Reinigen van glas open haard insert

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 15/02/15, 12:02

Wat me stoort, is dat ik weet dat ik jarenlang voor niets bijtende producten heb gedumpt, terwijl het genoeg was om een ​​vluchtige veeg te nemen.
Uiteindelijk merkte ik het toevallig op omdat ik geen product meer had nadat ik op 1/2 raam had gespoten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/15, 12:27

SixK schreef:...
Bij ontsteking, begin weg "Top down".
2 logt de ruimte tussen de blokken bij voorkeur boven de luchtinlaatopeningen opgesteld.
Aanmaakhout, in een poging om een ​​bocht of een kleine stapel hout te maken. (Struik twijgen gesneden en gedroogd uit de tuin).

De kleine stapel hout kachels zonder veel rook, verhoogde de temperatuur van de behuizing en ving de grootste hout staat hieronder.
Zodra het begint te versnellen, ik enigszins grotere houten laden en gaan.

De methode kan een beetje lang om in plaats van een structuur die zal branden en warmte suffisemment vormen te zetten, maar er is zeer weinig rook uitgestoten bij het opstarten. (Dus weinig vervuiling van het glas en het kanaal).


Voor de "Top Down" start, die verondersteld wordt minder rook en verstopping te produceren, ben ik sceptisch... Op mijn inzetstuk start het alleen "snel" als de deur open is, als er een minimum aan droog aanmaakhout is. .. ..Misschien minder rook....buiten maar niet in huis : Mrgreen:

Om de bousin te starten, is er een andere methode (met heel weinig aanmaakhout beschikbaar) en geen rook in huis:

- Sorteer de houtskool uit de as van de laatste uitbraak.
- Verwijder de as.
- Maak een kleine "piramidale" stapel houtskool (afhankelijk van de verzamelde hoeveelheid).
- Leg er 2 vellen poetspapier op + wat dun pakkarton (gerecupereerde voedselverpakking) + eventueel aanmaakhout.
- Plaats de haardbokken en de kleinste/droge houtblokken erop.
- Steek het vuur net aan op de rand van het poetspapier die naar de luchtinlaat is gericht.
- Sluit de inzetdeur onmiddellijk.
- At haardroger blaas door de luchtinlaat om het vuur te activeren.
- De kolen ontsteken in enkele seconden en het vuur start snel (30 seconden tot 1 minuut?) terwijl je heel weinig rookt.
-
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 15/02/15, 23:10

Hallo,

Flytox, normaal gesproken als je top-down goed gedaan is, geen zorgen...

Persoonlijk om penard te zijn, open ik alle luchtkleppen .... 1e lucht- en aslade ...

dan en vooral is de manier van stapelen essentieel...

een goede spreiding van de sectie met een hoeveelheid die gelijk is aan elke laag, maar van sectie 1/2 elke keer ongeveer ...

Je komt dus uiteindelijk uit op 3/4 van de hoogte van de haard...

om niets op te laden, behalve na 4/5 uur app of zelfs een uur wanneer de kachel heet en vol sintels is, klaar om alles wat er gebeurt te pyrolyseren...

Maar het is boven dat het ding speelt ... persoonlijk maak ik een vuurtje op het vuur :) ....

Ik maak mijn blok af met aanmaakhout, maar ik leg een kluwen papier met een stapeltje stukjes krat erop...

Een blok wordt in een gekruiste laag gelegd met ongeveer 2 à 3 cm tussen elk stuk hout, en elke laag wordt natuurlijk gekruist met de vorige... ;) ... een vuur kan vertroeteld worden als je wilt dat het snel zingt en goed...

bij mijn vriendin is het simpel, aangezien ze zich van boven naar beneden draait, maakt ze haar raam niet meer schoon .... het is 4 maanden geleden ... ze is nog steeds transparant ..

nog een voordeel aangezien je meer gas verbrandt, verwarm je de haard sneller (wat niet betekent brutaal het gietijzer opblazen natuurlijk :) ) ....

Aan de andere kant, als je haard met de deur ertussen open terug het huis in duwt, is er een probleem. :) ... ofwel de deflector is te laag, ofwel gebrek aan tocht, ofwel afzuiging in huis die de trek verstoort... een van de punten die gerespecteerd moeten worden om de NF-norm met betrekking tot gesloten verbrandingstoestellen te laten zeggen dat het moet geen rookterugstroming in de kamer bij het openen van de deur... of starten...

In werkelijkheid doet de mijne het momenteel ook, maar ik denk dat ik de oplossing heb gevonden .... Ik zal de post over dit onderwerp voltooien ;)...

Ik moet het weer in handen krijgen, maar er zijn laboratoriumtests geweest om de vervuiling met en zonder te meten, het is definitief .. met , er is winst op alle niveaus ... en voor de slangen is het ook erg goed .. .


want als de start eenmaal is verwerkt, blijft er de shutdown-fase, twee fasen waarin de maximale vervuiling optreedt...


meer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten