PM230 Econometer: opmerkingen over de werking

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/10/09, 10:24

Citro schreef:Mijn schoonouders wonen naast de Kimo-fabriek... Een geweldig bedrijf dat veel spullen produceert. Ze groeien.
We weigeren niets ... :D


Natuurlijk is het prachtig materiaal :D

Citro schreef:Ik heb een snelle berekening tafel hoek ...
In vergelijking met alles of niets omkeerbare € 250 gekocht door mijn broer Frère 4 jaar geleden (COP2.5), deze versie minder dan € 600 betaalt zichzelf terug in minder dan 2 jaar ...
8)
Nu, wat zou interesseren me zou zijn om uw totale kWh thermische generatie weet meer dan een jaar en uw verbruik kWh elektrische ...
Want je bent niet van plan om een ​​COP van 5 hebben in temperaturen onder het vriespunt ...


Ik zou het ding geld te verdienen in minder dan een jaar, die kostte me ongeveer 900L prijs van olie, heb ik besloten om het te kopen dan om het volle van mijn tank te vullen

Ik meet mijn jaren sinds 2 stookolie consos
Ik zal genade toe te voegen aan PM230 consos van de airconditioning en verwarming modus en vergelijken en controleer de return on investment

Je weet wel, voor negatieve temperaturen, in feite is het een relatief korte tijd per jaar

Ik die komen om te investeren in een gascondensatieketel ... Ik vraag me af of uw keuze is niet goedkoper dan gas ... De kWh gas bedroeg € 7 2008 procent, maar het brandde in 2009 (de prijs van het abonnement verdubbeld :onheil: ).

Ik maakte mijn berekening, op energiekosten is geen concurrency, behalve misschien hout (4fois goedkoper dan stookolie)
Het is ook zonder concurrency op de aankoopprijs
Maar gas is niet al te slecht geplaatste 157 0.0489 € inschrijving en € per kW.h

Met de splitsing omvormer en een gemiddelde COP van 4 zeggen dat de kW.h kostte me 0.10 / 4 0.025 = € / nacht zonder kW.h prijs, ik heb mijn abonnement EDF veranderd.
(Het gas heeft u een abonnement en meer) in wat neerkomt op ongeveer een jaarlijks verbruik van 10 000KW.h om 157 / 10 000 1.57 = percent van € 0.0489 of meer 0.0157 + = 0.0646 € / kW.h die zij moeten de doelmatigheid van de plant

en vergelijkingen ongeveer € 0.08 / kW.h voor olie met een gemiddelde opbrengst

Christophe schreef: Operationele 24h op hoeveel dagen? Toen ontmoette ik 1 staat pm ik een post altijd op het dicht bij de start tijd en datum metingen.

Ik bezweer een maandoverzicht

Ik zie vooral raakte Bouchou messing opgehangen vertrokken!
Dit is een noodgeval? : Mrgreen: : Mrgreen: Ah, tenzij dit is een notenkraker ??? : Mrgreen:

Nee, het is een rustieke trekt stekker gepolijst hout, die inderdaad notenkraker en geplette vingers kan dienen : Cheesy:

Ah ik zag het meer "open" van wat je zei ... de omvormer heeft een "effect" in de keuken bijvoorbeeld en op de 1e verdieping? Nou, je zult me ​​vertellen dat het extra is ... natuurlijk!


Zeg het is centraal gelegen:
1 3 verblijf radiator gebaseerd op
Keuken en toilet (niet afgebeeld) radiator volgens
Kantoor, hal en slaapkamer op de begane grond gesloten radiatoren
1 badkamer radiator volgens de bovenverdieping
3 kamers op de bovenverdieping gesloten radiatoren (thermostaat, ingesteld op 18 ° C in het geval, goede temperatuur voor het slapen)
Appartement DRC gesloten alle radiatoren, onverwarmde garage, onverwarmde veranda.

Daarmee heb ik nog maar 25% van de radiatoren in bedrijf
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/10/09, 12:18

Hervatting van het onderwerp voor de installatie van een omkeerbare airconditioning hier: https://www.econologie.com/forums/post145101.html#145101
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 21/10/09, 13:14

Bedankt Kapitein
0 x
emmman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 21/10/09, 15:04




par emmman » 21/10/09, 15:05

Hallo,

Ik heb mijn PM230 besteld en ontvangen en ik zie dat hij 18,8 W meet op elk stopcontact in mijn appartement, zonder dat er een apparaat op is aangesloten?!?

Is dit normaal?

Daarnaast heb ik hier overal naar gezocht forum en op internet in het algemeen en ik heb de indruk dat niemand eraan heeft gedacht om "leeg" te meten zonder dat er iets is aangesloten, om te zien... Omdat plotseling alle reflecties zoals "mijn pc verbruikt 18 W, zelfs als hij is uitgeschakeld! !! Ik haal de stekker uit het stopcontact, hij is 0W!!!" zou fout zijn..........

Ik vraag me zelfs af of ik niet -18,8 W van elk van mijn metingen moet aftrekken om iets correct te hebben?


Editie: Vervolg van mijn grote twijfels over de mogelijkheid van het apparaat om de horloges te meten:

Ik heb toevallig de PM230. Op de PM230 heb ik een stekkerdoos aangesloten.

Configuratie 1: PC + scherm aangesloten, scherm uit en PC uit maar schakelt in beide gevallen AAN. Verbruikt 39 W

Configuratie 2: Dezelfde apparaten + een videoprojector op stand-by. Verbruikt 11 W.

?????? Het verbruik van apparaten in stand-by lijkt volkomen fantasievol... Ik zie niet in wat we uit deze metingen kunnen afleiden!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/10/09, 17:10

Voer een reset uit wanneer deze leeg is, aan de voorkant van het apparaat zit een eigenaardigheid

persoonlijk heb ik hem niet leeg aangesloten, maar als mijn airconditioning op stand-by staat, laat hij 4.5 W zien, wat consistent is

Ik zal proberen "leeg" te zien, en ik zal een vergelijkende intensiteitsmeting doen met mijn ampèremeter
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
emmman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 21/10/09, 15:04




par emmman » 21/10/09, 17:17

Al verschillende resets gedaan... de batterijen verwijderd... Ik heb nog steeds dezelfde metingen!

Voor het verbruik van mijn inductiekookplaat 1820 op 240 graden, 1460 op 160 graden en 1080 op 120 graden is het consistent...

Voor de pc die inactief op 105 brandt, is het bij branden op 135 ook consistent ...

Voor het 24-inch LCD-scherm op 51 is het nog steeds consistent...

Het is dus echt voor een laag verbruik dat hij alles zegt...
0 x
emmman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 21/10/09, 15:04




par emmman » 21/10/09, 17:27

Inductiekookplaat op stand-by: 8w, onbelast stopcontact 18,8w, inductiekookplaat met interne ventilator aan voor koeling na gebruik: 6w...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/10/09, 20:16

emmman schreef:Ik heb mijn PM230 besteld en ontvangen en ik zie dat hij 18,8 W meet op elk stopcontact in mijn appartement, zonder dat er een apparaat op is aangesloten?!?

Is dit normaal?


Nee, het is niet normaal, dus:

a) probeer het met een vriend of het verbetert of niet (er is mogelijk een storing in uw elektriciteitsnetwerk)

b) als het elders hetzelfde is, is er een "nul"-fout in de PM; Als het gebeurt, ruilen wij het voor u om, neem contact met ons op via de after-salespagina: https://www.econologie.com/shop/contactez-nous.html

Vermeld uw ordernummer.

emmman schreef:Daarnaast heb ik hier overal naar gezocht forum en op internet in het algemeen en ik heb de indruk dat niemand eraan heeft gedacht om "leeg" te meten zonder dat er iets is aangesloten, om te zien... Omdat plotseling alle reflecties zoals "mijn pc verbruikt 18 W, zelfs als hij is uitgeschakeld! !! Ik haal de stekker uit het stopcontact, hij is 0W!!!" zou fout zijn..........


Als hij leeg is, is hij 0.0 W, dat kan ik je verzekeren...
0 x
emmman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 21/10/09, 15:04




par emmman » 21/10/09, 20:48

Ik ga het morgen met iemand anders proberen en laat het je weten. :)

Zeer oud gebouw, edf schijfmeter, jaartal op de meter: 1960...


Voor de rest twijfel ik er niet aan dat vanavond 0,0 W leeg is, maar ik betwijfel daarom of een pc die is uitgeschakeld, 18,8 verbruikt... aangezien hij wel of niet is aangesloten, wordt er 18,8 weergegeven, dus het kan in beide gevallen 0 zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/10/09, 21:24

in ieder geval heb ik de mijne gecontroleerd, als deze leeg is, wordt deze 0.00 weergegeven

dus
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten