het! (laat, maar de bedoeling was er)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/12/09, 10:20

Lekker eten en naar bed! :D

Nee, en dan is er de kerstsfeer, de geur van de kerstboom in huis, de kerstliederen... ja, het gaat verloren

Nu ik erover nadenk, het is een klootzak om een ​​jonge boom te neuken voor 3 weken decoratie...

Wat betreft geschenken, bug, het is elk jaar een budget, ten slotte spreid ik mijn uitgaven het hele jaar door op basis van de "vondsten" die zijn gedaan op de markten, winkels, winkelcentra

We komen vaak samen met het gezin en het is er druk. Dit jaar hebben we voor de kinderen gekozen voor leuke "gadgets" om meteen te gebruiken, waarbij elk gezin verschillende prullaria per kind meebrengt (afgezien van de door het kind gewenste geschenken, en nogmaals , het hangt af van zijn bulletin : Cheesy: ... dat is moeilijk)

maar het is variabel, en eerlijk gezegd voor volwassenen, die over het algemeen niets nodig hebben en het is nogal verbruiksartikelen :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/12/09, 10:22

Hallo,
Op een dag klaagde de zoon van mijn eerste vrouw over zijn gaven die hij niet leuk vond.
(dit verhaal is waar)
Dus nam ik dit kind mee naar een vriend die in een caravan woonde.
De man leefde zonder verwarming, midden in een weiland.
Ter plaatse vonden we een gekookte kippenkop.
De jongen vroeg waar het voor was; antwoordde de oude man, ik zuig aan de nek van deze kip als ik honger heb.
De jongen, genomen in een voorlopig bewustzijn, vroeg me wat er voor deze arme oude man kon worden gedaan.
Ik bood aan om naar de plaatselijke supermarkt te gaan en wat lekker eten te kopen, met wijn, bestek, handdoeken, enz.
Zodra gezegd, zodra gedaan; het kind begreep sommige dingen in het leven.
Het drama :?
De oude man werd door een vriend in elkaar geslagen toen hij de resten van de maaltijd zag, omdat hij geld wilde en geloofde dat de oude man geld had verborgen.
De oude man stierf 10 dagen na zijn pak slaag, alleen in zijn caravan.
Dit verhaal is waar, ik leefde het ... het is gek, het leven ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten