Open source of gratis software om te downloaden

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 31/12/08, 02:48

goedenavond

officieel, in politiebureaus, gendarmes, alle rechtbanken in Frankrijk en Navarra, is Open-office de gekozen software en wordt deze standaard op alle machines geïnstalleerd.

bovendien is er voor iedereen die voor de originele BILOU-software heeft gekozen, vooral uit de versie van 2007, een nieuw opnameformaat dat niet compatibel is met oude versies van dezelfde software!

voor anderen die software hebben gekocht waarvan de antikopieerbeveiliging de werking verhindert: niets belet u deze op het net te downloaden, aangezien u over een licentie beschikt, die nodig zal zijn, vooral als u van plan bent om op het net, in een netwerk te spelen !

Om dit te doen, gebruik ik een betaalde NEWS-server ($15 per maand momenteel ---> usenet om het maar niet te noemen) 120 dagen retentie, onbeperkt downloadvolume (mijn verbinding staat me snelheden toe tussen 1 MB/s en 1,1 MB/s - --> een divx van 700 MB in minder dan 15 minuten)

http://www.binnews.in/index.php?country=fr voor de lijst van wat we daar aantreffen. Als u een bepaald aantal producten wilt downloaden, wordt u gevraagd of deze beschikbaar zijn voor GRATIS gebruikers. voor andere ISP's is er zonder betaalde server niets beschikbaar!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/12/08, 11:24

coucou789456 schreef:goedenavond

officieel, in politiebureaus, gendarmes, alle rechtbanken in Frankrijk en Navarra, is Open-office de gekozen software en wordt deze standaard op alle machines geïnstalleerd.
jeff


Ik bevestig voor degenen die zich nog steeds zorgen maken: ministeries migreren de een na de ander naar OpenOffice, om voor de hand liggende kosten- en juridische redenen.

Er is ook het Ministerie van Defensie, het Ministerie van Landbouw, enz...

Als dit degenen die nog aarzelen kan geruststellen...

Een parlementslid had een wet overwogen die erop gericht was publieke diensten te dwingen vrije software te gebruiken. Ik kon niet meer wachten om erover te praten.

Dit moet vruchten gaan afwerpen. Is het je niet opgevallen dat Office-packs van Bilou worden verkocht, als je student bent, of 3 installaties per gezin, of voor leraren (zoals tabaksfabrikanten hopen ze bij Microsoft jongeren te "besmetten"!), enz. ...??? Ze moeten het gevoel krijgen dat ze vals spelen bij Microsoft!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/12/08, 11:41

Geweldige informatie van did67! Het is nog niet te vroeg zou ik willen zeggen!!

Ze zouden hetzelfde moeten doen met het besturingssysteem... maar dat zal nog komen. Linux heeft onlangs een volwassenheidsdrempel bereikt. Voor wie de stap wil zetten: https://www.econologie.com/forums/j-installe ... t6568.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 31/12/08, 11:43

Het laatste nieuws is dat de gendarmerie naar Linux is gemigreerd, maar de persoon die dit aan mij heeft bevestigd, kon mij niet vertellen welke distro het was.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 31/12/08, 12:53

Christophe schreef:Geweldige informatie van did67! Het is nog niet te vroeg zou ik willen zeggen!!

Ze zouden hetzelfde moeten doen met het besturingssysteem... maar dat zal nog komen. Linux heeft onlangs een volwassenheidsdrempel bereikt. Voor wie de stap wil zetten: https://www.econologie.com/forums/j-installe ... t6568.html


Ik laat je het niet zeggen!

Voor Kerstmis kocht ik voor mijn partner een "netbook" (de ultraportables die we momenteel overal zien opduiken), model Lenovo S10 http://www.cowcotland.com/news/12266/te ... o-s10.html Atom 1.6Ghz processor, 1GB ram, 160GB HDD, wifi, bluetooth, geïntegreerde Intel grafische kaart, webcam, SD-kaartlezer.

De originele XP werd slechts twee keer opgestart, gewoon om te zien of alle randapparatuur correct werkte, en daarna startte ik op vanaf een Mandriva 2 gnome desktop live-cd (met een externe USB-drive), en in minder dan 2009 installeerde ik de distro op de harde schijf (ik heb het restauratiegedeelte nog steeds achtergelaten voor het geval dat).

Alles, werkelijk alles, werd bij de eerste poging herkend! De bluetooth werkt "out of the box", het lukte me om bestanden uit te wisselen met mijn telefoon, de wifi werkt ook, al moest ik wel de windows driver (.inf bestand) downloaden om de wifi te laten werken met ndiswrapper (de native linux driver is nog niet erg stabiel vanwege de fabrikant broadcom die de specificaties van de wifi-chip niet levert).

De Compiz Fusion 3D-effecten werken briljant, het is prachtig, de pc reageert erg snel omdat er geen 10.000 nutteloze dingen op de achtergrond draaien, kortom, het is geweldig.

Ik heb zojuist wat tijd besteed aan het correct configureren van alle software die zal worden gebruikt, zoals Amsn, Thunderbird en Firefox, in het bijzonder om de grootte van de menubalken/pictogrammen zoveel mogelijk te verkleinen om zoveel mogelijk kijkruimte te hebben e-mails/oub-pagina's.

Ik heb Gnome ook geconfigureerd om alleen een "menubalk" onderaan te hebben, gewoon om wat meer nuttige ruimte te hebben (er zijn slechts 600 pixels hoog, moeten worden geoptimaliseerd!!)

Dit alles natuurlijk (zelfs voor wifi!), zonder ook maar één opdrachtregel te typen! Het is mijn favoriete methode om precies te weten wat ik doe, maar in dit geval was het niet eens nodig....

Voor mij is Windows altijd een mislukking geweest, maar nu meer dan ooit zonder gedoe! Hoewel het nutteloos is, maken de 3D-effecten van het kantoor het punt nog duidelijker. Als ik dit aan Windozians laat zien, zijn ze verbijsterd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 31/12/08, 13:12

NLC schreef:Voor mij is Windows altijd een mislukking geweest, maar nu meer dan ooit zonder gedoe! Hoewel het nutteloos is, maken de 3D-effecten van het kantoor het punt nog duidelijker. Als ik dit aan Windozians laat zien, zijn ze verbijsterd!


Ik citeer mezelf ter verduidelijking:

Windows is een douchemotor en een Ferrari-carrosserie (van de buitenkant is het eigenlijk mooi, maar de binnenkant is verrot!), terwijl Linux altijd het tegenovergestelde is geweest: een Ferrari-motor maar een Ferrari-carrosserie.

Maar die dagen zijn voorbij! Nu is Linux een Ferrari-motor EN een Ferrari-lichaam :D

Wat mij irriteert is dat, ook al willen we Windows niet, het ons nog steeds wordt opgelegd vanaf het moment dat we de voorgeconfigureerde pc kopen.
Ik heb de verkoper (bij auchan) ondervraagd om een ​​terugbetaling voor de windaube-licentie te krijgen: je moet de machine aan de after-sales service geven, die hem terugstuurt naar de fabrikant zodat hij de harde schijf formatteert (en ongetwijfeld het label loslaat ... ). Dit alles is natuurlijk erg lang, daarnaast hebben we absoluut geen idee hoeveel we kunnen hopen te herstellen aangezien dit OEM-licenties zijn.

Kortom, alles wordt gedaan zodat we het loslaten en deze verdomde licentie behouden die we niet nodig hebben. Want hoe kan ik mijn partner uitleggen dat zodra haar pc was uitgepakt, ik deze voor onbepaalde tijd van haar moest in beslag nemen!!???

Het maakt me echt kwaad omdat ik zeker weet dat de licentie tussen de 50 en 100 € kost. Ik kocht de pc voor € 369,-, de prijs zou naar € 300 zijn gestegen, het is interessant!

Op de Dell-pc die ik voor mijn werk bestelde, bespaarde het feit dat ik hem met Ubuntu en niet met Vista kocht, ons precies € 95.
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher

PDF lezer




par fthanron » 31/12/08, 13:16

Voor Open source PDF is er het uitstekende Sumatra : http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/

PS: wat betreft Foxit Reader: het feit dat het Open Source is, vereist bevestiging.

Voor Open Source-branden is er wel Burnatonce http://www.generation-nt.com/telecharge ... 47462.html

Voor Open Source-download is er Emule : http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?l=13

@+
0 x
Frederic
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/12/08, 14:15

NLC schreef:Voor Kerstmis kocht ik voor mijn partner een "netbook" (de ultraportables die we momenteel overal zien opduiken), model Lenovo S10


Mooi cadeau! Het lijkt een stuk beter dan het Acer-gadget dat ik destijds zag (ongeveer 1 jaar oud met een originele nux).

Weet jij hoeveel hij verbruikt? Omdat zo’n mini-laptop mij zou kunnen interesseren voor langdurige monitoring van ons zonnestelsel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 31/12/08, 14:44

In eerste instantie wilde ik voor het Medion/MSI-model gaan (het zijn klonen), maar ik besloot op het laatste moment dat er nergens meer waren...
Op de Medion/MSI komt het toetsenbordformaat zeer dicht in de buurt van een standaard laptoptoetsenbord. Bij de Lenovo is het toetsenbord iets kleiner, maar nog steeds zeer bruikbaar. Het eerste Asus EEPC-model is inderdaad speelgoed, moeilijk om het elke dag te gebruiken. De nieuwste EEPC's met 1 of 9" schermen zijn nog steeds iets beter.

Qua verbruik weet ik het helemaal niet. Wat ik weet is dat de voeding 40W is, maar aangezien de voeding de PC van stroom moet kunnen voorzien en de batterij moet kunnen opladen als deze leeg is, denk ik niet dat de PC meer dan 25W verbruikt met de CPU op 100%.

Je zou moeten meten met het scherm naar beneden geklapt en de processor teruggeklokt naar mini om te zien (je hoeft niet op 1.6 Ghz te draaien om te kunnen monitoren!!)

Waaruit bestaat uw langetermijnmonitoring?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/12/08, 14:51

25W is laag, dat bevalt mij. Welnu, het gaat om het maken van T°-grafieken en het in bedrijf stellen van de zonnepomp.

Ik wil in ieder geval meten:
- T ° zonnereserve
- Paneeltemperatuur
- Buitentemperatuur (= T° panelen als er geen zon is)
- Pomp AAN / UIT duur

Allemaal op een Apache, mogelijk open naar buiten (voor jou!).

Dit alles met als doel om te kijken of we zaken kunnen verbeteren.

Ik heb hier al een topic over aangemaakt: https://www.econologie.com/forums/enregistre ... t6485.html
Ik heb de prijs gevraagd van de Memo5, een 5-kanaals "autonome" recorder en deze kost €1000 exclusief BTW...Een "beetje" te duur om wat statistieken te maken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 72-gasten