Crematie? Geen cryogeen spuiten van de overledene!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/11/08, 13:00

Een gemengde plantage van zilverdennen en beuken produceert geen zure humus! : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/11/08, 17:44

Het is waar dat het ongepast is om stil te staan ​​bij de mogelijke nadelen van deze of gene soort, wanneer deze effecten zich in gemengde of gemengde populaties niet manifesteren*. Maar ik herhaal: de verschijnselen die in het bos op grondniveau worden waargenomen, zijn op geen enkele manier vergelijkbaar met composteren.
Als ik geen voorstander ben van systematische compostering, is dat omdat ik het zie als een soort ‘externalisering’** van de humusfunctie waarvan de bodem en zijn fauna worden uitgesloten en waarbij mineralisatie wordt bevorderd.
Natuurlijk blijft composteren interessant voor bepaalde materialen die anders onmogelijk op een zinvolle manier te verwerken zijn.
@ Lietseu:
‘Hoeveel lentes is het geleden sinds je arme, schattige moeder werd vrijgelaten?’

Als je het over mijn geboorte hebt, weet ik niet zeker of dit samenviel met zijn vrijlating!
Wat de lente betreft, moeten we er een flink aantal zomers, herfsten en winters aan toevoegen: dat is helaas het enige dat telt.

*We zien het tegenovergestelde in het geval van chemische stoffen uit de landbouw (of niet) die in het milieu aanwezig zijn: bij doses die afzonderlijk niet erg actief zijn, interageren de moleculen met elkaar om giftiger en/of persistenter verbindingen te vormen.

**Dit concept en deze term leen ik van mijn vriend Kercoz die de BRF promoot op de forum Oleoceen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 08/11/08, 18:29

Ahmed schreef:@ Lietseu:
‘Hoeveel lentes is het geleden sinds je arme, schattige moeder werd vrijgelaten?’

Als je het over mijn geboorte hebt, weet ik niet zeker of dit samenviel met zijn vrijlating!


Achtervolg Ahmed
We zijn meteen on-topic
0 x
PIF PAF POUM
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/11/08, 19:36

Je hebt gelijk bpval, maar tot op zekere hoogte worden we allemaal getroffen door deze doorgaans langzame maar onverbiddelijke ziekte: het leven!

Een lezing van een auteur die niet aan de kant van optimisme stond: Cioran, "Over het ongemak van geboren worden".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 08/11/08, 20:40

Ahmed

"Gigantische beugel-openingsmodus"

Voorlopig laat ik mij inlichten door mijn cadet
Twee jaar wiskundevoorbereiding
ontvangen in de competitie
Hij beslist
Wiskundefaculteit (?) en filosofiefaculteit (???)
en twee weken lang heeft hij ons met tranen in zijn ogen aangekondigd dat wiskunde HEM pissig maakte en dat het zo zou zijn
PHILO

het is een alleskunner cicade
Muziek (autodidactische piano)
Twingo-breker
stijlvolle flirt... kan de gek uit de lagere vallei neerleggen

: Mrgreen:

Lezen bij het bed: “Franse poëzie”

Moeten we “Cioran, “Over het nadeel van geboren worden” lezen?
om een ​​begin te maken met een antwoord over jou...

Barst, letsel, breuk



"Sluitmodus voor gigantische haakjes"

Ciao Onbereikbaar
0 x
PIF PAF POUM
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 08/11/08, 21:04

sorry

BP is te impulsief

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/11/08, 17:14

Ik vond het nogal poëtisch en van een diepgang die zelden wordt bereikt in de econologie, niet dat econologie slecht wordt bezocht, maar dat dit soort onderwerpen niet de gemakkelijkste zijn...

Jullie vormen allebei een beroemd paar, Ahmed en bpval!

Als je het over mijn geboorte hebt, weet ik niet zeker of dit samenviel met zijn vrijlating!


Ja, ik bedoelde inderdaad jouw geboorte!
Maar wat de vrijlating van je moeder betreft, het was in de zin dat ze aan het einde van haar zwangerschap kwam dat je me moest begrijpen!
Ik besef dus dat het, in de context van het onderwerp waar we mee te maken hebben, mogelijk is dat ik een fout heb gemaakt jegens u... Accepteer alstublieft mijn oprechte excuses. :?

Jullie geven mij allebei de indruk de ziel van een wijze oude man te hebben... En als dat niet het geval is, is het idee zo aangenaam dat ik er niets aan zal veranderen.

Met groeten van nuchtere Lietseu :?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/11/08, 17:30

Als iemand je lastig valt, moet je dat zeggen, toch? : Cheesy:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 09/11/08, 17:37

OUF van de wapening


Met Lietseu en jou
We herstarten The Three Musketeers (Portos past bij je : Mrgreen: )

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 14/11/08, 22:46

Ik moet je geruststellen Lietseu:
1- Ik begreep de betekenis van je formule heel goed: maar ik matig mezelf het recht toe om op mijn eigen manier te reageren en een beetje met woorden te spelen!

2- Ik ben niet oud, maar langer jong dan velen van jullie: ik zou gemakkelijk begrijpen dat sommige mensen er een zekere jaloezie over voelen!

@ Bpval:
'Moeten we' Cioran, 'Over het nadeel van geboren worden' lezen?
om het begin van een antwoord over jou te krijgen?"

Helemaal niet, maar pessimisme is op dit moment behoorlijk opwindend...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten