Het geheim van de Lachende Koe? kaas opslag bij kamertemperatuur

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Het geheim van de Lachende Koe? kaas opslag bij kamertemperatuur




par Christophe » 08/06/16, 21:33

Ik vraag me al jaren af ​​hoe bepaalde kazen wekenlang warm (= op kamertemperatuur) bewaard kunnen worden zonder enig gezondheidsrisico... dus ik begin maar, ook al betekent dit dat ik er een beetje dom uit zie!

Ik denk uiteraard aan de Laughing Cow en zijn ersatz-concurrenten die, afhankelijk van het merk, op kamertemperatuur worden bewaard... of gekoeld...
Er zijn ook andere smeltkazen (bakjes) die op dezelfde manier bij kamertemperatuur worden bewaard...

Aan de andere kant denk ik niet dat ik Kiri op dezelfde manier heb zien bewaren: ze zijn altijd koel (zeker omdat het een product is dat dichter bij natuurlijke kaas ligt?)

Als er sprake is van opslag bij kamertemperatuur, is er geen gevaar voor de gezondheid. Hoe is dit mogelijk voor "kaas" (ik zet "" omdat het in alle gevallen zogenaamde "gesmolten" kaas is)?

Kortom, wat is het geheim van het behoud van de Lachende Koe?

Achteraf is het zo dat elke kaas bij kamertemperatuur bewaard kan worden: hij is gewoon sneller "klaar"...de nuance is dat de lachende koe bij kamertemperatuur geen haar beweegt!

Bedankt voor je toegeeflijkheid : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het geheim van de lachende koe? Kaas bewaren op kamertemperatuur




par Did67 » 08/06/16, 21:59

1) Het is zelfs een product dat gevonden wordt in de bush, in Afrika, bij 45° in de schaduw waar geen schaduw is!

2) Als u uw favoriete zoekmachine vraagt, staat er dit:

De Laughing Cow® kan probleemloos in de kou bij een gematigde omgevingstemperatuur worden bewaard, omdat deze kaas tot de familie van smeltkazen behoort waarvan het productieproces een warmtebehandeling bij ultrahoge temperatuur omvat, onmiddellijk gevolgd door het warm verpakken in de uiteindelijke verzegelde verpakking, waardoor waterdichtheid.


En dat zegt de site "De Lachende Koe"!

Moet The Laughing Cow® in de koelkast bewaard worden?

Ja. Om de versheid te behouden dient de Laughing Cow® in de koelkast bewaard te worden tussen 0°C en 4°C.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Het geheim van de lachende koe? Kaas bewaren op kamertemperatuur




par Christophe » 08/06/16, 22:18

We zijn er slecht aan toe: 2 al tegenstrijdige antwoorden daar :)

Ik had begrepen dat het proces van "gesmolten kaas" het mogelijk maakte om de conservering ervan aanzienlijk te verbeteren... maar toch, als je zegt dat de kaas zelfs bij 45° bewaard kan worden... nou ja, dat is niet mogelijk: het is meer kaas !! (maar ja, we vermoedden het al een beetje eerder...)

ps: nu ik erover nadenk denk ik dat ik ersatz Kiri ook op kamertemperatuur heb gezien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het geheim van de lachende koe? Kaas bewaren op kamertemperatuur




par Did67 » 08/06/16, 22:25

Ik denk dat het feit dat het "gesmolten" is, helpt bij de conservering. Dit wordt een stabiele emulsie. Er zijn zeker ook de beroemde "smeltzouten" (polyfosfaten, geloof ik)... naast het zout in de kaas (dit zijn, in de basis, mislukte provincies - de wielen die "geëxplodeerd" waren nadat ongewenste fermentaties hadden geleid tot "gaten" die een goede provincie niet heeft!).

En dan inderdaad het feit dat het heet in de verpakking wordt geïnjecteerd, waardoor alles wordt gesteriliseerd.

Degenen die ik in Afrika zag waren vaak "geoxideerd", maar eetbaar! Geen exsudaat. En geen besmetting?

Ik denk dat de tegenstelling slechts schijnbaar is:

- Opbergen kan, maar zonder fabrieksgarantie!

- de fabrikant neemt niet het risico om het op een officiële site te schrijven: maximale paraplu = "keep cool" + BBD; toen was het nog steeds niet dezelfde "versheid", dezelfde zachtheid... Ze gaan dus geen "degradatie" van hun product aanbevelen...

Dit is slechts mijn persoonlijke ervaring en mijn mening!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 111 gasten