Overconsumptie: 4000 liter stookolie per jaar!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 02/02/08, 12:14

lejustemilieu schreef:Een jaar lang verbruikte ik veel meer, de reden was simpel, ik vond sporen van stookolie op de weg, die naar de buurman leidden...hij kwam zichzelf helpen in mijn tank... : Cheesy:


Mdr de buurman en hoe is het afgelopen?

Als je stookolie steelt, moet je het in ieder geval "ver" van huis stelen om sporen als deze achter te laten...

: Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/02/08, 16:13

Christophe schreef:
lejustemilieu schreef:Een jaar lang verbruikte ik veel meer, de reden was simpel, ik vond sporen van stookolie op de weg, die naar de buurman leidden...hij kwam zichzelf helpen in mijn tank... : Cheesy:


Mdr de buurman en hoe is het afgelopen?

Als je stookolie steelt, moet je het in ieder geval "ver" van huis stelen om sporen als deze achter te laten...

: Mrgreen:

Tijdens het tellen kwamen zeker 4 van mijn buren uit mijn huis stelen... portemonnee, olie, bouwbalken, bouwblok, land, etc... 4 directe buren... blij, ik ben blij, maar alles is relatief in het leven...
Wat de stookolie betreft, heb ik pijlen (met krijt) op de weg getekend, vlak naast de sporen van stookolie...naar zijn huis...mijn verbruik was direct weer normaal... :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/02/08, 18:17

Vertel ons waar je woont, zodat we daar nooit heen gaan : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/02/08, 18:40

Hallo lejustemilieu

Een collega vertelde me een soortgelijk verhaal. Zijn stapel hout die buiten tegen zijn huis was opgeslagen, werd gestaag kleiner en veel sneller dan verwacht... Als je een beetje geïsoleerd bent en de dag dat het huis leeg staat, is het moeilijker te controleren.

Dus op een dag pakte hij de stier bij de horens, nam een ​​blok hout en maakte er een groot gat in de lengte in. Hij vulde het met poeder (hij is een jager die zijn eigen patronen maakt) en sloot de assemblage heel netjes en bedekte de uitgang met een beetje aarde zodat het werk onzichtbaar was. Hij legde het blok terug op de stapel hout en wachtte....: Mrgreen:

Kort daarna verdween het logboek.... Een paar maanden later wist hij het einde van het verhaal. Er is een man uit hetzelfde dorp die de brandweer had gebeld omdat hij zijn huis bijna in brand had gestoken door houtblokken toe te voegen aan de haard van de open haard. Hij kwam weg met het opnieuw schilderen van de plafonds en muren in de helft van het huis. : Mrgreen:

Het toeval wilde dat het jaar erna de houtvoorraad normaal afnam.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/02/08, 19:23

hoi, :D Het is niet goed om zulke ideeën te geven....
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/02/08, 09:49

Oké, kom op, prijsuitreiking:

oranje prijs voor de gulden middenweg voor zijn moderne versie van de schandpaal:

Wat de stookolie betreft, heb ik pijlen (met krijt) op de weg getekend, vlak naast de sporen van stookolie...naar zijn huis...mijn verbruik was direct weer normaal...


citroenprijs voor kennis van Flytox:

Dus op een dag pakte hij de stier bij de horens, nam een ​​blok hout en maakte er een groot gat in de lengte in. Hij vulde het met poeder (hij is een jager die zijn eigen patronen maakt) en sloot de assemblage heel netjes en bedekte de uitgang met een beetje aarde zodat het werk onzichtbaar was. Hij legde het blok terug op de stapel hout en wachtte....Mr. Groente


Onrechtmatig verkregen winsten zijn nooit winst, maar toch gevaarlijk

Ik wil erop wijzen dat ik uitstekende nachtzichtcamera's en harddiskrecorder, internetverbinding, enz...
: Cheesy: Excuseer me Christophe voor deze piratenkroeg, ik zal het niet nog een keer doen....: Oops:

Bedankt allemaal voor jullie mening, ik heb een rapport van één pagina naar de dame gestuurd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 04/02/08, 10:17

elephant schreef:Ik wil erop wijzen dat ik uitstekende nachtzichtcamera's en harddiskrecorder, internetverbinding, enz. Verkoop....


Ach dat is goed! Kunt u ons vertellen of we met deze camera's hetzelfde resultaat kunnen behalen als met een thermische camera?
Omdat het het licht versterkt, maar hoe zit het met infrarood?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 04/02/08, 11:21

elephant schreef:Onrechtmatig verkregen winsten zijn nooit winst, maar toch gevaarlijk

Ik wil erop wijzen dat ik uitstekende nachtzichtcamera's en harddiskrecorder, internetverbinding, enz...
: Cheesy: Excuseer me Christophe voor deze piratenkroeg, ik zal het niet nog een keer doen....: Oops:


Als vaste klant bij forums, het is helemaal niet gênant om te adverteren... het is voor een nieuwkomer.

In jouw plaats had je zelfs je mobiel of website kunnen plaatsen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/02/08, 11:49

Ik heb je zegen, dat is het belangrijkste! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten