Vrijwillige eenvoud in de praktijk

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/07/13, 09:16

: Arrowu: Bovendien kan een product waarvan bekend is dat het nuttig is, in hoge doses schadelijk worden; het is allemaal een kwestie van evenwicht en variatie in het dieet.
Het drinken van overtollig water kan dodelijk zijn (potomanie). : Arrowl:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 16/07/13, 13:18

Citro hello
Bovendien kan een product waarvan bekend is dat het nuttig is, in hoge doses schadelijk worden; het is allemaal een kwestie van evenwicht en variatie in het dieet.
behalve pathologisch gedrag is het risico laag. We zien dit soms bij het consumeren van geconcentreerde of synthetische producten, wat niet ‘normaal’ is, omdat er bij gewone consumptie sprake is van fysiologische verzadiging die verband houdt met kauwlimieten.
Het drinken van overtollig water kan dodelijk zijn (potomanie).
het is hetzelfde, het is een pathologie, geen "normaal" verbruik tussen 0,5 l en 1,5 l.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Vrijwillige eenvoud in de praktijk




par Hic » 30/07/13, 09:47

Beautymist schreef:
sen-no-sen schreef: Je hebt net als veel mensen de neiging om een ​​amalgaam te vormen tussen verval en terugkeer naar het stenen tijdperk.
Bovendien is het perfect mogelijk om met minder beter te leven, het is "vrijwillige eenvoud".

...

Als deze zoete utopie uitkomen (tot een drastische vermindering van de vervuiling, ongevallen, gezondheidsproblemen etc ...) zou leiden tot een aanzienlijke daling op nationaal niveau, zonder iets te verliezen, zodat onze levensstandaard en in tegendeel, gezondheid, geld, liefde : Lol: (een goed gespierd lichaam gaat beter op het strand dan een "fastfood" -profiel).
Dit is het bewijs dat we (aanzienlijk) kunnen afnemen en goed kunnen groeien, toch?


hello,

Ik vind het heel goed om te spreken van vrijwillige eenvoud, maar vaak beginnen we gewoon aan het debat, zonder concrete voorbeelden te ontwikkelen.

wat als we "zonder" zouden leven? hier zijn enkele van de "sans" die ik in mijn persoonlijke leven gebruik:

zonder microgolven
zonder een auto (maar met de fiets)
zonder tegoed
zonder tv!
zonder advertenties (of zo min mogelijk, mijn telefoon staat bijvoorbeeld op een rode lijst)
zonder mobiele telefoon (nou ja, ik eindigde met kraken, maar het dient me vooral als een camera en extra computer)
zonder conventionele lampen
zonder traditionele cosmetica afgeleid van de petrochemie
etc. ..





bedankt voor het verlengen van de lijst! : Cheesy:


BM

welkom
zonder airconditioning
- auto
- onderkomen
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 30/07/13, 10:31

ongekleed!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten