Econology awards

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/11/10, 12:16

Christopher zei:

Moué ... heb je de meegeleverde houten kist gezien? Het is typerend voor een ‘designer’ sommelieruitrusting ... en ja, het is slechts een accessoire maar een accessoire waarvan?

Je doet er goed aan om het op te merken omdat het een elektrische schroevendraaier is (voor dubbele linkshandigen?) ... wat meer een gadget is dan wat dan ook (een schroevendraaier doet het beter).


Nou, we kunnen zien dat je jong bent en niet vaak op een schaal. Als je meer dan 50 bezems hebt, arthorse, veel schroeven om in te steken, zul je het op prijs stellen. (ik heb het over TV, niet TB)

Bij ons beginnen de tv-reclames voor Sinterklaasspeelgoed opdringerig te worden: over drie weken is het zover.

Natuurlijk kraait Duracell.

en geen enkele fabrikant van laders/batterijen!

Nu is het de milieuvriendelijk geschenk bij uitstek: dit boden we vorig jaar aan bij de geboorte van het neefje van mijn vrouw!
Ze waren eerst verrast... en bij nader inzien dachten ze dat we briljant waren!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/11/10, 12:28

elephant schreef:en geen enkele fabrikant van laders/batterijen!
Nu is het de milieuvriendelijk geschenk bij uitstek


Niet zo zeker :-( Ik ken geen kleine "batterijen" die het volhouden...

Ik zou veel positiever zijn tegenover "supercondensatoren" die perfect geschikt zouden zijn voor lage vermogens, met onmiddellijk opladen en een levensduur van de orde van een miljoen cycli...

Ze zijn zwaarder dan batterijen voor dezelfde energie, maar door het instantaan opladen is er eigenlijk minder opgeslagen energie nodig.
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 12/11/10, 14:50

elephant schreef:Nou, we kunnen zien dat je jong bent en niet vaak op een schaal. Als je meer dan 50 bezems hebt, arthorse, veel schroeven om in te steken, zul je het op prijs stellen. (ik heb het over TV, niet TB)


a) ben niet zo jong en sta nogal vaak op een ladder (ook al zit ik duidelijk meer achter een computer...)
b) om schroeven in te draaien, is er al meer dan 20 jaar een briljante uitvinding: de schroevendraaier op batterijen (ik heb er 3 voor lange dagen), geen behoefte aan een veel minder praktische en krachtige elektrische schroevendraaiergadget. ..

Wat betreft het batterijdebat, heb ik dit onderwerp opgesplitst in: https://www.econologie.com/forums/piles-jeta ... 10144.html
Dernière édition par Christophe de 12 / 11 / 10, 22: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/11/10, 17:15

: Cheesy: Goed gedaan, eindelijk vertel ik je mijn ding omdat het niemand interesseert!

Als u haast heeft en een zeer hoge kwaliteit wilt, hoeft u geen professionele scanner meer te kopen om uw papieren documenten te digitaliseren!

Neem gewoon de Sony A850 24 MPx (een ECHTE 24x36 digitale camera, nu voor ~1350€ met cashback, maar hij zou volgend jaar weer moeten dalen, aangezien er een nieuwe digitale FF-reflexcamera op de markt zou moeten komen om hem te vervangen: het equivalent van Nikon met dezelfde sensor is de D3x, maar die is meer dan 6000 roros waard...). En om een ​​vaste lens toe te voegen die niet vervormt (de oude gebruikte Minolta AF, hoogvliegende vaste brandpuntsafstand zijn geschikt, het is dezelfde vatting) enzovoort!

Met een statief heb je een reproductiebank die het beter doet dan een 500 roros scanner.

En daarnaast kun je hem gebruiken voor zijn hoofdfunctie ...en prachtige foto's maken in de natuur of elders...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 12/11/10, 22:28

Ah ah ah Obamot wat een plaag!! Ik begreep je windvaan niet, ik begreep het daar niet veel beter...

U kent scannerniveau, voor de forum een digitale camera aan 80€ is genoeg, het bewijs...in foto's:

Christophe schreef:Beeld


...en bij handopsteking alstublieft : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/11/10, 04:46

Het belangrijkste is natuurlijk dat het past. Met een reflex zou de weergave ongeveer zo zijn: ...> en als je Bosch als klant had... zou je de schok van een "contracttest" en minimaal 70 lp/mm voor een "high-end" puboffsetdruk (d.w.z. meer dan 420 dpi wat niet nodig is voor een webpagina waar de standaard 72 dpi is => hoewel de verkleinde afbeeldingskwaliteit zijn uitstekende eigenschappen behoudt in een kleiner formaat...).

Voor de halo van de flits hmmm... ik heb het gevoel dat je een dezer dagen nog steeds "crack" zult eindigen voor "LED" verlichting ad hoc... hier is nog een goede "gebruiksafleiding“. Ofwel om een ​​fotoreprobank uit te rusten, zonder te vergeten deze te combineren met het gebruik van een statief (hoewel we uit de vrije hand doen, kunnen we mogelijk een waas van camerabewegingen onderscheiden, maar vooral een veel "ruis" en "doffe" kleuren, met name vanwege een histogram niet genoeg "naar rechts") zou het voldoende zijn om vrij snel te proberen te beseffen dat het een heel significant verschil zou maken...!
...Of, voordat u van uitrusting wisselt (voor geïnteresseerden)...:

Hoe u het meeste uit uw huidige digitale camera-uitrusting kunt halen
— gebruik zoveel mogelijk "daglicht"-verlichting.
— gebruik de kleurruimte van uw camera, zo breed mogelijk (AdobeRGB indien beschikbaar)
— werk altijd in raw+jpeg tijdens het fotograferen.
— pas uw "witbalans" (BDB) handmatig "in situ" aan (en niet eenmaal thuis, met een beeldverwerkingsprogramma). Vanwege het risico van metamerisme.
- gebruik nooit de "auto" BDB (fabriekscompromis tussen "daglicht" en "wolfraam" verlichting)... Omdat "rotte" kleuren vaak gegarandeerd zijn...
— zonder beeldstabilisator (sensor of in de lens) altijd een statief gebruiken voor "stillevens". Vooral boven de 6 MPx (omdat bewegingsonscherpte voortkomt uit een straal van minder dan 1 pixel die onmiddellijk wordt bereikt...).
— zonder stabilisator, vergeet de regel van niet "veilige snelheid" door de gebruikte brandpuntsafstand met 1,5 x te vermenigvuldigen om de juiste sluitertijd te verkrijgen, bijvoorbeeld: een 200 mm "x" 1,5 => 1/300ste van een seconde...
— wees niet bang om uw foto enigszins te overbelichten als de "hoofdscène" onderbelicht is (wat soms gebeurt als gevolg van spiegelreflecties, tegenlicht of een andere lastige lichtsituatie zoals weerkaatsing van een flitser)...
- gebruik met een flitser een diffusor, of verander de oriëntatie van je "cobra" door hem naar het plafond te richten, als die er is...
— gebruik bij brandende zon een sagex-paneel als reflector om de schaduwpartijen op de foto van mensen (portiers, of zelfs kleine of middelgrote objecten) op te helderen.

Beeld

Histogram aan de linkerkant => onderbenut dynamisch bereik, niet-geoptimaliseerd of onregelmatig licht => toename van ruis => frequente vervaging van kleuren => weinig speelruimte bij nabewerking met software voor nabewerking van afbeeldingen.

Rechter histogram => Weinig ruis daarentegen in een afbeelding volgens dit voorbeeld, waar het histogram goed gepositioneerd is, aangezien geplakt "naar rechts" (omdat het effect is om de BL te verhogen => lage lichten...).

Andere voordelen van goede verlichting en een goed gepositioneerd histogram "naar rechts" dankzij een aangepaste belichting => natuurgetrouwere kleuren => vermindering van de "saai zeil" => beter "3D" effect van foto's => minder kans op een histogram "in kam" in postproductie (want minder postproductie...).

Beeld

Foto met perfect histogram, die het volledige dynamische bereik van de sensor benut (er is geen mysterie...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten