PM230 Econometer: opmerkingen over de werking

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/10/09, 22:31

Ben kruipt voordat hij kwartelt :D

Kom vroeg resultaten, heel verbazingwekkend voor een camera van deze prijs: Split Systeem Inverter R410A 3500W gegeven aan middelgrote en max 5300W

Split aangepast lage snelheid (dus oversized warmtewisselaars)
Lage snelheid in de Eco-modus, 3 + ° C buiten 21h00
Geabsorbeerd vermogen aangegeven door de PM 230: 565W 228V 50Hz Phi cos: 0.98 2.54A (extra info)

blazen oppervlak van de binnenunit: x 0.60 0.08 m²
Gemiddelde snelheid gemeten op 12-punten: 5.1 m / s
Is een stroomschema 880m3 / h

T ° uniforme blazen 32 ° C
T ° recovery 22 ° C (geïnstalleerd in het bovenste gedeelte)


een daadwerkelijke vermogen van 880 0.34 x x (32-20) W = 2992
COP = 2292 / 565= 5.2 heel het vee :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/10/09, 23:49

Capt_Maloche schreef:... een echte kracht van 880 x 0.34 x (32-20) = 2992 W
COP = 2292 / 565= 5.2 heel het vee :D
Indrukwekkend. U kunt meer vertellen over het apparaat. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/10/09, 10:48

Capt_Maloche schreef:blazen oppervlak van de binnenunit: x 0.60 0.08 m²
Gemiddelde snelheid gemeten op 12-punten: 5.1 m / s
Is een stroomschema 880m3 / h


Hoe heb je luchtsnelheden gemeten?

Capt_Maloche schreef:een daadwerkelijke vermogen van 880 0.34 x x (32-20) W = 2992


? waar komt 0.34 vandaan?

Voor mij allemaal op 20 ° C om te vereenvoudigen (geen grote verschillen):

Dichtheid van de lucht bij 20 ° C = 1.2 kg / m3
Verwarmingscapaciteit van de lucht bij 20 ° C = 1000 J / kg.K °

Dus de volume warmtecapaciteit van de lucht bij 20 ° C = 1000 / 1.2 = 833 J / m3.K °

We zouden vinden: 880 / 3600 * 833 * (32 - 20) = 2443 W

Het verandert niet veel, maar we begrijpen tenminste de berekening :D

Maar ik twijfel nog steeds over de stroommetingen ... maar de orde van grootte is daar ...

Zou je hetzelfde kunnen doen in de andere snelheden om te zien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/10/09, 16:24

Ouch au!
Maar ik twijfel nog steeds over de stroommetingen ... maar de orde van grootte is daar ...

Nee, maar ik sta niet toe dat je twijfelt, je moet komen kijken :onheil: Ik heb luchtsnelheden gemeten met mijn Kimo-anemometer met hete draad, temperatuurmetingen met dezelfde apparatuur

Dus voor de dummies : Cheesy:

0.34 is een samentrekking van de soortelijke warmte van lucht 20 50% ° C op grote schaal gebruikt in het bedrijfsleven

Dan is de kracht P = (Q v / 3600) x Cp x x Ro DT is de volledige vorm.

P [W]
Qv [m3 / h]
Cp [J / kg.K]
Ro [kg / m3]
DT [K]

Typische waarden zijn: http://www.thermexcel.com/french/tables/massair.htm
Cp = 1000 [J / kg.K]
Ro = 1.25 [kg / m3] kunt u kibbelen met 1.20 : Cheesy:

Dat verklaart de formule het meest:
= P x Q v x 0.34 DT (waar 0.34 1000 * = 1.25 / 3600)

Neem aan dat de constante Pc en Ro-waarden.

Deze bevoegdheid formule is geldig voor warme en koude batterijen batterijen als de condensatie niet optreedt. (Als condenstation neem de enthalpieverschil).

Weet je zeker dat je nog steeds wilt twijfelen? kom en proef mijn Chateau Penin om te zien : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/10/09, 18:18

Capt_Maloche schreef:Nee, maar ik sta niet toe dat je twijfelt, je moet komen kijken :onheil: Ik heb luchtsnelheden gemeten met mijn Kimo-anemometer met hete draad, temperatuurmetingen met dezelfde apparatuur


Roh welke gevoeligheid!

Ik wist niet dat Monsieur zo goed uitgerust was ... in luchtmeter! : Mrgreen: Ok voor de rest (ik begreep voor 0.34 het was voor anderen hè ...)!

Dus hoeveel kWh heb je sinds het aansluiten van de PM?

Moet je zien wat er op je galerij staat? Niet slecht je synthese over de (bijna) autonome verwarming van het huis (je vergeet de watt voor zonnepompen en circulatiepompen ...), maar ik begrijp de foto niet ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/10/09, 19:57

Rhâââ! zoek me daar! :D

Ik ben bij 9KW.h voor 24h00 van gebruik, het is correct voor 0 ° C gisteravond en rond 12 ° C 's middags, is 90ct van euro : Cheesy:

Hier is hoe het binnen is geïnstalleerd:
Beeld
je ziet de PM230 links van de parachute

Ziet u het, de binnenunit staat boven de voordeur in de hal die het hele huis bedient
rechtsonder de keuken, verliet de bodem zat blijf het recht van de slaapkamer beneden (niet de kast), verliet het kantoor en ik nam de foto aan de voet van de trap leidt naar boven
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/10/09, 21:59

Capt_Maloche schreef:... mijn Kimo-anemometer met hete draad, temperatuurmetingen met dezelfde apparatuur ...
Mijn schoonouders wonen naast de Kimo-fabriek ... Een heilige doos die heilige spullen produceert.
Ze groeien.

We weigeren niets ... :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/10/09, 22:28

Capt_Maloche schreef:Ik ben bij 9KW.h voor 24h00 van gebruik, het is correct voor 0 ° C gisteravond en rond 12 ° C 's middags, is 90ct van euro : Cheesy:


Operationele 24h op hoeveel dagen? Toen ontmoette ik 1 staat pm ik een post altijd op het dicht bij de start tijd en datum metingen.

Capt_Maloche schreef:Hier is hoe het binnen is geïnstalleerd: Beeld
je ziet de PM230 links van de parachute


Ik zie vooral raakte Bouchou messing opgehangen vertrokken!
Dit is een noodgeval? : Mrgreen: : Mrgreen: Ah, tenzij dit is een notenkraker ??? : Mrgreen:

Capt_Maloche schreef:U ziet dat de binnenunit boven de voordeur in de lobby wordt geplaatst, die het hele huis serveert, de onderste keuken rechtsonder, linksonder blijven zat, rechts beneden kamer (niet de opslagruimte), links de kantoor en ik maak de foto aan de voet van de trap die naar boven gaat


Ah ik zag het meer "open" van wat je zei ... de omvormer heeft een "effect" in de keuken bijvoorbeeld en op de 1e verdieping? Nou, je zult me ​​vertellen dat het extra is ... natuurlijk!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/10/09, 22:33

Citro schreef:Ik die komen om te investeren in een gascondensatieketel ... Ik vraag me af of uw keuze is niet goedkoper dan gas ... De kWh gas bedroeg € 7 2008 procent, maar het brandde in 2009 (de prijs van het abonnement verdubbeld :onheil: ).


2-3 dingen om u 'gerust te stellen':

a) De omvormer van Maloche is extra voor buiten het seizoen, hij heeft nog steeds een olieboiler! Je verwarmt nooit een huis (behalve passief of semi) met slechts één kleine eenheid van dit type!

b) je gasboiler zou logischerwijs een langere levensduur moeten hebben (in ieder geval is er sprake van slamming in minder dan 10-jaren, jammer !!!!!)

c) de prijs van elektriciteit zal ook stijgen

Wacht een paar maanden, zoals je zegt, om het algehele record van verbruik van Maloche (elec + stookolie) aan de DJU te melden ... en we zullen zien of het, in EP of niet EP, echt interessant is ... maar het is zeker dat als de batterij 10-jaren is, deze grotendeels winstgevend zullen zijn ... economisch gezien tenminste!

ps: we zijn nog steeds verdomde HS, hey Maloche je wilt geen specifiek onderwerp doen over je "thermisch bij U235"? Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/10/09, 23:29

Christophe schreef:ps: we zijn nog steeds verdomde HS, hey Maloche je wilt geen specifiek onderwerp doen over je "thermisch bij U235"? Beeld
Ja, we zijn HS, maar dat is geen reden ... :frons:
Ik zeg niet slechte dingen Maloche Ok, ik rijd naar de U235 ... En niet slecht zelfs al 20.000km : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten