Bij Damien Saez opzegging van de consumptiemaatschappij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Bij Damien Saez opzegging van de consumptiemaatschappij




par Christophe » 09/03/10, 23:25

Beeld

Damien Saez, of kortweg Saez, keert terug naar de voorkant van het podium, maar zijn comeback heeft een akelige geur van schandalen.

De zanger zal op 29 maart terugkeren naar de winkels met een album getiteld J'accuse en promotieposters zouden in omloop worden gebracht, zoals voor elke artiest.

Alleen hier viel de hoes van zijn volgende schijf niet bij iedereen in de smaak, en vooral niet bij de ambtenaren van de Parijse metro die weigerden hem in hun gangen te zien hangen.

Waarvoor ? Want op de poster zien we een naakte vrouw nonchalant in een winkelwagentje zitten.


Bron en meer: http://www.staragora.com/news/damien-sa ... tro/389066

Wat volgens mij in dit "schandaal" gecensureerd wordt, is vooral de veroordeling van de basisboodschap van Damien Saez: de consumptiemaatschappij (shit...) en de verlies van de waarden die deel uitmaken van onze menselijkheid... maar die zo schadelijk zijn voor de "financiële" economie!! :onheil:

Maar dit kleine "schandaal" is goed, want zoals DeGaulle zei: "Spreek slecht over mij, spreek goed over mij, maar noem alsjeblieft mijn naam"; het maakt het mogelijk om te praten (en te praten over) de auteur...toegewijd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/03/10, 18:00

Ik moet bekennen dat ik deze poster ook helemaal niet leuk vind. Ik denk dat de situatie inderdaad provocerend is en helemaal niet mooi.

En juist om een ​​naakte vrouw en zo'n provocatie te gebruiken om albumverkoop te promoten, zie ik echt niet in hoe dat tegen dit gebruik indruist.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 10/03/10, 21:04

Doel bereikt ! ;) we hebben het erover...

Persoonlijk zie ik geen naakte vrouw, maar gewoon een handelswaar...

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/03/10, 21:42

Nee, je moet de "J'accuse" lezen door naar de foto te kijken...anders wordt het bericht afgekapt...noodzakelijk...

Er zijn tal van advertenties die naaktheid gebruiken, maar zonder deze "beschuldigende" boodschap... dus we kunnen concluderen dat censuur de beschuldiging betreft en niet de naaktheid... dat is wat serieus is.

Nan maar eerlijk gezegd zou Zoré een echte blondine kunnen hebben : Cheesy: : Cheesy:

Iets wat ik niet begrijp: heeft pkoi haar stiletto's behouden? : Cheesy:

Vanavond of nooit van gisteravond had het erover in het 1e deel: http://ce-soir-ou-jamais.france3.fr/?pa ... brique=971

Luister goed Saez, het is geen halve dwaas :)

Damien Saez
Auteur-songwriter

Franse rockzanger, in 1999 bracht Damien Saez het album Jours Étrangères uit, waarop het volkslied "Jeune et con", toen zijn eerste verzameling teksten, verschijnt in Actes Sud. Na een tweede album, God wonden, componeerde hij in vierentwintig uur, tussen de twee rondes van de presidentsverkiezingen van 2002, het nummer "Fils de France", dat hij gratis beschikbaar stelde op internet en dat meer dan 300 keer werd gedownload in een week. Toen, in 000, na het Debbie-album, verliet hij het grote bedrijf om "niet te eindigen als beltoon voor mobiele telefoons".
Hij zal zijn volgende album, J'accuse, op 29 maart 2010 uitbrengen en zal op 5 en 6 mei een concert geven in de Zenith in Parijs.
Dernière édition par Christophe de 10 / 03 / 10, 21: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/03/10, 21:45

Ja, de meeste mensen zullen de tekst niet uit de naam kennen.

En als ik het goed heb begrepen, is het om platen te verkopen en als we erover praten, denk ik dat er 3 letters te veel zijn en zou het eerder "J'USE" zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/03/10, 21:56

Ja, het is te koop... het is het principe van adverteren, nietwaar? :)

Dus bekijk de video en wat Saez te zeggen heeft voordat je hem "veroordeelt" zoals de meeste mensen...
:|

Ik denk niet dat hij op zoek was naar een schandaal... Trouwens, er zijn waarborgen voor de vertoning, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 10/03/10, 22:05

Nou, dat is nog niet alles... maar in welke supermarkt en op welke afdeling kunnen we deze koopwaar van de poster vinden? : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/03/10, 22:07

Grelinette schreef:Nou, dat is nog niet alles... maar in welke supermarkt en op welke afdeling kunnen we deze koopwaar van de poster vinden? : Cheesy:


Hihihihi... varken gaan!!

Je moet naar Nederland komen, er staan ​​er een paar in de etalage : Mrgreen: : Mrgreen:
In België trouwens ook... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/03/10, 22:11

In welke straal?
Niet op de vleeswarenafdeling want het is geen worst.
Aangezien ze blond is, zal ik meer ingaan op het hygiënegedeelte dan op het culturele gedeelte, hoewel we soms voor verrassingen kunnen komen te staan.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/03/10, 22:15

Zou dat niet toevallig een gigantische barbie zijn?

Dus speelgoedafdeling pink side girls... : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten