Verdien geld: 1000 € per jaar!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Verdien geld: 1000 € per jaar!




par Christophe » 19/07/07, 11:39

Nee, het is geen oplichterij of piramide-wederverkoopsite maar een zeer serieuze site van het CRIOC (Centrum voor Onderzoek en Informatie van Consumentenorganisaties) http://www.crioc.be/FR/

Deze site geeft enkele tips om "beter" te verbruiken en zo geld te besparen. Op een andere adviessite kun je me ja maar nee vertellen, want hier is een gepersonaliseerde test om je potentiële winst te diagnosticeren.

De test: http://www.gagnez1000euros.be/diagnostic.php
De site: http://www.gagnez1000euros.be

Gevonden op: http://grandeur-nature.skynetblogs.be/p ... 1000-euros

ps: de muziek is leuk maar een beetje zwaar gek van een moment : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 19 / 07 / 07, 12: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 19/07/07, 11:57

Onze resultaten:

1) Het goede:

Gefeliciteerd, u heeft 3551.00 euro bespaard en het is goed voor het milieu.

+ infos (Food) Door uw groenten en fruit in bulk te kopen, bespaart u geld en niet-recyclebare verpakkingen.
+ infos (Food) Door je koelkast en je voedingsaankopen goed te beheren, voorkom je voedselverspilling.
+ infos (Food) Door kraanwater te drinken, bespaar je geld. Kraanwater is zelfs 240 keer goedkoper dan mineraalwater in flessen en 130 keer goedkoper dan bronwater in flessen.
(...)
+ infos (Toerisme) Door in jeugdherbergen te verblijven, profiteert u van een zuinige, schone en vriendelijke infrastructuur.
En savoir plus ...


2) Het ergste:

Let op, andere besparingen
(5454.00 euro) kan, en het is des te beter voor het milieu
+ info (Verwarming) U bespaart al door de temperatuur in uw huis 's nachts of als u weg bent te verlagen. Maar door in beide gevallen onder de 17°C te komen, bespaart u 20% op uw stookkosten.
En savoir plus ...
+ infos (Water) De duur van het douchen is van invloed op het waterverbruik maar ook het debiet heeft een grote invloed. Een klassieke douchekop vervangen door een zuinige bespaart 8 liter water per minuut zonder aan comfort in te boeten.
En savoir plus ...
+ info (Water) Gemiddeld lekt 20% van het water dat een huishouden verbruikt. Een kraan die druppelsgewijs lekt, verliest 4 liter/uur, wat overeenkomt met 35 m3/jaar.
En savoir plus ...
(...)
+ info (Toerisme) Vrijwel alle ziekenfondsen en vakbonden bieden hun leden vakantiefaciliteiten (hotels, clubs) aan tegen zeer aantrekkelijke voorwaarden (van 15 tot 50% korting in vergelijking met een hotelovernachting) .
En savoir plus ...


Maar aangezien in alle tests sommige vragen niet precies passen bij uw voorwaarden, moet u mezelf rechtvaardigen als webmaster voor econologie:

1) nergens stond aangegeven dat we stookten met zonne-energie, dus de verwarmings- en douchepunten zijn een beetje vervormd...
2) waspoeder = zeepnoten
3) mijn gsm dateert uit 2003 en ik ben van plan hem nog een paar jaar te gebruiken

Aan de andere kant is het ding over de verkoop dat als positief wordt beschouwd verdacht... het dwingt nog steeds tot consumptie. Minder saldo = minder verbruik = beperkte milieu-impact.

Desalniettemin is het geweldig met de 5454.00 € bespaard per jaar in 10 jaar zal ik in staat zijn om een ​​mooie... 4x4 te kopen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 19/07/07, 12:04

Christophe schreef:Onze resultaten:

Desalniettemin is het geweldig met de 5454.00 € bespaard per jaar in 10 jaar zal ik in staat zijn om een ​​mooie... 4x4 te kopen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


8) geen commentaar.........
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 19/07/07, 12:13

Maiuh... : Mrgreen: = ironie!!

Desalniettemin moet het bespaarde geld op een of ander moment worden uitgegeven ... dus als het te veel verbruikt en daarom de geleverde inspanningen tenietdoet, waar is dan de uiteindelijke rente? Volgens mij is hier een topic over...
0 x
gazeaugène
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/08/07, 14:29




par gazeaugène » 09/08/07, 16:56

Ja, ik heb er net naar gekeken..... aan de andere kant zijn de illustraties wel leuk
0 x
mmm .... maar is die geur?

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten