Exit consumentisme: tips & tricks printers

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/12/10, 12:45

De printers van 10 jaar geleden waren veel minder beschermd en voor de prijs van een cartridge kon je oneindig veel inkt in flessen van 1 liter stoppen:
concreet geval: de Epson stylus 740 waar ik oneindig veel inkt in kon doen en hem gemakkelijk kon ontstoppen omdat de spuitmondjes niet te fijn zijn en zonder beschermingschip !!!!
(lang te laten weken in water en inktoplosmiddel zoals propylalcohol)
De recente Canon MP610's (vervangen door de MP520's) ondersteunen ook, maar zijn moeilijker te ontstoppen, omdat ze te dun zijn!!

Ik ben het zat en Ik ga de 740 herstarten!!!

De cartridges kunnen niet onder echte druk staan ​​omdat de inkt er constant uit zou komen, en dus er is eerder een circuitsysteem met lage druk en capillariteit dat is ontworpen om te verstoppen zodra buitenlucht daar aankomt om een ​​product binnenin te polymeriseren !!!!
Dan bevindt de cartridge zich in een lage maar voldoende depressie om de uitgang van de inkt te blokkeren, zodra de buitenlucht bij de uitgang arriveert voordat deze wordt opgeladen!!!!
Bijna alle wetten van de natuurkunde zijn bestudeerd om opladingen te blokkeren!!!!!!
Zie de patenten!!
En dus moet je je bezighouden met een zeer, zeer diepgaande wetenschappelijke studie om rond te komen!!!
Fabrikanten veranderen voortdurend van model, waardoor het onmogelijk is om de oude van één tot twee jaar te vinden (bijvoorbeeld de MP610) om sneller te gaan dan de ontwikkeling van manieren om te omzeilen!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe dan ook, er zijn printers die goedkoper zijn dan hun cartridges, terwijl ze over het algemeen het duurst zijn in gebruik met niet-afzonderlijke cartridges die helemaal niets bevatten !!!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/12/10, 12:55

Aangezien de EPSON DX4450 nog steeds wordt verkocht voor € 40, is het een goede gewoonte om dit concreet aan te geven de leverancier(s) van reset cartridges die werken!!

Het is inderdaad een manier om huidige modellen te promoten die eigenlijk omzeild kunnen worden en die werken!!!!
In plaats van elk in onze hoek te doen en te herhalen soms ineffectieve ervaringen!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/12/10, 13:40

Desalniettemin lijken deze praktijken, in hun "beleid", op printercartridges sterk op de methode van geplande veroudering...
https://www.econologie.com/forums/l-obsolesc ... t9854.html
https://www.econologie.com/l-obsolescenc ... -4311.html

Nogmaals: wat doen de consumentenorganisaties?

Ik denk dat het nodig zou zijn, zoals binnenkort het geval zal zijn voor oplaadbare telefoons op usb, een wet of een wereldstandaard die een standaard oplegt voor de cartridges... Of in ieder geval dat dezelfde fabrikant dezelfde cartridge gebruikt voor al zijn modellen! !
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/12/10, 14:13

Ja ! terwijl we toch bezig zijn, zou Europa serieus wetgeving moeten maken over auto-onderdelen met unieke identificatiekenmerken op multiplexbussen. Sommige van deze onderdelen (erg duur, soort centraal beheer van elektrische accessoires) kunnen slechts op één voertuig worden gebruikt. Zelfs de computerreset in het bureau is niet mogelijk. Een echte schande. (als je het niet kunt repareren, bezit je het niet)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/12/10, 14:21

Ze lijken geen fraudebestendige smartcard met unieke identificatie op printercartridges te hebben geplaatst, maar hun prijzen gaan omlaag, het zal niet lang meer duren!!

Het zal nodig zijn om te wachten tot de goedkope kwantumcomputer het omzeilt!!
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 31/12/10, 15:17

Ik, in 2011, maak ik mijn eigen econologische gedrukte schakelingen! Het is mijn goede voornemen.

Persoonlijk heb ik al meer dan 5 jaar niets geprint. Als ik echt moet printen (misschien een keer per jaar), ga ik met mijn usb-stick naar het kopieercentrum. Het heeft me nooit meer gekost dan een cartridge, integendeel (over het algemeen ga ik er maar één keer heen om veel te printen, het is gunstig voor de korting) en ik had zelfs recht op een gratis map! :D

Ik ben van plan mijn printer voor iets anders te gebruiken.
Ik hack alles wat ik heb gezien sinds ik een kind ben en de koorts is nog niet klaar om terug te vallen : Cheesy: , dus ik wilde meteen proberen dit te reproduceren met mijn printer, wat me stoort: https://www.econologie.com/fichiers/partager2/1293799534tP0IJf.pdf
Omdat zilvernitraat een exorbitante prijs heeft, experimenteer ik het liefst met kopersulfaat en ascorbinezuur (ik zal ook oxaalzuur proberen, dat is goedkoper en net zo groen, het zit bijvoorbeeld in zuring).
Het experiment is aan de gang en ik heb enkele ideeën om het proces te verbeteren, inclusief nabewerking van puur koper...
Ik zal meer details geven over het protocol, het materiaal en de resultaten als je wilt.
In theorie is de prijs van een eenvoudige printer (>600 dpi en bij voorkeur piëzo), kopersulfaat, ascorbinezuur, glasvezel en epoxyhars in vergelijking met een graveermachine, een insolator, de koperplaten en de benodigde producten niet te meten, zeker als de rekening wordt gehouden met ecologische kosten. Als je bovendien een printer van OCCAZ of blackjack kunt herstellen, wordt het echt heel interessant.

Ecologisch, ascorbinezuur gehydrateerd (C6H8O6) of niet (C6H6O6) is volledig onschadelijk en biologisch afbreekbaar. Kopersulfaat is onschadelijk als het in kleine doses wordt verdund, maar tijdens de reactie is het residu zeer verdund zwavelzuur. Niets verplicht om het weg te gooien, want het staat in de riolering!
Kook (>100°C maar < 300°C omdat H2SO4 verdampt tot SO3 van 340°C!) om het overtollige water te verdampen in een niet-metalen bak en je hebt genoeg om het elektrolyt van je auto-accu te vervangen (2% H4SO30) .
Anders levert het neutraliseren van het zuur met gebluste kalk (CaOH) water en gips (gips: CaSO4) op. Deze oplossing kan zelfs worden gebruikt als aanvulling op kalksteen in uw moestuin als de grond iets te zuur is. Niet mooi...
Probeer dit daarentegen niet met het gebruikte elektrolyt van je accu's want daar zit loodsulfaat in en dat is niet goed voor jou of voor je planten.
Het enige dat overblijft is de glasvezel en vooral de epoxyhars. Ik zal later alternatieven overwegen als de ervaring overtuigend blijkt.
Anders is er ook een beproefde manier om de koperen platen met toner te maskeren, maar je hebt een printer nodig die dikke en stijve steunen accepteert, om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet veel verandert aan het dure en vervuilende basisproces.
Bovendien heb ik het altijd stom gevonden om 40 tot 60% van het koper op te offeren in plaats van zoveel toe te voegen zonder verlies op de drager. :schok:
Ik las ook ergens (op ekopedia denk ik) dat een academicus fotovoltaïsche cellen had geprint met een inkjetprinter. Het verschil in kosten moet nog duidelijker zijn... Helaas wordt het recept nog steeds geheim gehouden. Wanneer komt er een technologische wikileaks waar we een beetje lol mee hebben? :P
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/10, 15:34

Dat is een "hoogvliegende" techniek, je moet toegeven, het is briljant! Heb je links naar andere sites? hacken enz.
Wat is nog meer minder "experimenteel" en werkt snel genoeg? Ken je Kipkay?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/10, 16:31

dedeleco schreef:
Obamot schreef:Wanneer van printer veranderen?

Hoe de geadverteerde dekking versus het werkelijke verbruik evalueren?

Welk(e) alternatief(en)? (Econologisch gezien en hoe het te berekenen).

Op elk moment, aangezien de printer een hervulling kost (40€)!!
Het hangt allemaal af van wat u print!!
maar het is in ons belang om een ​​liter inkt bij te vullen voor de prijs van een navulling van 10 tot 20 ml!!!
Maar je moet de moeilijkheden kennen bij het overwinnen van beveiligingen en chips, en daarom weten of de resetters in de uitverkoop werken, en goedkope inkten die niet verstoppen, vandaar de andere concrete draad en niet algemeen!!!
Anders ecologisch, door niets af te drukken, behalve iDTGV-tickets, we redden veel bomen op de planeet en we vermijden de verspreiding van schadelijke inkten in het afval!!!

Obamot schreef:Dus het idee van een "beslissingsondersteunende" spreadsheet is logisch! Aangezien het een typisch geval is dat moeilijk te "ontdekken" is.

laat mij zeer perplex over wat definieerbaar moet worden in het "nauwelijks" "vindbaar" op het werkblad, in het bijzonder inkt, oplosmiddelen en vuile vingers om te ontstoppen cartridges en printkoppen ontworpen om binnen een paar dagen te verstoppen, zodra de inkt niet van de fabrikant is, evenals de mogelijkheid om uit deze valkuilen te komen, zoals de stroom van inkt in een cartridge gesleuteld!!!


Voor de berekening met betrekking tot inkjetprinters is het inderdaad moeilijk om te berekenen, aangezien de fabrikanten de manieren van hacken hebben verrot. Ik had gekozen voor het Inktank-systeem, maar moest het opgeven vanwege het uitdrogen van de piëzo-printkop met => Epson Stylus Photo EX (met PostScript-kit) en Epson Stylus Photo 1200 A3.

Bovendien nemen de geleiderollen voor fotopapier inkt op en maken ze vlekken op de vellen, dus besloot ik een deel van de geleiderollen te verwijderen. En... het werd willekeurig knutselen. Dus viel ik terug op Laser, waarmee de schattingen meetbaarder zijn...

Maar ik zal proberen hoofden te redden met isopropylalcohol. Hoe verdund gebruik je dit?
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 31/12/10, 16:34

Wauw, ja. Ik heb anderen, ik moet knoeien met mijn bladwijzers. Het is net zo'n puinhoop op mijn computer als in mijn kantoor : Cheesy:
Ik spring vooral naar aanleiding van deze thread om dit mooie idee van nuttige hack in rapport te verspreiden (moet toegeven dat dit niet altijd het geval is).
Toegegeven, dit project is experimenteel, maar ontwikkeld en getest door universitaire onderzoekers, niet door een man in zijn garage.
Het geeft eer, ook al heb ik het grootste respect voor garagehackers...
KipKay, ik wist het ook niet (spring in de bladwijzer, bedankt).
Ik moet toegeven dat ik geen voorkeur heb voor een of andere doe-het-zelf-site. Het hangt echt af van het onderwerp. Voor de meesten ontmoet het beste het slechtste.
Maar ik zal op mijn computer zoeken en ik zal een compilatie voor je maken als je wilt.
Een site die ik geweldig vind voor wetenschappelijke informatie (scripties, ...):
http://hal.archives-ouvertes.fr/
In feite is het zeer zeldzaam om alle goede informatie op een enkele bron te vinden, het is heel vaak een puzzel...
Behalve dit project dat ik toevallig vond toen ik op zoek was naar informatie over reprap...
Ik zal de compilatie posten ... volgend jaar. : Mrgreen:
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/12/10, 18:15

Christophe schreef:Wat is het merk van het systeem dat u gebruikt?

De mijne zijn inkjetcartridges, zoals deze:
http://www.bugey-boutique.com/product_i ... 3443a342cd
Let op, ze worden leeg verkocht, zonder inkt. 22 € + verzending
Dernière édition par Cuicui de 01 / 01 / 11, 01: 47, 2 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten