Crematie? Geen cryogeen spuiten van de overledene!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 07/11/08, 10:50

Ik heb aandacht besteed aan het idee vanAhmed om kleine dieren te composteren, die volledig verdwijnen.

Is er een speciale techniek? Want bij de lichamen in de grond blijven de botten daar een tijdje zitten…

In massagraven leggen we ongebluste kalk om de snelheid te verhogen en vooral om besmetting te voorkomen.

Als het gewone compostering is, moet het misschien worden gemengd met andere materialen die elkaar aanvullen?

Omdat voor tuincompost de aanbevelingen zijn om geen vet- of vleesproducten toe te voegen...

Als de techniek goed is, kunnen we alleen maar denken dat het snijden in macedonie, of het hakken van de lichamen, het proces alleen maar kan versnellen...

Ter rouw of ter nagedachtenis kun je een orchidee in humus planten en uitdelen...

Het is gewelddadiger maar vergelijkbaar met de as van een crematie, waarmee we daarna doen wat we willen.
(behalve het verspreiden ervan op een openbare plaats. Maar dat wordt niet vaak gerespecteerd. Dit gebeurt discreet en spaarzaam, aangezien het alleen maar as is. Het verbod is ingesteld om grote stortingen op openbare plaatsen te vermijden die deze functie niet hebben)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/11/08, 10:54

Nou, ik denk dat de botten verdwijnen omdat ze door verschillende carnaciers worden verspreid!

Ik heb nog nooit een kippenbot gevonden in de compost die ik in onze compost had gedaan: de eksters en andere kraaien zorgen ervoor!

Aan de andere kant vond ik er een paar op een paar meter van de compostbak... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 07/11/08, 12:31

Christophe schreef:Aan de andere kant vond ik er een paar op een paar meter van de compostbak... : Mrgreen:


Hetzelfde voor mij!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 07/11/08, 17:26

Gregconstruct schreef:Het is verrassend dat deze cryogene methode het lichaamsgewicht reduceert tot een derde van het oorspronkelijke gewicht!

Tenzij hij al zijn water verliest!?! :|


Ik ben het hier mee eens.
Ze praten alleen over organisch materiaal.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/11/08, 18:30

Gegyx:
“Is er een speciale techniek?”

Het betrof het composteren van pijnboomschors (voornamelijk), geplet en vervolgens gecomposteerd in stapels, waarbij de temperatuur aanzienlijk steeg. Verder niets bijzonders; Het is echter niet te vergelijken met huishoudcompost, dat je beetje bij beetje maakt, terwijl je het toevoegt.
Zoals ik al eerder zei, is het de zuurfase die verantwoordelijk is voor het verdwijnen van botten en veren/haar. Tenzij, voor dat laatste, epigeale wormen ingrijpen?
Hoe dan ook, ik heb nooit enig spoor van de overblijfselen in of rond de stapels gevonden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 07/11/08, 21:58

Oké, bedankt voor de opheldering.

Pijnboomschors, je hebt een dennenbos nodig.

Welnu, dit bevestigt in ieder geval de uitdrukking:

"Het ruikt naar dennen..."

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/11/08, 01:29

Dit is een onderwerp dat veel reacties oproept!
Pijnboomschors geeft waarschijnlijk zuren vrij... We weten al enkele jaren dat naaldplantages de grond en de rivieren die ze doorkruisen verzuren...

Wat de kleine botjes betreft: het verbaast me niet echt dat ze volledig verdwenen zijn, vooral niet in zure compost.

Sommige hindoes 'doen zich af' van hun overledenen door ze als offer te geven... aan aaseters... gieren, geloof ik.


Het zijn niet de Hindoes die dit doen! Het waren de Tibetanen die dat deden! En door de doden eerder te ontleden, wat winstgevend was voor de Lama-dokter.
Op grote hoogte zijn er inderdaad geen bomen en in ieder geval branden de vuren erg slecht op 5000 meter hoogte (ik heb geprobeerd dat je geen houtvuur kunt maken tenzij je er constant op blaast!)... De brandstof die de Tibetanen het meest gebruiken is Jakmest, ik zie ze er geen lichamen mee cremeren, terwijl de levenden het hard nodig hebben om zichzelf te verwarmen en tsampa te maken*... Dat betekent in leven blijven!

Zoroastrianisme, ook wel Mazdaïsme genoemd, is een monotheïstische religie waarvan Ahura Mazda de God is, wat duidelijk betekent dat er geen Indiërs zijn maar veel Parsi (oude Perzen vervolgd door moslims in de 8e eeuw, vluchteling in India, in de Saurashtra-regio van Gujarat ) volgeling van de parsistische religie afgeleid van het zoroastrisme!
De Parsi aanbidden het vuur dat door de Hindoes Agni wordt genoemd, de torens waar je ons over vertelt heten dakhma en we gebruiken geen vuur omdat het uit de handen van mensen komt en daarom onrein is. Ze werden ook vervolgd in India, zij het op een veel minder gewelddadige manier (endogamie en waarschijnlijk verantwoordelijk voor hun verdwijning). Als ik me goed herinner, zijn er nog steeds sommigen in de regio van Bombay... (Waar ik twee maanden verbleef).

Volgens een aankooptestonderzoek bij uitvaarten is de prijsverdeling als volgt:
de gemiddelde prijs voor België bedraagt ​​€3446 voor een volledige uitvaart, €4000 in Vlaanderen en €2827 in Wallonië (bron aankooptest nummer 525 van november 2008)


Wat betreft het schoonmaken van het skelet van een dier waarvan je hield, is de meest effectieve en ecologische oplossing om het in de buurt van een grote mierenhoop te plaatsen in een synthetische opengewerkte stof (zoals een klamboe). De mieren maken het lijk volledig schoon en laten alleen de botten achter!


* (nationale maaltijd, bestaande uit geroosterd gerstemeel vermengd met dri-boterthee - en geen yak (omdat de yak het mannetje is)... : Mrgreen:


:P Groeten uit Lietseu :P
Dernière édition par Lietseu de 08 / 11 / 08, 11: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/11/08, 08:48

Lietseu schreef:Wat duidelijk betekent dat er geen Indiërs zijn, maar eerder Pârsî (voormalige Perzen vervolgd door de moslims in de 8e eeuw, vluchtelingen in India, in de Saurâshtra-regio in Gujarat)


Als Pârsî door de moslims werd vervolgd, is dat omdat hij daar was...
Parsi op die manier... Beeld

Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/11/08, 11:28

Lietseu schreef:
“Pijnboomschors geeft waarschijnlijk zuren af... We weten al enkele jaren dat naaldboomplantages de bodem en de rivieren die er doorheen stromen verzuren...”

Composteren moet niet worden verward met wat er op grondniveau gebeurt in naaldbossen.

We mogen het feit dat composteren niet uit het oog verliezen bestaat niet van nature. Wat de oorzaak is van het verdwijnen van de botten is het bestaan ​​van een zure fase tijdens het composteren, en niet van een substraat tenslotte zuur; het resultaat was feitelijk een neutrale potgrond met goede fysieke eigenschappen.
In bossen zijn het vooral de afzettingen van naalden die de neiging hebben de grond te verzuren, hoewel dit moet worden gepreciseerd: dit is niet het geval bij de Douglasspar, een zeer wijdverbreide naaldboom, en dit is wel het geval bij bepaalde loofbomen, zoals beuken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/11/08, 11:57

En bovendien houdt hij van bomen en kent hij het bos :D

Ik ben opgewonden, Skype mij en laten we praten!

Hoeveel lentes zijn er verstreken sinds de vrijlating van je arme, schattige moeder?



Zeer respectvolle groeten van Lietseu, de kat die er niet zo uitziet.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten