Crematie? Geen cryogeen spuiten van de overledene!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 06/11/08, 23:26

Uh, raak niet zo opgewonden... je riskeert onze vingers te verpletteren!!! : Mrgreen:

Doodskist voor €50 verkocht voor €300, wat ben je leuk, dat is de eerste prijs!! Het gemiddelde moet rond de 1 € liggen, gezien hun gezicht, enorm en vol stomme vernis...

Het is duidelijk dat de crematie van doodskisten onzin is... maar ach, het lijkt traditie te zijn. Bovendien begint verbrandingsgas vervuilingsproblemen op te leveren, met steeds strengere normen (ja!)

Persoonlijk zou ik voor de moslimlijkwade zijn en diep in het bos of in de tuin begraven worden :)...maar blijkbaar is de kist verplicht in Frankrijk... :onheil: Trouwens, hoe doen Franse moslims het?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/11/08, 23:47

Natuurlijk is het de eerste prijs, maar als het om het verbranden gaat, betaalt niemand de prijs (althans in België, want in Frankrijk, met een gemiddelde van 3500-4000 euro per begrafenis, ben je niet verwend)

En bovendien hebben veel crematoria de noodzaak om aanwezig te zijn bij het betreden van de oven opgegeven (met name om de metalen handgrepen gemakkelijk te kunnen verwijderen)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 07/11/08, 07:25

Christophe schreef:Persoonlijk zou ik voor de moslimlijkwade zijn en diep in het bos of in de tuin begraven worden :)...maar blijkbaar is de kist verplicht in Frankrijk... :onheil: Trouwens, hoe doen Franse moslims het?


Als we je in een lijkwade stoppen, moet je met je gezicht naar beneden begraven worden... : Lol:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/11/08, 09:47

GEMALEN VLEES! : Cheesy:

Het doet me denken aan de film Sun Green http://sfstory.free.fr/films/soleilvert.html

“Zodat oude mensen nuttig kunnen zijn”

Ben je het beu om belasting te betalen? Sterf nu (ruimte Jahourt)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 07/11/08, 09:54

Hihihi Slecht maar als ik de toestand van sommige oude mensen zie: zeker niet om in tartaar te eten!!! : Mrgreen:

Aan de andere kant zouden we merguez kunnen maken (zie de herverpakkingen in supermarkten)!

Beeld zelfs indien!!

elephant schreef:Natuurlijk is het de eerste prijs, maar als het om het verbranden gaat, betaalt niemand de prijs (althans in België, want in Frankrijk, met een gemiddelde van 3500-4000 euro per begrafenis, ben je niet verwend)


Ah daar is het al realistischer maar ik had het daar alleen over de prijs van de kist...

ps: greg wat betekent je opmerking? Wat ben ik te groot? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 07/11/08, 09:59

Christophe schreef:ps: greg wat betekent je opmerking? Wat ben ik te groot? : Lol:


Maar nee, het is alleen zo dat als we je op je rug leggen, we niet genoeg aarde zullen hebben om je grote Gu...e te vullen. Beeld

Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 07/11/08, 10:01

Grote Franse mond? Is dat wat je bedoelt?

Pas op Belgen, er zijn hier meer Fransen dan Belgen!! (Ik ben neutraal : Mrgreen: )

Toch lul!! En dan eerst: Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 07/11/08, 10:04

Nou ja, hoe dan ook, als het om luidruchtigheid gaat, ben ik er ook niet slecht in! (Vraag Caro)
Daarom sta ik mezelf toe : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 07/11/08, 10:16

AH goed? Het was ons niet opgevallen!! Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 07/11/08, 10:30

Het is waar??? Het was je niet opgevallen???

Waaaah... Cooooool...

Ik kan het loslaten!!!! : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten